2.5i 20V 225pk Focus ST (dsci koppeling + Quaife)

Discussie in 'Performance' gestart door dannyj, 11 jan 2011.

  1. Turbo timer is idd handig maar geen gerenommeerd bedrijf die hem voor je in wil bouwen ivm brandgevaar;)
     
  2. Meen je dat nou? Dus er is kans dat er iets in de fik vliegt als je je auto stationair laat draaien... en degene die de Turbo Timer in heeft gebouwd is daar verantwoordelijk voor... vaag.
     
  3. Ik heb er ook eens naar gekeken en dat was wat ik (bij meerdere bedrijven) te horen kreeg;)

    Maar idd, je motor stationair laten draaien moet niet het probleem zijn :think:
     
  4. Volgens mij is zoiets in combi met een startonderbreker ook lastig? Je haalt toch je sleutel uit het slot, terwijl de motor dan nog even moet doordraaien.
     
  5. #25 Kludrex, 27 jan 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 jan 2011
    Je hebt gelijk, klinkt raar, maar schijnt wel opgelost te kunnen worden. Auto kan zelfs gewoon op alarm gezet te kunnen worden tijdens Turbo Time. Ik zie net dat er ook alarmsystemen te koop zijn waar de TT-functie al inzit... helemaal mooi ;)

    [YOUTUBE]uHIcNecUTeA[/YOUTUBE]
    http://www.youtube.com/watch?v=uHIcNecUTeA


    Maar dat is voor later, vroeg me gewoon af waarom niemand het had hier... vroegah, in m'n Civic tijdperk, was het een hot item in ieder geval ;)
     
  6. Turbo-timer is geen probleem. Maar voor de ST, die werkt via een CAN- systeem, ben je wel genoodzaakt om een extra handzender te nemen om hem in te schakelen. Want die pakt hem niet op de normale schakeling (wilde hem zelf ook in combi met een alarm.. maar dat ging helaas niet)

    Brandgevaar zal op zich wel meevallen lijkt mij, want de auto blijft gewoon stationair lopen. En de turbotimer is opzich niet veel meer dan een vertragings relais.

    ( ff een edit, let wel, dit is wat ik zelf op mijn werkt te horen heb gekregen van de leveranciers. Wij hebben alleen ervaring met alarmen e.d. en bouwen zelden iets als een turbotimer in. Wij doen niets aan motorische tuning of onderhoud)

    Groeten Dennis
     
  7. Dankjewel Dennis ;) Dit vergt nog wat uitpluiswerk, hoor ik zo. Maar, zoals gezegd, dit is een ding voor later... eerst nog een ST kopen.
     
  8. Een goed sper diff is inderdaad een van de beste upgrades ten behoeve van de tractie. Ook voor een achterwielaangedreven auto.
     
  9. Ik heb ooit een turbo timer gehad op een Toyota Hilux SR5 welke ik had voorzien van een behoorlijk uit de kluiten gewassen turbo.
    Je trek iig heel veel bekijks als je de auto uitstapt met je sleutels in je hand en de motor blijft doordraaien :mrgreen:

    Persoonlijk zou ik er nooit meer voor kiezen, ik rijd liever 'rustig' een blokje om zodat de motor kan koelen, dan de auto voor de deur stationair te laten draaien. Een ander groot nadeel vind ik het feit dat ik de auto moet parkeren zonder dat deze in de versnelling staat maar op de handrem. Op de handrem parkeren geniet mijn voorkeur ;)
     
  10. Nooit bij stil gestaan maar is idd een "probleem".
    Van de zomer zou het niet zo erg zijn. Van de winter daarentegen......
    Voordeel is dan weer wel dat ie sneller (af)koelt.
    :think:
     
  11. Bekijks is mooi meegenomen, maar daar gaat het mij niet echt om ;) Lijkt mij gewoon superhandig, temeer omdat ik niet altijd tijd/zin heb om "rustig" een blokje om te rijden.

    Ik gebruik eigenlijk altijd m'n handrem bij parkeren... is dat zo slecht dan?

    Aan de post van XR5Turbo merk ik overigens dat we dit topic lichtelijk aan het bevuilen zijn ;)
     
  12. Als van de winter de binnenkant van de kabel een beetje vochtig is en jij zet hem op zijn handrem, laat de uitkomst zich wel raden;)
     
  13. Dan vriest het misschien vast? De precieze werking van de handrem ken ik niet...
     
  14. Zou idd vast kunnen vriezen. Maar ik heb deze winter de handrem gewoon gebruikt en is nog niks bijzonders voorgekomen.
     
  15. #35 Chris van S., 28 jan 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 jan 2011
    Mwah, off topic gaat het wel. Maar zolang het informatieve posts zijn, is het woord "bevuilen" niet helemaal van toepassing ;)
     
  16. Bij mij ook niet... alleen een paar keer meegemaakt dat een redelijk harde "tik" hoorbaar was van achter bij koud wegrijden. Dat was iets van vorige week en deze week... was toen niet echt freezing ;)

    @XR5Turbo: mooi, via een omweg komen we uiteindelijk toch weer op die koppeling+sper diff terecht ;)
     
  17. Een handremkabel kan breken.... daarom staat de auto altijd (ook) in de versnelling.
    En bij vorst vanwege mogelijk vastvriezen van kabel, dan wel de rem zelf, alleen in de versnelling.
     

Deel Deze Pagina