1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus SVT 2002 - Foto Update 23/08/2016

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door SVTonke, 16 nov 2014.

  1. En de trillingen aan je krukas?

    Is trouwens wel het makkelijkste sleutelen om alles onder je auto weg te halen, maar was niet nodig geweest. Maak je nog wel een afspraak om de auto te laten uitlijnen? En hoeveel heeft de wagen gedraaid? Uit ervaring weet ik dat je je Focus I niet terugkent wanneer je investeerd in een nieuw onderstel. Dus draagarmen, schokbrekers, spoorstangen etc.

    Wel tof dat je dit werk nog in een focus I steekt. Zijn er genoeg die dat niet doen. Maar ja, die noem ik dan maar "gebruikers" i.p.v. liefhebbers. ;).
     
  2. Hier ben ik het helemaal mee eens, ik herkende hem niet meer na mijn onderstel/remmen swap.
    Moet voor t mooie denk ik wel nog even nieuwe(betere) schokbrekers scoren.
    Met de swap waren voor mij de st170 dempers al een hele vooruitgang al hadden deze al n dikke ton ervaring.

    Uitlijnen is idd geen afrader. Alles leek bij mij opt oog goed te staan maar de uitlijn apparatuur vertelde wat anders:schater:
     
  3. Ik kan uit ervaring Koni of Bilstein B6 aanraden, een stukje stugger dan de standaard demper. Maar wel beter in de bochtjes.






    Uitlijnen is altijd een aanrader. Een goeie uitlijner kan je auto ook wat "beter" afstellen dan fabrieksaf.

    (Beter is relatief natuurlijk, een "sportieve" afstelling kan je wat scheve bandeslijtage opleveren en wat meer belasting op je onderstel rubbers.. Bochtjes kun je dan wel lekker pakken :) )
     
  4. Het kan inderdaad zonder de motor eruit te halen maar gezien de bak werk die benodigd was en het eigenlijk niet weten in welke staat alles verkeerde zijn we toch maar voor deze optie gegaan zodat alles even bekeken kon worden, ben uiteindelijk blij met deze keuze.

    De wagen heeft nu bijna 180k gedraaid dus zou volgens mij weer een hele tijd mee moeten kunnen :) En het uitlijnen staat nu op 1 op de prioriteiten lijst.

    Beter bochten gedrag zijn we natuurlijk altijd voor in als sportieve rijders zijnde :P Heeft iemand uit ervaring toevallig een goed adres voor het uitlijnen?

    Een wat stuggere demperset zou hem inderdaad denk ik niet verkeerd doen, heb vrij brede dunlops gemonteerd met beschermrand icm met 5mm ET verschil in de velgen wat nog wel eens wil aanlopen in de hele harde hobbelige bochten.

    Iemand toevallig PU rubbers gemonteerd op zijn Focus? zit ik ook nog over na te denken voor in de toekomst.
     
  5. Toppie! Ga ik binnenkort een afspraak maken :)
     
  6. PU rubbers is troep.... Zeker de Powerflex. Het onderstel van de Focus I maakt er binnen een half jaar gehakt van. Ik zou het dus niet doen.

    Wat betreft dempers: ik heb toen bij de ombouw naar de 1.8 ook het hele onderstel gereviseerd. Als dempers had ik 4 nwe KYB (Kayaba) ultra nog wat dempers geplaatst. Die dempers schijnen volgens de fabrikant beter geschikt te zijn voor verlagingsveren. Als veren heb ik Eibach. Ben nu zo'n 90.000km verder maar het onderstel is nog steeds super strak. En ik rij echt niets als een bejaarde. Menig nieuwe en duurdere auto laat ik in de bochten de achterkant zien. Waar anderen remmen, geef ik gas bij.
     
  7. Dat is in ieder geval duidelijkheid over de rubbers, word gewoon een keer vervangen voor std rubbers dan maar.

    Zijn die KYB dempers verstelbaar? Wil eigenlijk als ik dan upgrade toch wat ruimte hebben om te kunnen spelen met de stijfheid en rijhoogte. En inderdaad wat jij zegt, daar heb ik nu met verlepte standaard dempers en veren ook al last van :lol:
     
  8. Nee, de dempers zijn niet verstelbaar.
    Vond ik niet nodig. Het moet ook nog beetje een familiewagen blijven. ;).

    Voor mij is de verlaging (30mm) en het nwe onderstel goed genoeg.
     
  9. Bilstein ga je geen spijt van krijgen, ik rijd ook met zon set rond en is zn geld echt waard tegenover de rest.

    Verder komt deze auto me heel bekend voor, han automotive?
    En een vriend van Martin zie ik haha.
     
  10. #32 SVTonke, 10 apr 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 apr 2016
    Ja ze zien er ook wel erg mooi uit ja :)

    En ja dat klopt allebei ja :P Ook student?

    Edit: ah die blauwe st225, ik zie het al, gave auto!
     
