1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 3 fase 1 Focus Wagon Titanium ecoboost. ingeruild.

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door R@ymond, 7 jan 2012.

  1. Wanneer is de mini-meeting, zal proberen te komen (Gezien het aantal kunnen we het woord mini wel weg laten)
    Moet voor die tijd wel even de :focus3: wassen want hij is nu wat aan de grijze kant.
     
  2. haha ik denk dat iedereen dat probleem heeft :).
     
  3. done :)
     
  4. Vandaag voor het eerst een avondritje gemaakt.
    Het lijkt wel een vliegtuig met al die lichtjes en knopjes :D.
    Echt een supergaaf gezicht, niks mis mee.
    Enige minpuntje zijn de bouwlampen van de interieurverlichting, dit heeft weinig met sfeer te maken.
    Ohja er staat al een duizelingwekkende 180km op de teller :S, nog geen moment de tijd gehad om een lekker ritje te maken. Van het weekend maares ff lekker touren.
     
  5. Dat van dat vliegtuig dat was het eerste wat ik zei toen ik thuis kwam na een ritje in het donker :schater:
    IK ben het met je eens dat de verlichting wanneer de deur open gaat wel ietsjes minder mag. Ga wanneer het weer wat warmer is buiten toch eens kijken of dat niet iets minder kan.

    Ga van het weekend nou maar lekker een stukie touren dan weet je weer waarom er zo'n smile op je gezicht zit :schater:
     
  6. kun je toch een meer geler lampje in zetten? Mooi trouwens van die SDkaart, maar over je adres: je weet nou toch wel eens waar je woont??? :mrgreen:
     
  7. Je kan de dak verlichting in elk geval helemaal uitschakelen met de off knop in het plafond. Scheelt weer met de kleintjes achterin 's avonds laat.

    Het licht veranderd van sterkte bij aan en uit gaan, jammer dat het niet dimbaar is zodat je zelf de sterkte kon bepalen bij de aan stand.
     
  8. Ik ga wel even onderzoeken wat er mogelijk is met die lampjes.
    Wat betreft de straat, ik vindt het raar dat na 2 jaar deze gegevens nog steeds niet zijn verwerkt. Het is zelfs zo dat op google maps etc de straat ook niet staat.
    Gelukkig kan ik mijn huis nog vinden, maar soms zijn er leveranciers die het niet kunnen vinden.

    Dat zou perfect zijn, een dimmer erin. Maar uitschakelen is ook een optie, alleen niet de juiste optie :).
     
  9. Whaha, vandaag het park-assist uitgeprobeert.
    Eindelijk een geschikt plekje en een beetje rustig op de weg.
    Knopje indrukken, doorrijden en wachten tot de boodschap stoppen en in achteruit zetten. Ja en dan wordt het ff spannend. Gaat dit wel goed, stuurt ie wel in, stuurt ie wel op tijd terug.

    Nou ik kan je vertellen, hij doet het beter dan zijn baasje die er al geen moeite mee heeft.
    Wat een werelds systeem, gewoon strak langs de stoep en kaarsrecht.

    Nadeeltje is dat je toch minder oplet rondom je, op de een of andere manier.
    Waarschijnlijk omdat het voor de eerste keer is en nieuw.

    Ook klein beetje meer gas gegeven met de ecoboost :D. Lekkerrrr echt tot nu toe is het een heerlijk blok, en er zijn nog veel meer toeren over.
    Verder valt me steeds weer de stilte in de auto op. Gewoon top.

    Verbruik staat nu op 8.5/100km, maar dat is voornamelijk korte stukjes en in de vrieskou. Zal ongetwijfeld wel wat beter worden. (hoop ik :P)
     
  10. Die smile op je gezicht iedere keer als je de auto instapt gaat er voorlopig echt niet vanaf :dance:
     
  11. nee dat is echt erg, elke keer weer een feestje als we de startknop in mogen drukken.

    Wat ik me nog afvroeg, in de handleiding staat dat bij temperaturen onder de 5graden de voor- en achterruitverwarming aan gaan. Ik heb dit nog niet ervaren terwijl het best koud is. Nu heb ik die stroomvreters liever zelf in handen maar het moet wel gewoon werken lijkt me.

    Ander punt. Totaal iets anders maar meer een soort frustratie denk ik.
    De autobladen hebben het er aldoor over dat de focus zon druk onoverzichtelijk dashboard heeft met veel te veel knoppen.
    Je moet alles toch kunnen bedienen? Andere merken hebben dit ook. Raar, maar wel een punt die telkens terug komt.
     
  12. -18 gezien en nog steeds handmatig beide zaken moeten aanzetten, dus dat zal wel geweizigd zijn.

