1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Focusclubleden] Unlimited Tuning

Discussie in 'Sponsoring' gestart door Remco, 2 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. [MENTION=32165]Rene_ST[/MENTION] Omdat ik het draadje van Unlimited Tuning niet wil vervuilen met mijn gedacht over het tunen van een MK3 ST stuur ik je het epistel via een PB ;)
     
  2. Thanks voor alle info... alles laten bezinken deze winter en dan eerst voor wat optische dingen ;-)
     
  3. Graag gedaan hoor [emoji4]
     
  4. [MENTION=14415]Rene[/MENTION] ST; ik zou bij jouw wagen eerst zeker zijn dat je blok geen schade heeft opgelopen bij het laatste akkefietje. Is dat in orde zou ik eerst zorgen voor hele goeie koeling voordat je er tuning op loslaat. Helemaal als je over vermogenstoenames van 25% of meer gaat praten. De warmtehuishouding van de 2.0 Ecoboost is standaard nogal kritisch.
    Verder is het bij tuning wel belangrijk dat er meer dan enkel vermogensmeetingen worden verricht. Instant power kan eigenlijk elke "tuner" wel. Of het door de hele range goed is, kom je alleen achter als er gemeten wordt.
     
  5. Thanks Marco (y)

    Zo extreem zou ik absoluut zelf nooit gaan enkel dtv software.

    Heb gelukkig maar een paar km gereden met de hoge temperatuur en het koelvloeistofreservoir was ook niet leeg, enkel ver onder het minimum.

    Is er een garage/bedrijf waar je je blok sowieso kan laten checken, denk aan zuigers/kleppen etc?
     
  6. kunnen jullie iets betekenen met betrekking op roetfilter wegschrijven en leeg maken icm chiptuning?

    egr is afgedopt en heb een K&N filtertje..

    moet lekker optrekken toch?
     
  7. Met alleen het afdoppen van de EGR (here comes trouble) en een K&N filtertje gaat ie echt niet sneller optrekken. De 1.6 tdci is een 16 klepper, onderin zit gewoon niets. Dat gaat een tune ook niet verhelpen. Je krijgt er wel meer koppel bij, wat met name merkbaar is wanneer je al snelheid hebt en dan doorhaalt.
     
  8. na de tune pakt die bij mij onderin echt wel eerder op.
    het koppel is vooral merkbaar bij lagere toerentallen en niet als je doorhaalt.
     
  9. Heb je de uitdraai toevallig nog?.
    Ik weet eigenlijk wel zeker dat je op nagenoeg hetzelfde moment het koppel blijft houden, alleen zal er dan waarschijnlijk meer koppel worden geleverd waardoor de auto op dat moment makkelijker doortrekt. Maar vanuit stilstand blijf je met het 16v gevoel zitten; eerste tel gebeurt er niet direct wat (het gevoel van smoren) en dan komt begint het pas. Onze 1.6 tdci loopt het lekkerst vanaf zo`n 2000 rpm. Daaronder gebeurt niet veel, helemaal niet als je langzaam in de 2e versnelling rijdt en dan wil acceleren. Duurt wel een paar tellen voordat je het gevoel krijgt dat ie gaat. Mijn eigen focus doet dan meer.
     
  10. nee het zijn de kleine beetjes die misschien helpen. icm tunen.
    daar de roetfilter er onder uit moet is tunen dan niet zo duur. en maakt het gebeuren nog leuk... liever 550 met tuning dan 1200 alleen nieuwe roetfilter
     
  11. ja, uitdraai heb ik nog alleen niet op de laptop.

    wat jij zegt klopt wel, onder de 1500 toeren gebeurt er weinig en vanaf 15 km p/u uitrollen schakel ik al terug naar 1 ;)

    ik heb het gevoel dat die het snelst is als je maar tussen die 2 en 3000 toeren blijft en snel opschakelt, boven de 3500/4000 toeren zal die z'n koppel wel behouden maar voelt het alsof die 'afvlakt'
     
  12. Ik heb op 28 oktober mijn Ford C Max laten chippen door Unlimited Tuning.
    Omdat ik nog weinig lees over chiptuning van een 1.5 TDCI hierbij mijn ervaring.

    Ik heb de auto ongeveer met 24K KM-stand laten chiptunen.
    Ik vond de auto altijd een beetje zoeken naar vermogen wanneer ik gas gaf. Of de auto versnelde langzaam, of ineens heel snel. Ook had ik het idee dat de computer in de auto aardig aan het rekenen was alvorens de commando's door te geven naar de dieselpomp. Ik was niet tevreden met het gasrespons.
    Verder sloeg de motor regelmatig af bij stationair optrekken in files en wanneer Hill Assist werd gebruikt.
    De stoute schoenen aangedaan en door goede verhalen op het forum naar UT gegaan.
    De krachtmeting wees uit dat het koppel overeenkwam met de fabrieksgegevens, maar het vermogen was aanmerkelijk minder. 105PK vs 120PK. Hoewel op kentekenbewijs de auto als 88KW is geleverd lijkt het net of Ford de 77KW motor heeft gemonteerd.

