Focus 3 fase 1 Focus Wagon Titanium ecoboost. ingeruild.

Discussion in 'Mijn Focus' started by R@ymond, Jan 7, 2012.

  1. Hee Raymond mooi klote man.
    Heb zelf ongeveer 2 weken geleden ook gekeken naar het koelvloeistof niveau en deze stond op het mimimum streepje bij mij.
    Ben naar de Ford dealer gereden en ze hebben het bijgevuld tot het max streepje, de hoeveelheid koelvloeistof was hooguit een koffiebekertje.
    Nu heb ik net weer gekeken naar het koelvloeistof niveau en deze staat weer op het minimum peil.
    Dat het verschil van minimum peil niveau naar maximum met de inhoud van ca 0.25 l koelvloeistof te overbruggen is vind ik sowieso al erg vreemd.
    Weet ook niet wat de totaal inhoud is aan koelvloeistof in de auto bij een max peil, weet iemand dit ?
    Over ca 4k moet de auto voor een beurt maar ik ga deze vervroegen mede door jouw verhaal Raymond.
    Nog bedankt voor de info kerel.
     
  2. Ik heb het ff opgezocht, omdat ik al dacht dat ik dit eerder had gelezen.
    Joost (Iodokus) had ook de problemen met de thermostaat waardoor zeer waarschijnlijk zijn motor in de soep is gelopen.

    >>KLIK<<

    Dus heel aandachtig in de gaten houden dit probleem.........voorkomen is beter dan genezen
     
  3. Hoi Simon, bedankt voor de info.
    Ik heb zelf al gezocht naar de lekkage op tekenen van vervuiling.
    Kan niets vinden ik denk dat de lekkage op dit moment nog erg minimaal is en de koelvloeistof al verdampt is op het moment dat ik zoek.
    Hoe dan ook a.s. maandag ga ik al bellen voor een afspraak.Weet iemand of ze in de garage ook een kleine lekkage in het thermostaathuis van de ecoboost makkelijk kunnen vinden ?
     
  4. Tja tis niet helemaal netjes. Ik ga er voorlopig maar vanuit dat ze hem wel gecheckt hebben.
    Het echte lekken is ook pas afgelopen week begonnen. Daarvoor waarschijnlijk wat druppels.
    Op het pad liggen nu ook 2 vlekken van koelvloeistof.

    Voor degene die het ook willen controleren. De lekkage komt bij het rechter voorwiel vandaan.

    Wat is een tsb?

    Ik zou het idd goed bijhouden.

    Zo is het bij mij ook gegaan. Eerst lichte lekkage en inene gaat ie dus.
    Oppassen en snel laten checken dus.

    Thanks simon. Ik dacht het al eerder te hebben gehoort. Maar dat was joost idd.


    Hoe zit het eigenlijk met meldingen van de auto over oververhitting?
    De meter in de auto geeft de watertemp aan. Ik kijk daar niet de hele weg op maar die moet toch wel hoger zijn geworden. Alleen als er geen water meer in zit is er ook niets te meten.
    De ventilator draaide vrij lang door toen we stil stonden dus de motor zal ondanks de koude buitentemp warmer zijn geworden (kans op motorschade).
    Het was overigens gelukkig een kort ritje.

    Op de weg naar de garage is er vrijwel weer geen vloeistof uit gelekt.
     
  5. TSB: Technical Service Bulletin
     
  6. Het lijkt overigens wel dat de auto die we nu mee hebben een kleinere draaicircel heeft.
    Zal wel in de kop zitten :). Of zal je bij 17inch al een stuurbegrenzer erop krijgen?
     
  7. Is bij mijn auto niet hoor. Is standaard geleverd met 17" en rij nu met 18" en stuurbegrenzers (laten monteren) en hij heeft nu een enorme draaicirkel. :mrgreen:
     
  8. Begrenzers zitten alleen op 18".
     
  9. Ik heb ze nadien geplaatst, zaten er normaal niet van mij!
     
  10. Jij hebt ook een ander type focus
     
  11. Toch geen lekkage ?
    Heb een aardig ritje achter de rug motor is echt op bedrijfstemp gekomen, tevens een flesje koelvloeistof gekocht voor de zekerheid.
    Thuis bij aankomst wilde ik gelijk koelvloeistof gaan bijvullen, het koelvloeistoftankje gaf nog steeds minimaal peil aan.
    De temp van het tankje beetje lauw/warm maar op het moment dat ik de dop ging los draaien begon de vloeistof te borrelen en je snapt het al opeens stond het niveau weer gewoon op max peil.
    Ik heb vandaag al eerder met een koude motor de dop eraf gedraaid maar toen gebeurde er niets het niveau bleef toen op minmaal.
    Weet iemand of dit normaal is.
     
  12. Bij warme motor is het normaal dat er wat druk in het systeem aanwezig is, daarom ook altijd niveau met koude motor controleren. Het is ook veiliger om de dop niet met warme motor los te draaien, als de druk is het systeem te hoog is kan dat lelijke brandwonden opleveren.
     
  13. Nicky,

    wat is globaal de inhoud van het TSB?
     
  14. De focus 3 heeft dus ook kinderziektes ,hopelijk in de toekomst beter,gr peter
     
  15. Uit mijn hoofd is er iets met een pakking waar een stukje wel of niet op zit of moet zitten. Als dit dan wel of niet zo is moet er een nieuw thermoataathuis op.
     
  16. Ok, ik zal hem melden als m'n auto over een maand of 2 voor de 40k beurt moet.
     
  17. Ok. Raar dat de garage daar na mijn meldingen niet op in is gegaan.
    Wat doet dat thermostaathuis eigenlijk precies?
     
  18. Het thermostaat huis zit op de motor geschroefd en hierin zit de thermostaat gemonteerd. Hey doet dus eigenlijk niks..
     
  19. Een paar ritjes verder met he dieseltje doet me toch weer herinneren aan mijn eerste focus. Dieselen is toch wel weer anders rijden. Lekker pruttelen :). Het is best een prettig motortje waarbij je voor normaal gebruik echt meer dan genoeg aan hebt. Wel is hij bij stadsverkeer (50) vervelend brommerig. In zijn 4 50 rijden is geen optie.
    Gister was het wat koud buiten en ik wil de auto starten met de startknop. Niets.
    Huh. nog een keer drukken, weer niks. Toen ging er een lichtje branden (zowel bij mij als op het dashboard). Voorgloeien. Ohja diesel :). Dus de knop wat langer in drukken en daar gingie weer.
    Wel duurt het echt heel lang voordat zon dieseltje een beetje op bedrijfstemperatuur is. Daar heeft de ecoboost met zijn verhitte karakter een stuk minder lang de tijd voor nodig.
     
  20. Bij de diesel moet je gewoon 1x op de startknop drukker, net zoals bij benzine, dan gaat hij voor gloeien en start na het gloeien vanzelf.
     

Share This Page