    Dashboard van de Astra is ook een en al knop idd. Ik stoor me ook niet aan de knoppen in de Focus en het zit allemaal prima waar het moet. Radio/nav bediening is echt top, maar kijk 's avonds inderdaad maar even naar al die verlichte knoppies, de cockpit een airbus is er niets bij. :cool:
     
  13. eeeh... dat werkt bij mij gewoon wel hoor, en denk/vermoed bij jullie ook.
    NB : De controlelampjes die aangaan als je handmatig bediend gaan dan niet aan...
     
  14. Werkt bij mij zoals in het boekje staat, zoals Edward aangeeft, is niet te zien aan de verklikkerlampjes.

    Ach, er zitten inderdaad vrij veel verlichte knopjes op het dashboard, da's waar, ik vid het zeker niet onoverzichtelijk. Maar die autobladen praten elkaar wel heel erg na.
     
  15. Thx voor de info, ga het morgen proberen!
     
  16. hmm, ok nou dan zal het wel gewoon werken. Ik vindt het niet logisch dat de lampjes dan niet gaan branden.. Bij mijn vaders mondeo is dit wel het geval en is het duidelijk dat het werkt.

    jawel er zijn veel knopjes te vinden maar noem er een die niet noodzakelijk is en die bij een ander merk er niet op zit. Wat veel wordt gezegt is dat de radio onoverzichtelijk is. Uhm knopje radio is voor idd radio, knopje cd is cd speler etc. Ik vindt het makkelijk kritiek leveren die niet fair is. Naja ik denk dan maar zo, er is niets anders af te kraken op deze auto :D.
     
  17. Ik ben het wel met jullie eens dat ze de :focus3: teveel afstraffen op z'n dashboard:(
    Maar als jij die lach niet van je gezicht af krijgt, zullen we de :focus3: gewoon Smile noemen? Dan rijden we dus allemaal een :ford: Smile!:schater::schater:
     
  18. Gister de eerste wat langere "snelweg"rit gemaakt met de Focus.
    Grappig om te zien hoe stil de auto is tov de mitsu en de yaris.
    Mitsu 83db, Yaris 77db, Focus 72db bij 130km/u. Wat een verschil zeg, heerlijk stil.

    Paar dingen die mij opvielen:
    - het verbruik op de snelweg valt mij wat tegen, die zit continu tegen de 9l/100km aan te hikken. Hebben jullie dat ook? Ik vindt dit vrij fors.
    - regensensor is echt verschrikkelijk. Die doet precies wat je niet wilt. Mss is het wel wennen.

    Start-Stop werkte gister ineens omdat de temperatuur boven de 5 stond.
    - ik blijf me afvragen of dit wel goed is voor de auto/motor/accu.
    - in de handleiding staat dat je na een rit de motor ff stationair moet laten draaien ivm de turbo. Ik vrees dat het start-stop-systeem hier even geen rekening mee houdt.
    - we stonden een tijd bij de mac, waarbij het start-stop dus uit gaat. De ramen gaan dan beslaan en op het moment dat je dan de ventilatie handmatig aanzet gaat het start-stop-icoontje oranje knipperen op het scherm. De auto start dan niet meer zelf, maar alleen als je de koppeling intrapt. Dit zou toch automatisch weer moeten werken?

    Verder niets dan lof over de auto en motor. Trekt lekker door (nog niet vol gereden maar tot de 4000 gaat het erg lekker). Ik hoop dat het verbruik nog wat beter wordt dan de 8.5l/100km die hij nu aangeeft gemiddeld.
     
  19. T.o.v. mijn 1.6 125pk is dat inderdaad vrij fors. Bij 100km/h zit ik zelfs regelmatig onder de 5/100km en bij 120km/h loopt het op richting de 7/100km. Probeer eens te vergelijken wanneer je wat meer cruisecontrol gebruikt?

    Mijn verbruik: Autoweek verbruiksmonitor

    Dit heb ik mij ook echt regelmatig afgevraagd!. Zomaar afslaan is heel erg slecht voor een turbo. Mijn vorige auto liet ik ook altijd even een seconde of 15-20 uitdraaien voordat de motor uitging om de turbo te sparen.
     
  20. Ik had inderdaad in je topic je verbruik gezien, dat is behoorlijk netjes.
    Nu heb ik de hele snelweg op de cruisecontrol gereden. Heen wind tegen 9ltr, terug wind mee ging het richting de 8ltr. Het was in de 6e versnelling met 2500toeren.

    Tja de dealer gaf dit ook aan dat na het rijden even wachten met uitzetten.
     

Deel Deze Pagina