1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus ST van Ron

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door ron1978, 30 mei 2014.

  1. veel (knutsel ;)) plezier met de :st: :thumbs:
     
  2. Thx :)
    Vandaag olie en oliefilter vervangen, auto nagekeken en de wielen van voor naar achteren gelegd. 2 banden zijn na de zomer ( als er winterbandjes op komen ) aan vervanging toe. Dus deze voor neergelegd, gummen we die maar op komende maanden ;)
    Had niet zoveel tijd vandaag. Als het morgen een beetje droog blijft hier in het zuiden. Gaan we de krasjes wat weg werken die her en der op de lak aanwezig zijn.
     
  3. mooie auto hoor

    filter en bougie,s waren er indd wel aan toe zeg.
    geniet er van en veel veilige kilometers.
     
  4. #24 ron1978, 8 jun 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 jun 2014
    Vandaag de laatste fase gedaan, auto is netjes opgepoetst.
    Heb zelf een kast vol poetsspul en uiteraard een DAP machine, wordt je niet zo moe van :lol:

    Eerst goed gewassen, uiteraard met de hand. Die smerige tankstation wax eraf gehaald.
    Auto is behandeld met de Clay kit, SSR1, plaatselijk met scratch X 2.0 vervolgens met polisch en waar hij niet gespoten is met wax. Had nog Gold class van Mequiars staan.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Wel nog een klein probleempje tegenkomen, hebben Ford en Opel wel vaker last van.
    [​IMG]
    Aansluiting van sideskirt op plaatwerk begonnen zo te zien, zelfde verhaal lijkt het als de achterbumper op de achterschermen. Dat is helemaal netjes nu, nu dit nog fixen.

    Maar ook dat gaan we oplossen, en gaat helemaal goed komen :cool:. :D
    Had ik gemist bij de aankoop, jammer :nocheer:
     
  5. goed bezig Ron :thumbs:
    jammer van die roest, hadden ze beter gelijk ff kunnen meenemen.
     
  6. Ja daar doelde ik ook op, zonde dat ik het niet gezien heb. Maar ja..... kant altijd wat missen he :nocheer::D
     
  7. #27 ron1978, 21 jun 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 jun 2014
    Gisteren en vandaag had ik eindelijk wat tijd voor eens te kijken naar het roestplekje boven de sideskirt aan het voorspatbord.
    Sideskirt eraf gehaald en wielkuip los gehaald. Auto is nu een kilo lichter door de zand die daar uitkwam :D. Volgens mij bedoeld om de zand eruit te houden maar die kan er overal in, de wielen gooien de zand gewoon naar binnen :nocheer:.

    De roest die erzit is allemaal oppervlakkig.
    Heb het plekje voor nu effe geschuurd, wat roestomvormer erop gezet, weer licht geschuurd en met een lakstif gelakt. Had niets anders momenteel. Van de zomer haal ik effe alles los links en rechts, en schuur ik de balk effe goed op, en spuit alles opnieuw. Laat een spuitbus op kleur maken bij ons in de buurt bij een lak speciaal zaak en uiteraard blanke lak. Ben zelf jaren poedercoater/ spuiter geweest das wel eens handig.

    Zag dat er wat meer oppervlakkige roest zat, check ik gelijk de andere kant ook effe. Valt me toch tegen voor een auto van 2006 zeg, komt natuurlijk ook door de sideskirts bij een Focus ST, maar Ford heeft dit niet onder controle. Misschien bij Audi op stage en in de leer :lol:

    Foto roest plek:
    [​IMG]

    Zand die eruit kwam en schuren:
    [​IMG]

    Goed voor een 2 maandjes, in Augustus gaat alles los links en rechts ( als ik rechts wat tegen kom ). En verwijder ik alle roest lager in de balk, werk ik alles bij en spuit ik alles netjes in zijn geheel.
    [​IMG]
    [​IMG]

    Vervolgens de handrem en pook nog vernieuwen of zelf herstellen, winterbandjes kopen en op de huidige 2 nieuwe voorbanden. Een pipercross inlegfilter staat in ieder geval ook nog op de planning. Meer vermogen hoeft van mij niet. Motor rijdt top, en wil hier niet aan beginnen met een motor met 210.000 km op het klokje. Wel een keer op de dyno volgend jaar, ben benieuwd wat hij brengt.
     