  11. Ja zit nu in het derde jaar, gelukkig bijna klaar.

    En bedankt! Is inderdaad die van mij.
    Vind die bumpers van je st heel vet, daardoor viel ie me zo op, je ziet ze nooit zo.

    Als je wilt kunnen we misschien keertje posbank rijden? Kan je kijken of Bilstein wat voor je is voordat je dr een zak geld tegenaan gooit. :lol:
     
  12. #34 SVTonke, 20 apr 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 mei 2016
    Dat doe je beter dan ik, zit nu voor de tweede keer in het eerste jaar haha :p

    Je ziet ze inderdaad echt nooit, dat is ook wel een reden voor mij dat deze auto een blijvertje is :D

    Posbank lijkt me een strak plan, stuur anders even je 06 nummer in een PB'tje. :)


    Verder vandaag nog even aan de slag geweest met de Focus, heb al een tijdje last van het inhouden van de motor (vooral) wanneer ik op één toerental blijf rijden op de snelweg. Na wat research gevonden dat dit 9/10 keer de brandstofpomp is of de MAF-sensor.

    Vandaag dus even aan de slag geweest de MAF-sensor omdat dit toch de gemakkelijkste en goedkoopste klus was. Toen ik deze eruit haalde was deze aardig vervuild met vettigheid en wat fijne zwarte aanslag, dit even met een paar wattenstaafjes heel voorzichtig schoongemaakt en daarnaast het K&N filter gereinigd en opnieuw in de olie gezet.

    Daarna uiteraard even een testrondje gereden en kon toch aardig wat verschil merken. De motor pakt beter op, loopt wat soepeler en komt zonder enige fluctuaties van de toeren terug op stationair toerental (wat hij vaak ook niet deed). Al met al heeft het dus best een prettig verschil gemaakt, ben benieuwd of dit ook het inhouden verhelpt, mocht dat niet zo zijn word het toch een nieuwe brandstofpomp installeren. Had al een mooie 'uprated fuel pump' gevonden van Sytec die tot 300pk gaat en in de originele houder past. Sytec In-Tank Uprated Fuel Pump - www.pumabuild.com

    Word dus nog even wat meer testen en afwachten.

    EDIT:

    Uiteindelijk de volgende dag de MAF-sensor nog even met sensor cleaner gereinigd en dit scheelde echt een hele hoop, het inhouden van de motor is eigenlijk helemaal weg totdat de tank op 1/4e komt, dan wilt hij nog wel eens een beetje inhouden maar dit is minimaal. Erg vermoedelijk is dat ,dat dan veroorzaakt word door de brandstofpomp of een verstopt brandstof filter, deze zal (of zullen) dus ook vervangen gaan worden.
     
  13. Heb je x gespot in Arnhem en in Veenendaal ! Leuke wagen !
     
  14. Thanks man! :D
     
  15. #37 SVTonke, 3 jul 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 aug 2016
    Goedenavond!

    Even een kleine update.

    Naar aanleiding van het 'inhouden' van de motor een tijdje terug dus de MAF sensor schoon gemaakt, dit hielp toen al een heleboel. Nu heb ik een aantal weken terug even het luchtfilter van K&N helemaal gecleaned en opnieuw in de olie gezet waarna ik dus een week later weer de MAF sensor kon gaan schoonmaken. Daarbij ook meteen even het gasklephuis meegenomen en dat had ik wel eerder mogen doen. Het huis was pikzwart van binnen.

    Het resultaat: een super soepel lopende en optrekkende auto. Echt een aanrader voor mensen met dit blok.
    Eigenlijk is het resultaat zo goed dat de auto niet meer inhoudt en dus voorlopig nog geen nieuwe brandstofpomp nodig heeft wat mij betreft.

    Dat maakt natuurlijk ook wat ruimte in de portemonnee vrij voor andere (leukere :)) updates, heb nu een shortshifter, front upper strut brace, nieuwe pedaaltjes van sparco, nieuwe gasveren voor de kofferbak en een nieuwe klepdekselpakking besteld.

    Al met al wordt de auto steeds verser en staat er ook een tripje naar de Nordschleife in de agenda oftewel, ik heb (nog) niks te klagen over de fofo! :D

    Edit: Als terugkoppeling op dit bericht nog even het volgende: het inhouden van de motor is nog niet volledig opgelost. Twee weken terug de labdasensor vervangen, scheelt qua rijprestaties (koppel onderin) en benzine verbruik een hoop. Het enige waar het inhouden van de motor nu nog aan kan liggen is het benzine aanvoertraject (oftewel vervuilde injectoren, brandstoffilter en/of pomp), dit gaat zsm gefixt worden zodat de fofo weer 100% in orde is.
     
  16. #38 SVTonke, 23 aug 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 aug 2016
    Even een leuke foto update van de ring :) :rock:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Edit: Zo, nu doen ze het wel.;)
     
  17. Vervang je brandstof filter maar eens als je dat nog niet gedaan hebt, en wat er uitloopt ff opvangen in een wit bekertje, niet schrikken :mrgreen:
     

Deel Deze Pagina