1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Focusclubleden] Unlimited Tuning

Discussie in 'Sponsoring' gestart door Remco, 2 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hier ben ik ook benieuwd naar !!
    2.0 benzine Duratec HE 146pk
     
  2. Volgens jullie site betreft het deze serie:

    http://unlimitedtuning.nl/chiptuning-ford-focus-ii-2-0-16v-145-pk.html

    En ik had nog even gekeken naar het verhaal EGR wegschrijven, maar dat
    is qua kosten niet rendabel voor mij ;)
     
  3. Goedemiddag,

    Wat is er mogelijk voor een focus 1,6 tdci 105 pk econetic uit 2013

    Gr John
     

  4. Helaas nog geen reply,
     
  5. Gewoon even bellen ;)


    Unlimited Tuning Amersfoort
    Hoofdkantoor + Testbank

    Uraniumweg 47
    3812 RJ Amersfoort

    033-7549111

    info@unlimitedtuning.nl
     
  6. Gisteren mijn Focus III station met 150 pk laten tunen op locatie door Unlimited Tuning naar 195 pk.Weet niet of de 195 pk gehaald is, maar vandaag een testritje gemaakt,en moet zeggen TOPPIE.Auto rijdt compleet anders,pakt veel eerder op en loopt met veel meer souplesse.En ja,hij trekt geweldig door,zelfs in de 6de versnelling,trekt hij als een speer.Jongens van UT bedankt voor deze geweldige extra Pk's
     
  7. #147 FF2008Ghia, 27 jun 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 jun 2015
    Hallo ik heb ford focus station Ghia 2.0 uitvoering van 2008.
    Ik merk dat de auto weinig pit heeft. Wat kan er door middel van tuning gedaan worden waardoor de auto meer pit krijgt?
     
  8. En wat gaat mij dit kosten?
    Ik woon in Breda
     
  9. google en een mail doen naar verschillende bedrijven.
     
  10. Kom je van een turbomotor af? Dan zal het inderdaad even wennen zijn. Maar 145pk zou niet traag mogen zijn. Ik zou eerst eens kijken of de motor wel fatsoenlijk presteert (ontsteking en dergelijke goed)
     
  11. Nee ik had hiervoor Peugeot 206 GTi .
    Ik was nieuwsgierig naar ervaring van anderen. Je kan de wiel opnieuw uitvinden of leren van anderen.

    Ik ben gewoon benieuwd wat zoiets kost en wat het oplevert.
    Heeft iemand soortgelijke auto?
    Ben benieuwd wat jou heeft opgeleverd.

    Hoor graag van jullie terug.
     
  12. Een 2 liter non turbo??, dan gaat jou dat misschien 10 pk en 15 nm schelen dus dat zijn de kosten niet waard!!

    De prestaties van een non turbo of wel een atmosferische motor zijn niet zomaar op te waarderen, je zal dan meer motorische aanpassingen moeten doen om hogere prestaties te krijgen.

    Misschien dat ie onderin de toeren iets voelbaar steviger aanvoeld maar meer hoef je er niet van te verwachten.

     
  13. Dankje voor je uitleg. Jammer dat er niet veel uit te halen is.
     
  14. Ik rij relatief veel km's met mijn Focus MK1phase2 1.6 16v 100pk wagon uit 2004: ongeveer 25000 per jaar. Ik overweeg om de auto te laten chippen bij Unlimited en tevens het standaard luchtfilter te laten vervangen door een K&N om het verbruik wat te drukken.

    Ik heb gezien dat het vermogen niet heel veel toeneemt (+10pk vanuit het chippen en nog wat door het nieuwe luchtfilter), maar hetgeen mij met name aanspreekt is de verbetering in verbruik (tot -15%).

    Zou dit het overwegen waard zijn? De chipkosten à €299,- zou ik qua verbruik (uitgaande van de 15% minder) binnen 1-2 jaar terugverdiend hebben.
     
  15. Betwijfel of je die besparing gaat halen de betere gasrespons en net dat kleine beetje extra ga je ook gebruiken en dan is je voordeel in verbruik al weer een stuk verdwenen.
     
