Bedankt voor de update Dimitri, Ben nu wel zeer benieuwd hoe de het gaat doen op de dyno Aan de spullen kan het niet liggen iig
Helaas was dat te zien [MENTION=3602]Sbro.nl[/MENTION] Maar ik vind het zo lekker klinken dat ik toch nog even een paar keer op het gas wilde drukken
Vandaag op 16 november voor het eerst met de bij Verhoeven op de rollerbank geweest. Het resultaat is 258pk en 347 nm. Gemeten zonder chiptuning, dus met standaard map. Ritje heen (met dank aan [MENTION=11896]Rappe papa[/MENTION] ) Op de bank Curve Waardes:
Hee Dimitri, nu ik weer even kom buurten vind ik het erg leuk om te lezen dat je nog steeds enthousiast bent met je ST. Maar vraag me een ding af. Blijf je nu op de stock map rijden??
Hey [MENTION=769]Chris van S.[/MENTION] leuk weer van je te horen. Ik blijf enthousiast over mijn ST. En je ziet ik heb toen een goed besluit genomen om hem gewoon maar te gaan kopen. Nog wel steeds jammer dat je toen niet kon. Maar het is toch nog goed gekomen Ik blijf voorlopig stock rijden, want toen ik ff mod B reed merkte ik al snel dat ik vaak wielspin had. Sowieso reed mod B al niet helemaal soepeltjes, en in de winter rij ik meestal toch wel stock. Op het moment dat de winterbanden er onder gaan, gaat hij ook naar stock. Dus na de winter kijk ik ff of ik mod B ga rijden. Denk het wel, want de push die ik in mijn rug kreeg met mod B was wel erg kicken!
Vind je dat nog steeds jammer dat ik niet meeging! Tnx voor t complimentzeg ik dan maar Wil verder je draadje niet verstoren. Maar de reden wat jij nu aangeeft (wielspin, zenuwachtig rijden) was voor mij de reden om de limited torque remap te kiezen toen ik mijn ST nog had. Vind het dus mooi dat jij dat nu ook ondervind
Ik wil toch graag weten waarom dit een nette curve is. Bij de meeste zie ik die koppel als een punt en bij mij blijft hij heel lang recht. En ook de pk's bouwen heel langzaam op, terwijl bij andere die pk's als een tierelier omhoog gaan. Hier nog even de grafiek.
De koppelkromme lijkt gewoon normaal voor een turbomotor. Die blijven vrij lang vlak. Zeker die van de 2.5 (na tuning). Het vermogen lijkt erg veel op een ongeblazen benzine. Maar verbaast me eigenlijk niet, hoe hoger het toerental hoe hoger het vermogen.
Grafiek is inderdaad zeg maar van een ongeblazen benzine met een normaal toerenbereik (dus geen 8000rpm of race nokken). Vlak koppel is mooi omdat je dan over de hele powerband trekkracht hebt. Wat je vaak ziet bij een turbo is een enorm piek koppel wat heel snel weg valt, met de standaard map heeft je turbo al max boost bij 2000 toeren zo te zien. Dat houdt ie lekker vast. Vind het niet per se een turbo koppelkromme, die zie je normaal toch echt sneller inzakken. Of te wel, jouw auto is denk ik zeer goed rijdbaar zonder gekke fratsen van ineens een enorme druk in je rug of een groot turbo gat. Hoog driveability gehalte.