Ff kleine update...... Duurde wat langer ivm aanschaffen van speciale tools voor de rs... Stand van zaken op dit moment.... 380pk en 550 nm.... Er zit nog meer in maar dat zit nu in de fine tuning...... Ik houd jullie op de hoogte
Complete 3inch mongoose uitlaat zonder cat k&n filter met aangepaste luchtfilterbak incl samco aanzuig slang airtech intercooler samco intercooler slangen dikkere turbo aanzuigbuis vanaf lucht filter sitech inlaat spruitstuk dat was het volgens mij
Zo die Nm zijn echt netjes zeg. Heb je ook een dyno plot? Denk dat er qua pk's nog wel wat te doen moet zijn, let alleen op met je injectoren die kunnen wel eens te klein zijn voor wat je wilt. 2.5T is al gevoelig voor warmte en als ie arm gaat lopen al helemaal. Neem aan dat er met het chippen ook gekeken wordt naar de lucht/brandstof verhouding? Ben in elk geval heel benieuwd naar alle plotjes.
Ben benieuwd of ie dan wel genoeg benzine krijgt hoog in de toeren, pas daar wel mee op hoor. Mocht het niet lukken dan kan je em zo in de poeier trappen. Bedoel als de injectoren al vol open worden gestuurd dan heb je helemaal geen overhead meer als het warmer wordt.
Interessant zeg dit! Ben erg benieuwd wat Verhoeven ermee doet en voor elkaar krijgt. Een custom tuning voor je Focus is wel iets wat ik mis. Een maatje van mij heeft zijn Octavia RS op maat laten chippen bij JD engeneering. Die kunnen er erg veel mee. Per auto zijn er toch echt behoorlijke verschillen. Hij heeft uit zijn 2.0 tfsi blok nu 440nm koppel en 292 PK. Terwijl ze andere hebben gehad die rond de 280pk uitkwamen. Ook kunnen de het koppel afvlakken zodat het niet te gortig wordt en je koppeling de geest geeft. Zelf heb ik daar op de rollenbank gestaan met mijn ST en kwam met BF Stage 1 op 447nm koppel en 265pk. Dat koppel is dan wel iets waarover ik me zorgen maak als ik verder wil tunen...Bijvoorbeeld een Mountune MR290...Een flinke investering, en als je dan ergens tegen de 500NM koppel gaat trekken kom je voor uitgaves te staan die je vooraf wellicht niet incalculeerd. Twan heb jij enig idee of ze ook zoiets kunnen/willen met ST's? Als zoiets ook mogelijk gaat worden bij Focussen ben ik zeer geinteresseerd...
Hey Twan Iedereen die ik heb gesproken zegt dat je bij 380pk grotere brandstofpomp en grotere injectoren moet.Is dit nou ook zo of niet. Groeten
Vlugge Jaappie, ja dit is ook mogenlijk voor de ST de motoren en ecu,s zijn hetzelfde met natuurlijk wat andere mods... Stuur anders ff vast een mailtje naar verhoeven Ron, ik lees bij de ene dat de grotere pomp pas bij 400+ nodig is en andere bij 350 pk dus ik weet het ook niet... Deze bank gaf de goede standaard pks aan bij eerste run die ik ooit deed ook bij andere merken autos zitten ze echt op fabrieks niveau dus kwa afwijking zit hier niet veel in... Er blijkt heel veel mogenlijk te zijn in de ecu zijn we nu achter... er zit nog genoeg rek in de standaard injectors blijkbaar.... Ook is hij bezig om het nerveuze gedrag van het gaspedaal aan te passen... iets wat alle RSe hebben.. als je bijv een constante snelheid wilt rijden dan bij de minste beweging ga je al versnellen of zachter rijden.. ook dit word aan gepakt. Ik wacht op de uiteindelijke waardes en kan dan meer zeggen over hoe en wat.... Er zit heeeeel veel potentie in dit blok volgens hun... meer als hij dacht... haha
Oja op hun fb pagina staat mijn rs http://www.facebook.com/pages/Mosselman-Turbo-BMW-en-Mercedes-Tuning-en-chiptuning/106238882753844
Wat ze mij verteld hebben is dat turbo bij 400pk beetje aan zijn eind zit.maar die is ook weer te vervangen ;-p Gaat mij meer om wanneer gaan je voorwielen het niet meer aankunnen.spinnende wielen maken je alleen maar langzamer :-(
Ivm drukte en ziekte is er vorige week niet veel meer gedaan helaas.. Maar ik kan hem missen dus dat geeft niks... Wel heb ik wat anders moois....... One piece 6 pistons brembos van een fisker.... Ik ga kijken als deze onder de RS passen.... Ik moet dus ff kijken als deze op de orginele schijven passen of dat ik ff nieuwe grotere schijven moet gaan bestellen... Mochten ze passen worden ze wel rood natuurlijk... Oja er ligt een samsung galaxy S bij haha
Vandaag even overlegt ivm grotere injectoren.. ik ga eerst zo rijden om te kijken hoe dit nu rijd... Het koppel laten we wat later opkomen anders zit je meteen in wielspin en nu wordt dat wat verlaat en dat moet wat prettiger aan voelen
Ben benieuwd naar de uitdraaien en dan ook je lucht massa mengsel. Hoop dat je injectoren het aankunnen hoor. Warm lopen wil je niet, better safe than sorry.
Even topic door gelezen, je pakt het wel serieus en goed aan, respect daar voor Hou dit in de gaten! Wordt een dikke RS