1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 3 fase 1 Focus Wagon Titanium ecoboost. ingeruild.

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door R@ymond, 7 jan 2012.

  1. #361 Donleon, 31 dec 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 dec 2012
    in november 2013 is de :focus3: 2 jaar. heeft iemand een idee hoeveel dat kost, het verlengen van de garantie? kan het zo gauw niet vinden op de ford site.

    ik denk dat ik het wel overweeg. iodokus zn motor is geen pretje, en ik zelf vertrouw de injectoren niet die te hard tikken bij mijn car, ondanks dat de dealer aan geeft dat het normaal is.
     
  2. De kosten van Ford Protect staan in de prijslijst van de Ford Focus klik
     
  3. top thnx! is niet heel schokkend duur
     
  4. Dat zijn de prijzen als je het direct bij aanschaf afsluit. Na 2 jaar is het iets duurder, maar ook niet schokkend. (Ze gaan er vast vanuit dat je het dan alleen nog doet als je al verwacht dat er wat aan gaat komen :mrgreen:)
     
  5. hmm, iets duurder. stelletje boeven:). Ik zie het tzt wel
     
  6. Ik heb het altijd merkwaardig gevonden dat je garantie bij moet/kan kopen je mag immers verwachten dat je van een investering van 32K iets langer plezier mag hebben dan 2 of 3 jaar.

    Toch heb ik bij de aanschaf van de huidige heilige koe de stap genomen de garantie te verlengen naar 5 jaar en jongens wat ben ik daar nu blij mee ;)
     
  7. Ja 2 jaar vindt ik ook erg mager. Maja dan moeten we naar een jap of koreaan toe.
    Die geven volgens mij zo'n 5 jaar garantie. Een termijn die mijn inziens tegenwoordig voor een fabrikant helemaal niet risicovol is.

    Vandaag de focus maar weer eens gewassen, en daarna meteen een beschermlaagje gegeven. Ik had de auto hiervoor in de mequiars gold wax staan en heb nu de fles NXT op gemaakt. Maar die ging er niet lekker op. Het uitpoetsen was echt een verschrikking, terwijl dat normaal altijd erg goed ging met de NXT.
    Telkens weer strepen. Heb er aardig wat doeken voor gebruikt.
     
  8. Ik denk dat de temperatuur wat aan de lage kant was, dan droogt het niet op en is het moeilijker uit te wrijven.
     
  9. Ik heb vandaag ook gepoetst en doe dat toevallig ook met NXT. Maar gelukkig voor mij sta ik binnen. Is daar een graad of tien, maar werkte prima, is goed in en uit te poetsen....
    Dus w.s. Net ff te koud geweest zoals Simon zegt....
     
  10. Ja dat zou best nog wel eens kunnen hoor, al was het hier niet onder de 10 graden buiten, maar wel erg vochtig. (auto droog ook erg slecht af). Laten we het daar maar even op houden :).
     
  11. wel MF doeken gebruikt Raymond?
    toch niet per ongeluk met wasverzachter gewassen?
     
  12. Ja wel mf doeken gebruikt. Laatst wel gewassen maar zonder wasverzachter (geloof ik).
     
  13. Hoge luchtvochtigheid is ook niet prettig voor het curen van wax.
    Waren soort van schaduwstrepen, vlekken ?
     
  14. ik denk dat de vochtigheid het probleem was. Met het uitpoetsen leek het alsof je elke keer weer een nieuwe laag wax erop smeerde. Matte waas over de lak.
     
  15. Garantie kan ik overigens nog een jaartje over nadenken. Die kan tot 2 jaar geregeld worden.
     
  16. Nog even terugkomend op "het geluid" wat ik hoorde en nog steeds hoor.
    Ik heb er eens op gelet en dan ga je het natuurlijk almeer horen.
    Het geluid is een soort fluit die wat metaliger klinkt dan een turbofluit. Daarom weet ik ook niet zeker of het nou de turbo is of niet.
    Wel is het zo dat het wel precies op het moment is dat de turbo echt lekker mee begint te gieren.
    Je hoort het bij rustig optrekken in zijn 1,2 en 3 vanaf ongeveer 2200toeren.

    Begin februari gaat de auto voor een beurt, waarbij ik het wel wil aangeven.
    Prettig zou zijn als er mensen met dezelfde motor ook hun ervaring even kunnen plaatsen.
    Mocht het bij meerdere zijn zal het er wel bij horen.
     
  17. Ik heb ook dat soort geluid bij optrekken, nog niet opgelet bij welk toerental oid.
     
  18. Ik hoor ook zo'n fluit, inderdaad zo rond 2000 - 2200 toeren. Ik hoor het als je rustig optrekt en dan iets van het gas af gaat en de snelheid constant houdt. Het stopt ook weer heel snel, duurt nog geen seconde.
    Als ik rustig optrek en gewoon door schakel hoor ik het niet, alleen als je even iets van het gas gaat.
    Ik heb de indruk dat ik het nu met het koude wel iets sterker hoor dan anders.
     
  19. Jep, hier ook! Is op het engelse c-max forum ook al veel over geschreven. Ik vermoed dat het te maken heeft met de soundcomposer. Niets om je zorgen over te maken...
     
  20. Dit zou het mss kunnen zijn.
    Begin Februari komt bij mij een andere sound symposer van Mountune in, mss dat het geluid dan verdwenen is...
     

Deel Deze Pagina