1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 3 fase 1 Focus Wagon Titanium ecoboost. ingeruild.

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door R@ymond, 7 jan 2012.

  1. Thanks, tis een verwennerij zo met kerst voor die kleine man (te gek eigenlijk :P).
    Vaders ook weer wat wasspullen gekregen van de kerstman, dus de focus kan weer een poetsbeurt krijgen in het voorjaar.
     
  2. Van harte, Ray!
     
  3. Dank je Koos :)
     
  4. Happy B-day!
     
  5. nog gefeliciteerd met jullie kerstman(netje) :cheer:
     
  6. Zo weer een ruim jaar verder met de Focus, die eind januari weer een jaarlijkse onderhoudsbeurt heeft gehad. Geen gekke dingen, en we gaan weer vrolijk verder.
    Weinig nieuwe dingen te melden ten opzichte van de vorige "review". Auto bevalt nog steeds prima, en buiten de thermostaatproblemen geen noemenswaardige problemen.
    Enige puntje zijn de gasveren van de achterklep. Die lijken het een beetje te gaan begeven. Ik heb diverse malen mn hoofd gestoten omdat hij te traag open gaat.
    Binnenkort de zomerbanden er weer onder, en dan wordt het ook tijd voor een grondige reinigingsbeurt van de auto, want dat is er het afgelopen jaar niet van gekomen met de drukte thuis.
    Vandaag overigens voor het eerst met een serieus zware aanhanger gereden, karretje puin en grond van ca 1500 kilo. Dan laat de ecoboost zich toch van zijn heerlijke kant zien.
    Wat een trekkracht en hoe eenvoudig gaat dat van zijn plek. Verbruik maar even niet op letten, maar lekker door de toeren jagen, en de motor lekker schoon branden. Een genot om mee te rijden, en op naar het volgende jaar.
     
  7. dit zijn ook leuke berichten om te lezen :thumbs:
    geniet lekker van de :focus3: Raymond!
     
  8. Ik herken dit probleem wel van vele Ford's die ik gehad heb, alleen denk ik dat het wordt veroorzaakt door de kou. In de winter ook regelmatig mijn hoofd gestoten, maar zodra het weer iets warmer wordt reageren de veren weer normaal.
     
  9. Bij mij hetzelfde, hebben volgens mij beste tijd gehad.
     
  10. Nee hoor, De functie van de mankracht word nu overgenomen door 2 separate stalen veren op de gasdempers
     
  11. Oke dat is mooi, ik had het idee dat die alleen waren om de klep open te drukken waarna de gasveren het overnemen waardoor deze naar mijn idee zwaarder worden belast dan wanneer je de klep met de hand opent en nog een beetje ondersteund.
     
  12. #577 R@ymond, 12 apr 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 apr 2015
    Hmm opzich wel leuk die extra veren, maar wordt het dichtmaken van de klep niet extra zwaar dan?

    Vandaag de zomerbandjes weer gemonteerd, 17 inch staat toch beter hoor :).
    Nu gebruik ik gewoon de krik die bij de auto zit (zon autokrik beschadigd mij idee de auto/lak toch wat, aangezien je die toch op de felsnaad moet zetten). Maar wat een crisisding is dat zeg. je kan niet knap een slag maken met die stang. De Toyota van mijn schoonvader is uitgevoerd met een krik met dubbele stang waarbij je hem tenminste knap en snel op kan krikken.
    Nu heb ik de tijd, maar ik kan me voorstellen dat bij geval van nood langs de snelweg in het donker dit toch echt geen pretje is.
    Hoe ervaren jullie die krik? en waarom kan er niet gewoon een knappe krik bij geleverd worden?
     
  13. Ik gebruik die krik tegenwoordig alleen nog in een noodgeval. Bij de vorige auto van mijn vader is de auto door de krik gezakt. Gelukkig zat het wiel er al weer onder.
    Verder zijn die krikjes inderdaad niet goed voor je knokkels:mrgreen:
     
  14. haha inderdaad, 2 knokkels weer open hier :(.
    De oplossing is zo eenvoudig door een extra stang. Hierdoor kan je eenvoudig met 2 handen de krik, knokkelbeschadingsloos heel snel bedienen. Centenkwestie.
     
  15. Ik zet er meestal een el cheapo krik van de aldi/cranenbroek? onder (geen idee waar die nou echt vandaan komt) 'gekeurd' tot 2 ton, maar in ieder geval een stuk stabieler dan 90% van de standaard krikken die bij de auto zit.
     

Deel Deze Pagina