Fijn hoor! Je hebt deze auto inderdaad al een tijdje. Wel de gaafste non RS Mk1.1 op het forum, maar kan begrijpen dat je een keer wat anders wil. Persoonlijk vind ik de nieuwe Leon en Octavia uit de VAG stal mooi, maar ook ik betwijfel of ik dat ooit zal aanschaffen.
Still going strong De Focus is still going strong. Ondertussen staat de teller voor de 1.8 op 226.xxx km. Elke keer stap ik nog met plezier in de auto. Toch het gevoel naar wat anders begint ook sterker te worden. Time will tell what the future brings. Ondertussen heeft de Focus wel wat extra onderhoud nodig. De binnenste krukaskeerring is destijds met de swap niet vervangen. Uiteraard begint juist die te lekken. Op zich niet een heel groot probleem, ware het niet dat daardoor de koppeling begint door te slippen. En dat is wel vervelend. Dus ja dan maar een nieuwe koppelingsset met krukaskeerring bestellen. Aangezien het stuurhuis ook al een poos wat zweet en ik daar al een hele poos een nagenoeg nieuwe voor op de plank heb liggen, gaan we die ook maar direct vervangen. De stabistangen, stuurkogels en de spoorstangen gaan we ook vervangen, aangezien deze er al weer een 100.000km achter de kiezen hebben. Hier wat plaatjes van wat doosjes. De onderdelen zitten er wel in
Goed bezig!! Ik zit nu op een reactie van een bepaald irritant persoon te wachten. Dan weet jij wel wie ik bedoel ;-)
succes met het groot onderhoud Marco is wel mooi dat je het allemaal zelf kan, buiten het feit dat je weet dat het goed gebeurt geeft het denk ik ook wel een goed gevoel als de klus weer gedaan is.
Je weet de helft nog niet. Zeker fijn dat we het zelf kunnen doen. Buiten het geld wat het je bespaard, zeker met twee auto's die we moeten onderhouden, weet je idd zeker dat het goed gebeurt. Het is ook wel leuk om te doen, dat scheelt natuurlijk ook. Hahah en ja en ik roep het al een tijdje. Tja, beetje afhankelijk hoe de financiële vlag er na de verbouwing thuis uitziet, is de kans best aanwezig dat ik in het voorjaar een andere auto ga kopen. Het druist ook een beetje tegen mijn gevoel in om iets weg te doen wat niet goed is. En zo abnormaal hoog zijn die kosten ook weer niet. Denk dat deze hele operatie incl. olie etc. iets van €300,- kost. Tenzij dat Lars voor een kapitaal opvreet Maar ik speel ook met de gedachte om de Focus in opslag te doen en dan als hobby project ernaast te hebben. Afhankelijk van wat dat kost. Inruil levert ie geen drol op.
je hebt een mega voordeel dat je samen met lars alles zelf kun doen en dat je dan ook weet dat het 100% goed is en ik weet niet wat je voor jou auto terug krijg maar ben bang dat het bitter weinig is ik dacht zelf ook steeds van volgend jaar eens opzoek naar wat anders maar ik blijf al 2 jaar zeggen volgend jaar eigenlijk wou ik een C-max en daar de 2l van de st dan in hebben met als voordeel veel ruimte en er kan een trekhaak onder maar ben bang dat dat ook niets gaat worden
Grappig, het idee van een c-max met 2.5 heb ik ook weleens aan gedacht. Alleen het jammere is dat je dan ipv alleen de Focus ST ook onderdelen van de Kuga 2.5 nodig bent. En dat maakt het direct een erg dure grap. Ik bedoel een schade ST koop je ergens rond de 2500-4000 euro, + het bedrag voor de c-max (€8000,- voor een nette is niks) + het bedrag van de Kuga onderdelen. Je bent zo 13-15k verder. En het bedrag wat ik voor mijn auto weer krijg zal iets van €1000,- zijn bij inruil. Particulier is maar net wat de gek ervoor geeft.
Als je er de ruimte voor hebt zou ik dat zeker doen. Ooit eens een Alfa 33QV weggedaan waar ik nagenoeg niets voor terugkreeg. Wou dat ik em nu nog had als hobbyproject. Maar ja, geen ruimte, geen tijd enz enz.
Een c-max met de 2.5t is een leuke gedachte, maar helaas een duur project. Je hebt dan wel de s-max als mpv met de 2.5t, alleen die is gelijk 3 maten groter.
Yep.... maar ja voorlopig met mijn 1.8 blijven rondrijden en zorgen als ik wat leuks tegenkom er geld is.
Leuke discussie. Als je al zoveel jaren dezelfde auto hebt, en er zoveel mee hebt gedaan wordt het wel moeilijk om weg te doen, zeker als deze nog weinig oplevert. En met de nieuwe auto wordt er waarschijnlijk ook wat aan gesleuteld om die een beetje naar je eigen smaak te maken. Toch vind ik het wel mooi dat je hier nog onderdelen voor koopt en blijft sleutelen en ik hoop dat deze auto nog lang blijft rondrijden . succes met sleutelen
Een auto blijft sowieso een waardeloze investering (paar uitzonderingen waar dit niet van toepassing is uiteraard uiteraard). €1000 is inderdaad het maximale wat je ervoor terug kan krijgen en eigenlijk is dat zonde als je ziet wat voor geld en energie je er hebt in gestoken. Voordeel is dat die niet perse weg moet en je alle tijd hebt om rustig rond te kijken.
Wiljon, is ook een beetje het punt. Ik heb 'm straks 10 jaar. En een hoop meegemaakt met deze auto. Daarbij vind ik het nog steeds een fijne auto. Het sleutelen is ook een deel van de hobby. Dus ja, als ik het kan redden wil ik 'm in opslag doen. Maar als het niet anders is, dan moet ie ook gaan. En het sleutelen aan de volgende auto zal vast gebeuren. Er is geen model waarbij ik niet wat wijzigingen wil doorvoeren. Maar uitgangspunt is wel, dat de volgende een auto wordt waarbij het niet zo gek wordt. Die inruilwaarde is sowieso niet een reeel bedrag. De auto levert idd niet veel op, maar als je een zelfde auto in enigzins fatsoenlijke staat wil hebben moet je een veelvoud betalen. De energie, tijd en geld die er in is gaan zitten vind ik niet belangrijk.