2.5i 20V 225pk Focus ST (dsci koppeling + Quaife)

Discussion in 'Performance' started by dannyj, Jan 11, 2011.

  1. Hey mensen,

    mijn auto is sinds kort getuned en heb nu last van een slippende koppeling.

    Dit wil ik uiteraard opgelost hebben en ik vermoed dat mod x is geinstalleerd.
    mod b + schijnt hier geen last van te hebben, maar waar kan ik dit downloaden of moet dit worden gedaan door het bedrijf die de tuning heeft verricht. Wouter bollen.

    Ook denk ik erover om de koppeling aan te passen.
    Ik zag een setje staan van 1600 pond bij dreamscience.
    Als ik deze set laat monteren ben ik dan helemaal veilig voor de koppeling of kan ik beter mod b + gaan gebruiken..

    rond de 300pk vind ik op dit moment meer dan genoeg. en het blok trekt naar mijn mening nu ook veel te hard, ik wil liever niets stuk rijden...
     
  2. Als chiptuning heb ik een handheld automaat van bluefin superchips.
    Stage 3 op dit moment.
     
  3. Stel dat ik de koppeling laat inbouwen.
    Hoe zit het dan met het motorblok? heeft dit nog aanpassingen nodig zoals andere zuigers?
     
  4. Je hebt geen aanpassingen aan je blok nodig. Maar wat me meer verbaasd...je hebt iets op je auto gezet gekregen maar je weet niet wat? Mod X en mod B is iets van Dreamscience. Bluefin is van de concurrent Superchips. Bij BF kun je een map downloaden met minder nm. Uit mijn hoofd dacht ik 400Nm.

    Heb je nog meer aanpassingen aan je auto laten doen? Zo niet, waarom dan stage 3?
     
  5. aanpassingen:

    -mongoose uitlaat + cat
    -intercooler
    -ggr induction filter
    -H R vering
    -Dumpvalve
    -Chiptuning stage 3 (superchips)
     
  6. Het blok kan 300pk in principe wel aan, het is inderdaad meer je koppeling die problemen kan geven. Een goede oplossing is het monteren van de koppeling van de Focus RS, en als je dan toch de boel open hebt liggen meteen een Quaiffe sper. Een en ander goed te krijgen in de UK, o.a. Pumaspeed, pumabuild, team torquesteer, dreamscience. Kost wel wat, en dan moet het nog gemonteerd.

    Door terug te gaan naar een torque-limited map (die heeft Bluefin), heb je kans dat de slippende koppeling niet meer optreedt. Omdat je ook al aangeeft dat je het blok veel te hard vindt trekken, is dat misschien de beste oplossing. En in eerste instantie zeker de goedkoopste. Je levert dan wel wat vermogen in, denk iets van 30-40pk.
     
  7. Hmm, merkwaardig Bluefin stage 3 en toch praten over Mod X of mod B :confused:
    Heb je van onze vriend Bollen geen Bluefin handset gekregen? Zo niet dan zou ik daar toch maar eens om gaan vragen en zoals ik tegen andere wel eens heb gezegd, waarom dit allemaal laten doen door een 3e partij? Een Bluefin of Dreamscience tuning kan uitgevoerd worden door een 6 jarige ;) dus zoiets doe je gewoon lekker zelf.

    Wederom een draadje waar ik me moet verontschuldigen maar het is duidelijk ik heb iets tegen Bollen, sorry.

    Superchips (Bluefin) levert verschillende stages nl:
    Stage1: 271 pk en 435 Nm
    Stage1 remap: 271 pk en 401 Nm

    Stage2: 289 pk en 443 Nm
    Stage2 remap: 289 pk en 408 Nm

    Stage3: 315 pk en 459 Nm
    Stage3: 315 pk en 422 Nm

    Naast de stage3 bestaat er ook nog een stage3 + map, aangaande de specs hiervan moet ik echter het antwoord schuldig blijven.

    Er zijn verschillende ST eigenaren die problemen ondervinden met stage3, soms kleine en soms grotere problemen. Als je meer leesvoer zoekt verwijs ik je graag naar het forum van de Engelse ST collega's, maar wellicht is die site al bekend.
     
  8. De RS koppeling word binnekort gemonteerd. zodat ik mijn stage 3 kan behouden.

    Iemand nog tips ivm olie?
     
  9. Voor je motor? Volledig synthetisch in ieder geval. Eentje die tegen zeer hoge temperaturen kan, i.v.m. smering turbo. Dreamscience adviseert een Castrol Magnatec 0W40 als je met full mods rijdt zoals jij.
     
  10. Dreamscience adviseert castrol edge sport 0w-40 toch? zo kan ik op de site lezen.

    Heeft iemand nog verdere tips om het blok perfect te houden.
    Gr.
     
  11. #11 Kaz, Jan 13, 2011
    Last edited by a moderator: Jan 13, 2011
    Ah ok, dat zou kunnen. Kan komen omdat de andere Castrol niet meer gemaakt wordt. Edge Sport is ook prima.

    Wat tips:

    Warm rijden, warm rijden, warm rijden!
    Einde rit nog even stationair laten draaien zodat de turbo kan afkoelen. Als je hebt lopen blazen moet dat wel ff langer, kun je beter nog 10 min rustig rondrijden zodat je koeling via radiateur ook op peil blijft.
    Elke 10000k nieuwe olie.
    Let op je oliepeil.
    Let op 'boost spikes' (oplopende turbodruk bij gas los laten). Heb je die, dan is je boost selenoid aan vervanging toe.
    Monteer een stijvere motorsteun.
     
  12. stijvere motorsteun heb ik al erop zitten (graham goode),Bedankt voor de tips.


    Welke velgen heb je gemonteerd op je focus? ziet er gaaf uit.
     
  13. :rs: mk2 ;)
     
  14. Sper diff zou je uit de brand moeten halen.
     
  15. Dank Joost!
     
  16. Dank! Velgen zaten al op de auto toen ik'm kocht, maar ben er zelf ook wel blij mee. Als je die velgen zou willen monteren moeten er ook spoorverbreders op.
     
  17. Het sper dif schijnt een beetje overbodig te zijn. als er al een zwaardere koppeling in komt. maar het is altijd uitkijken als je een auto zo ver tuned..

    Dan kan ik beter over een jaartje een nieuwe RS in duitsland kopen, of wachte op de nieuwe ST in 2012.
     
  18. Als je toch over een jaartje een nieuwe RS in Duitsland kan kopen...
    Waarom zou je dan nog zoveel geld in je ST steken ?
    Dan zou ik gewoon de ST standaard laten en dat geld in een RS steken...
    Maar ja dat is mijn mening ;)
     

  19. een koppeling heeft totaal niks te maken met een sper

    een koppeling maakt verbinding tussen motor en bak
    als deze het vermogen niet aan kan gaat deze slippen

    een sper verdeeld het vermogen tussen het linker en het rechter wiel het meeste vermogen gaat naar het wiel wat de meeste grip heeft
    een normaal diff doet dit eigelijk precies andersom

    een goed diff is zo,n beetje de beste upgrade met een voorwielaandrijver met veel vermogen

    Groeten Dennis :rs:
     
  20. Ik heb hier in het forum nog nooit iets over een Turbo Timer gelezen. Lijkt mij ideaal... precies voor de gevallen zoals in de quote aangegeven.
     

Share This Page