  8. ziet er goed uit zo.
     
  9. Thx, voor nu even kan het ermee door. Je moet best goed kijken om het te zien idd maar niet geheel hoe het hoort natuurlijk. Maar dat gaat goed komen.
     
  10. Voor een wagen uit 2006 lijkt het me ook fors qua roest?! In elk geval mooi dat je dit allemaal zelf kunt aanpakken.
     
  11. Dat is wel minder ja roest op zo'n auto!
    Mijn escort Rs Cosworth had nergens roest en mijn focus rs ook niet hoor;-)

    Dat van het lakstifje valt niet erg op hoor;-)
     
  12. #32 ron1978, 22 jun 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jun 2014
    Dit plekje komt doordat de sideskirt over de lak heeft geschuurd waarschijnlijk, kit/ rubber was er tussen uit. Maar lager in de balk ( onder de sideskirt, dit zie je zo niet ) heeft het te maken met zand en dergelijk wat tussen de wielkuipen en ook de sideskirt blijft zitten, dit blijft dan lang nat/ vochtig en hierdoor ontstaat roest op een gegeven moment en je ziet het pas als het te laat is jammer genoeg. Nu had de mijne daar wel een complete zandbak zitten :)
     
  13. Hmmm Audi is helaas ook niet meer zo roestvrij als eerder.... Je zou bijna zeggen dat de autofabrikanten het blik van de opeltjes, fordjes en italiaantjes van de jaren 80/90 aan het recyclen zijn :mrgreen:
    Op dit moment lijkt met name Alfa het voor elkaar te hebben (wie had dat ooit gedacht :grin:).
     

  14. :D:lol:
     
  15. :rock: en dan te bedenken dat alfa in de jaren 90 egt net karton plaatwerk had.
    Kijken naar. Me 145 crossauto uit 98 die gaat op cruciale punten heel hard:nocheer:
     
  16. #36 ron1978, 29 jun 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 jun 2014
    Afgelopen week de Vgate OBD module binnen gekregen. Handig apparaatje, deze werkt via de WIFI en niet via bleutooth. Is echt razendsnel dit ding. 26 dollar incl verzenden........
    [​IMG]
    [​IMG]

    Na wat instellingen en wat dingen veranderd te hebben heb ik de auto uitgelezen. Geen foutcode's dus dat is gunstig. Daarna een autoprofiel aangemaakt met diverse gegevens van de auto en toen eens rond gaan rijden. De sensors zaten allemaal netjes binnen de grenzen en toen eens een paar keer het gas gevloerd en daarmee een indicatiemeting gedaan van het vermogen. Zal niet zo nauwkeurig zijn denk ik maar is toch evengoed leuk :D.

    Even erbij vertellen dat de auto getankt is met RON95 benzine.

    Na omrekenen van de wiel pk's naar krukas pk's zou hij op 213 PK en 333 NM koppel moeten zitten. Vond het zelf al niet gek met 210.000 km op het klokje. Maar het blijft een indicatie, volgend jaar gaan we een keertje de Dyno op, dan weten we het zeker.
     
  17. #37 ron1978, 26 jul 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 jul 2014
    Vandaag de Focus weer netjes gemaakt, had er de niet meer de tijd voor gehad maar hebben nu vakantie dus hem vandaag eens goed verwent met een polisch behandeling en een nieuw wax laag :cool:.
    Heb het met de hand gedaan dit keer, weertje was goed dus........
    Hierbij wat foto's.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  18. ziet er goed uit Ron :thumbs:

    maarre, met de hand gepolijst????
     
  19. ziet er weer strak uit ron!
     
  20. Ziet er weer mooi uit.
     

Deel Deze Pagina