    Vervolgens werd er getuned. Dit duurt even. Maar ik mocht meekijken en waar nodig werk alle uitleg gegeven.
    Nadat de software is teruggezet de tweede vermogensmeting. Het Koppel was verhoogd naar 330NM en het vermogen naar 121PK. Het laatste komt ongeveer overeen met de fabrieksopgave.
    Vervolgens een proefrit gemaakt. De min punten die ik origineel ervaarde waren verdwenen.
    Zo is de kracht bij het vanaf stationair optrekken goed geworden. Nu 4 tankbeurten na het chippen heb ik nog geen een keer meegemaakt dat de motor is afgeslagen. En toch heel vaak Hill assistent gebruikt.
    Vanaf 1200 toeren kan moeiteloos geaccelereerd worden.
    Omdat ik eigenlijk nooit boven de 3500 toeren kom ben ik zo tevreden met de aanpassing. Nog meer vermogen dan 121PK hoeft voor mij niet. UT gaf aan dat zij dit wel konden doen, maar dan zou het extreme tuning woren. De auto rijdt tot 150KM/uur moeiteloos en lekkerder dan origineel. Dus de extreme tuning daar heb ik niet voor gekozen.
    Het verbruik is nagenoeg hetzelfde gebleven. Alleen wat wel opvalt is dat de uitschieters naar beneden, bijvoorbeeld een tankbeurt waarbij veel met harde wind is gereden, of in heuvellandschap, er niet meer zijn. De verbuiksmeting bij elke tankbeurt is nu constant.

    Kortom tevreden met de tuning bij UT. En ik rij nu met meer plezier in de Ford C Max.
     
  13. getuned

    goedenmiddag
    ook ik heb mijn fordje (focus 2012 1.6ecoboost) laten tunen bij UT
    in de ochtend 12sep16 even gebeld voor wat info, en kon in de middag al terecht :).
    aangekomen even een lekkere kop koffie en toen de auto op de testbank
    resultaat een magere 134pk en 237 nM (ruimte voor verbetering dus )
    na een uurtje spelen met de software mocht de ford weer op de testbank....
    met spanning meekijken en de ford heeft nu 203 pk en 325.5 nM
    je kan wel begrijpen dat de rit naar huis niet anders dan spectaculair was
    als je nu doortrekt met de ford gaat die super van zijn plaats,
    en als je rustig rijd merk je niet dat hij getuned is een wolf in schaapskleren dus.
    tot op heden nog steeds tevreden met de service en tuning van UT
     
  14. Deze verhalen doen mij weer twijfelen om toch te chippev van de focus 182pk... ;)
     
  15. Ik zou hem lekker op 182pk laten of wat langer doorsparen voor een echte chiptune geschreven voor jouw auto en naar jouw wensen.
     
  16. Als je verder geen hardware aanpassingen aan je auto hebt gedaan, en de auto dus standaard is, zie ik niet in waar hier een custom tune van 800 a 1000 euro op zou moeten komen.

    Persoonlijk zou ik niet naar UT gaan, puur gebaseerd op de wisselende verhalen die je hierover leest.

    Maar een standaard tune van partij als Rica, BR-Performance of Superchips (welke ik zelf heb op mijn 1.6 Ecoboost) is niets mis mee.
     
  17. Hoi Stephan en Anton,

    Kunt u aangeven waarom een tuning van ons volgens u minder goed zou zijn dan een tuning van Rica, BR of Superchips? Voor Nederland zijn wij de Ford mannen en zitten we qua kwaliteit in het topsegment. Als u daar anders over denkt, dan zou ik graag horen met welke reden. Als u nog twijfelt of wij "op maat tunen" dan nodig ik u graag een keer uit om met een tuningssessie hier mee te kijken.
     
  18. Daar zijn de meningen zeker over verdeeld :schater:
     
  19. Ik ben een keer met een Mondeo MK5 geweest die jullie zeker weten konden Tunen wordt er over de telefoon gezegd. Na 4 uur te hebben gewacht, pcm open gemaakt en weer dichtgekit uiteindelijk onverrichter zaken naar huis gegaan. Dus nee geen goede indruk.
     
  20. Heb over BR verder niets negatief gehoord maar daar beweerde ze wel dat er andere injectoren en een grotere turbo op de 182pk variant zaten tov de 150pk versie (1.6 ecoboost). Waar ben je geweest ?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina