1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ford Fiesta Titanium van sjansse.

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door sjansse, 19 aug 2013.

  1. Van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe jobs.
    En de nieuwe auto natuurlijk.
     
  2. Proficiat beide en mooie wagen :thumbup:
     
  3. Gefeliciteerd kerel!! We hadden het er van de week al over. Mooi dat het geslaagd is! Nu snel weer wat centjes sparen en lekker in de Fiesta rijden!

    Bolsward, kom er vanmiddag nog langs. Een vriend van me is de neef van Van der Werff.
     
  4. Dat sparen komt van 2 kanten, das het leuke ervan:Enerzijds natuurlijk op je spaarrekening en aan de andere kant worden de :rs::rs: occasions natuurlijk goedkoper, :schater:
     
  5. Is natuurlijk geweldig nieuws om te horen voor jullie beiden.
    Lekker weer genieten van :ford: rijden straks en gewoon weer lekker aan de slag kunnen. :thumbs:
     
  6. Hey Peter, en "t vrouwtje",

    Gefeliciteerd met de nieuwe banen, en fantastisch dat jullie weer een fijne en mooie auto hebben gekocht!

    Geniet er van! :thumbs:
     
  7. :thumbs: lekker bezig daarzo......


    en welkom bij de Fiesta Club :schater::cheer:
     
  8. gefeliciteerd met jullie nieuwe banen en de aanschaf van die mooie fiesta.
    Veel veilige km's gewenst
     
  9. Hartelijk bedankt allemaal voor de felicitaties.
    We wilden vanmorgen de auto op gaan halen in Bolsward. Kijk ik nog even op de site van het RDW, blijkt de APK verlopen, gelijk aan de telefoon natuurlijk.
    Ja meneer dat hadden we niet gezien, we gaan het regelen.
    Word ik 20 minuten later teruggebeld met de mededeling dat er een fuseekogel versleten is.
    Dus of we de auto maar morgen komen halen, want vandaag ging niet meer lukken.
    We krijgen als troost wel een nieuwe mattenset, een poetsbeurt, en een volle gastank, en we hoeven maar de helft van de afleveringskosten te betalen.
    Het begint al goed, ik weet niet of ik hier blij mee moet zijn.
    Ze krijgen een slecht punt voor communicatie.
     
  10. Misschien een slecht punt voor de communicatie, maar wel weer pluspunten voor de manier waarop ze de fout oplossen.

    Alleen: Nou al een fuseekogel versleten? Is dat niet erg snel?
     
  11. Ik heb geen idee, hoe lang gaat zo'n ding mee, in jaren of kilometers.
     
  12. Hoe houdt dit blok zich op gas? Volgens mij kunnen de nieuwe motoren er niet zo best tegen...
     
  13. Is dit een af fabriek LPG uitvoering? Ford verkocht ze in de periode 2009-2012.
     
  14. Deze auto komt van Ford CNG Techniek. is af fabriek inderdaad.
     
  15. Peter, gefeliciteerd met je baan en deze mooie Fiesta! De 1.4 Fiesta op LPG was ook een optie voor ons toen wij de Focus kochten. Helaas was het toen nog een vrij nieuwe auto en ik kon bijna geen enkel "real-world" review vinden of dagelijkse ervaringen met het LPG installatie.

    Ik wil niet te veel off-topic gaan, maar hoe was jou ervaring met de Spark? Goedkoop rijden en betrouwbaar of zou je hem niet aan je vrienden aanraden? :)

    Nog een keer - welkom terug bij Ford! :)
     
  16. Kijk, ik ben een autoliefhebber, hetgeen betekent dat ik er plezier aan heb om auto te rijden.
    De fiesta heeft 97 pk en das redelijk, je kunt er normaal mee rond rijden.
    De spark is een ander verhaal. Die heeft zo weinig fut, dat je meestal vol gas moet rijden.

    Rij je 100, is ie best zuinig, maar als je op de autoweg 120 rijdt, en je hebt een beetje tegenwind, zit je constant met het gaspedaaltje helemaal onderin getrapt.
    En dan lust dat ding wel wat, het motortje moet constant 100% van z'n vermogen leveren om de snelheid vast te houden. Dit geeft als resultaat dat je met de wind in de rug 100 km rijdend een verbruik van 1 op 13 scoort, maar wind tegen en je probeert 120 te rijden, scoor je een verbruik van 1 op 10. Dat haalde ik met mijn ST ook.
    Verder duurt het optrekken naar 120 ongeveer 2 weken, het ding heeft gewoon niet genoeg fut om veilig mee te komen, vind ik.
    Maar ja, ik was wel 250 pk en 440 nm koppel gewend, de spark heeft 65 pk en 91 nm koppel.
    Ik zou hem niemand aanraden, te weinig power en door het kleine futloze motortje ook niet echt zuinig.
     
  17. Heel duidelijk. Ik begrijp wat je bedoelt. 65pk lijkt genoeg te zijn alleen binnen de stad. Op de snelweg, zelfs in Nederland vind ik vaak dat de 100pk iets te weinig zijn voor onze auto, zeker als er meer dan 2 personen in zitten. De Fiesta zou veel leuker zijn want die is ook een stukje lichter. En wanneer ik naar/door Duitsland rij, dan denk ik alleen maar aan meer power die ik niet heb, ha ha.
     
  18. Kijk gewoon naar de doelgroep waar een bepaald type auto voor gemaakt word,
    dan weet je dat oa de Spark niet fijn is voor boven de 100km/h.....
    Neem je de Fiesta MK6.5 1.4 TDCi, dan is die ongechipt ook geen fijne auto voor
    op de snelweg, gechipt was het een heerlijke auto om lange afstanden mee af
    te leggen.
    Nu we de Fiesta MK7 hebben, kan ik volmondig zeggen dat de Fiesta echt
    volwassen is geworden, is echt een wereld van verschil met de MK6.5, en
    intussen hebben we de 1e volle tank er doorheen gejaagd, en toch de 1:15
    gehaald.....niet slecht vonden we zelf, ik vermoed dat de 2e tank nog iets
    gunstiger gaat uitpakken (1:16) en dan komt ie aardig in de buurt van het
    verbruik van de 1.4TDCi (1:18)
    Ook qua rijdeigenschappen en zitten in de Fiesta, komt hij erg dicht in de buurt
    als een Focus, het is dat we de Focus nodig hebben voor de sleurhut, anders
    had ie van mij eruit gemogen;)
     
  19. #39 sjansse, 22 aug 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 aug 2013
    Yes, de Fiesta is thuis.
    Comfort tegenover de Spark is gewoon niet te vergelijken, dit is gewoon heerlijk als je die turfbak gewend bent.
    Er zitten een hoop gadgets op die ik nog moet uitzoeken, blutooth, voice control, e.d.
    Nou keek ik net even in Ford Etis met het VIN nummer, wie kan een beetje uitleggen wat dit allemaal betekent.
    Ik ga morgenvroeg even naar Konigs in Heinsberg om even de auto na te kijken.

    Trouwens het verbruik hier beneden klopt niet, de eerste tank was niet helemaal vol.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  20. fijn dat de eerste rit zo goed bevallen is! En gelijk een mooi stukje kunnen rijden voor je thuis was!
     

Deel Deze Pagina