  16. Dat ligt allemaal aan je eigen rechtervoetje ;)
     
  17. Ik denk dat een LPG installatie sneller rendement op gaat leveren. Maar goed ik weet niet of dat mogelijk is icm deze motor.
     
  18. Bij 25000 km zou ik eerder op zoek gaan naar een diesel :focus: Wagon.

    Spaar je meer geld mee uit dan chiptunnen :dance:

    Reken maar eens na, zijn diverse bereken sites op internet.

    Ik rij elke jaar 25k+ en ben nog elke dag blij dat ik overgestapt en op :tdci:
     
  19. Tuning Ford Focus 1.0 Ecoboost ivm caravan

    Hallo,

    Vandaag mijn Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost bouwjaar 2013 door Unlimited Tuning in Amersfoort van extra pk's en koppel laten voorzien. Vorig jaar voor het eerst met deze wagen op pad geweest met de caravan er achter. Tot mijn verbazing ging dat eigenlijk erg goed. Brandstofgebruik liep wel omhoog naar 1 op 10 maar dat is m.i. alleszins redelijk met een dergelijke windvanger erachter. 90 km op de snelweg in de vijfde versnelling goed doenbaar. In 2013 de in Duitsland (www.rameder.nl) aangeschafte Bosal trekhaak (€ 125,-) gemonteerd. De trekhaak is met de bijgevoegde handleiding prima zelf te monteren. Can Module besturingset (€ 100) tbv aanhanger verlichting gemonteerd. (Ford Ardea in Zoetermeer heeft de bij dit type (1.0 EcoBoost) noodzakelijke extra (elektrische) waterpomp (€ 350, - ) gemonteerd en de trekhaak ingelezen. Totale kosten trekhaak € 575,-. De extra waterpomp koelt de turbo na het uitschakelen of afslaan van de motor.

    Op basis van mijn ervaringen van vorig jaar tevens verstrekte schroefveren achter laten monteren. Gekozen voor veren van CarSupport. Aangeschaft bij www.hulpveren.nl en gemonteerd door CarSupport. Deze veren hebben een progressieve werking door kunststof verdichtingen op een aantal veerdelen. Tijdens de montage aan uitgebreide rondleiding door dit familiebedrijf gehad. Ik ben onder de indruk van de aanwezige kennis en ervaring. De Ford staat achter wel circa 2 cm hoger dan daarvoor.

    Als laatste stap vandaag de Focus laten tunen bij Unlimited met als doel het koppel en te verhogen met nadruk op het rijden met de aangekoppelde caravan. Vanmorgen was het zo ver. Samen met een gepassioneerde Ford autoliefhebber naar Amersfoort vertrokken voor de tuning inclusief finetuning en dyno-runs.

    Na aankomst bij het bedrijfspand eerst prima cappuccino en daarna de eerste meting zonder aanpassing software. Resultaat maximaal koppel 176.6 Nm en 114.8 pk's. De software uitgelezen. Daarbij bleek een geheel nieuwe versie van de software in mijn Focus geïnstalleerd. Dat was geen probleem. De aanpassingen namen wat meer tijd dan gebruikelijk. Op zich geen punt. Na installeren nieuwe software volgde een tweede run. De resultaten: Maximaal koppel 251.4 Nm en 138 pk's. Een aanmerkelijke verbetering in koppel. Ook nog eens bij een lager toerental namelijk bij 2500 rpm ipv 3000 rpm.

    Na de tweede meting tijd voor een proefrit. Wat zijn de eerste ervaringen zonder caravan? Zonder meer positief. Motor pakt beduidend sneller op. Kortom geslaagde actie!
     
  20. #160 Mpothoven, 16 apr 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 apr 2016
    Vandaag was de grote dag, de Focus ging gechipt worden!

    Rond een uur of 14 ging hij op de dyno, resultaat viel me wat tegen... 145pk en 256Nm standaard. Was hierna dus erg benieuwd wat eruit zou komen na tuning.

    Resultaat: 193pk/306Nm :D

    Dikke smile met de proefrit.

    Ik ben blij!

    Thanks!

    Edit: helaas is de boel terug geschroeft ivm versleten vliegwiel :(
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina