Focus RS2 413pk van Twan

Discussion in 'Mijn Focus' started by twan, Mar 4, 2010.

  1. Heb het ook doorgelezen! echt een heel mooi project wat ik blijven volgen zal!
     
  2. Thanks... ik doe mijn best hahah:thumbs:
     
  3. Grafiekjes? Heb je die?
     
  4. Injectoren zijn tot pakweg 400 pk niet zo'n probleem. Boven 350-360 pk is het eerder de benzinepomp die te weinig capaciteit levert.

    Vooral bijzonder aangenaam verrast dat een gerenomeerde Nederlandse tuner echt tijd wil steken in Live mapping. :thumbs:
     
  5. Johoo,

    Weet je ook hoe dat zit met de injectoren van een ST?

    Ik zit ook met smart te wachten op grafiekjes....:kwijl:
     
  6. Misschien kunnen jullie een pb sturen aan de Buizerd. Die heeft met zijn vorige RS toen ook de injectoren vervangen door grotere..

    En volgens mij heeft hij de originele RS injectoren nog die in een ST kunnen.. Maar dat weet ik niet zeker
     
  7. Vandaag de RS opgehaald...
    Er komen grotere injectoren in... deze zitten aan zijn einde helaas...
    we hebben het vermogen nu op 370 pk staan en 532 nm voorlopig...
    Dus zodra de grotere binnen zijn gaan we verder... koppel kon wel hoger maar omdat ik nu toch ff wilde rijden en we toch op de injectoren moeten wachten maar ff zo afgeteld...
    De injectoren kwamen tijdens het opspoelen net wat te kort en in top vermogen...
    Hij kwam erachter dat de injectoren met het standaard programma op 95% duty-cicle draaien.. dus ook tegen het eind.. met op sommige punten een schraal moment... (lees wel ik reed met 330 pk en 480 nm rond)
    Met afstellen haalde hij die 380 pk en dik 550 nm koppel vlot maar dus op sommige punten kwam er iets te weinig brandstof...
    Hij kon de nm wel hoger zetten maar dan zou die dus ook snel zakken na de 4500 omw... met de andere injectors moet het koppel en vermogen dus blijven tot de begrenzer...
    Dus als ik bijv een standaard programma gekocht zo hebben bij div aanbieders in nederland dan was het goed fout gegaan... vooral omdat in dus die intercooler heb en 3 inch uitlaat zonder cat en andere mods...
    Lucht erin en eruit gaat dus goed bij de motor maar brandstof dus...
    Met de grotere injectors willen we de 400 pk aan tikken of erover heen...(snelste RS van NL dan haha)
    Maar wat een verschil nu al met die 370 pk... Damn wat trek dat ding zeg haha
    Dus binnenkort te koop... RS injectors (3 weken)
    Maar wil je veilig 350-360pk in je RS dan is dit je adres voor een best schappelijk bedrag....
    [​IMG]
    [​IMG]
    Let wel deze dynos kunnen beter maar omdat we voor andere injectors gaan hebben we het fine tunen achter wegen gelaten omdat dat alleen maar weg gegooide tijd is

    Dus iemand RS injectoren nodig???
     
  8. Leuk verloop, met finetunen ff die piek bij 3200 toeren weg en het is erg mooi. Ben benieuwd of je dan alleen aan je injectoren genoeg hebt (met johoo nl zijn reactie). En inderdaad koppel mag wel wat langer vastgehouden worden :) maar al erg mooi.
    Heb je ook een grafiek van luchtbrandstof verhouding?
     
  9. #189 Vlugge Jaapie, Jun 23, 2012
    Last edited by a moderator: Jun 23, 2012
    Ziet er goed uit Twan. Als het koppel en vermogen daadwerkelijk langer vastgehouden wordt heb je een prachtige grafiek :kwijl:. Ben heel benieuwd. 400 pk en 550nm koppel is ziek zeg :rock::rock:!

    @ Dimelot, heb ze niet nodig hoor...was alleen ff benieuwd wat de injectoren van een ST aankunnen.
     
  10. Mooi update verhaal Twan.
    Dat wordt nog wat straks met 400pk op je voorwielen.Ga je in de toekomst ook voor sterkere koppeling met lichter vliegwiel,platen diff en semislicks ;-p

    Succes man.
     
  11. De rs heeft nog maar 20.000 gelopen ofzo dus de koppeling zou het nog wel ff volhouden haha...
    Semi slicks voor 19 inch is niet leuk.... Heb nu michelin pilotsport... Deze zijn al vrij.zacht en kwamen op duits rs forum als beste eruit dacht ik
    maar deze zijn al best prijzig. ...
     
  12. Ja die banden zitten toch ook onder porsche RS.Heb ze ook op mn lijst staan,maar door de prijs weet ik niet of ik dan nog wel zo enthousiast gas wil geven :-(
    Hoorde laatst dat er bij de ex auto van sander(groen 380pk rs) wel een andere koppeling in was gegaan,maar had mischien met zijn rijstijl te maken.

    Nou fijne avond nog man,groeten
     
  13. Ja zijn idd de porsche banden..
    Oja half jaar geleden focus embleem 2011 erop geplakt...


    [​IMG]


    Is er mischien belangstelling om een keer een rollebank dag te doen bij verhoeven tuning voor ST,s en RS,en???
     
  14. Twan,ik las eerder dat je op dit moment een turbodruk hebt van 1.55 bar, en nog ruim onder de 400 pk zit.

    Deze motor moet met een turbodruk van 1.4, 550cc injectoren een ruime 420pk/580Nm kunnen doen. Die turbodruk verdient dus nog wat aandacht want die is voor deze turbo best (erg) hoog.
     
  15. Hey....
    De injectors zitten op zijn eind.... Nergens lees ik dat ze 400 pk kunnen halen met standaard injectors..
    Ze staan max open... Vooral bovenin werdt ie arm....
    Verhoeven doet veel bmw en mercedes (amg) en weet uit ervaring hoeveel inhoud en cilinders en cc injectors hoeveel kunnen leveren...
    Wacht af heren..... Dit wordt de rs met meeste pks in nl haha
     
  16. Klopt, wat je schrijft, maar ik bedoelde de hoogte van de turbodruk. Die moet een stukkie naar beneden.

    Hoe groot zijn de injectoren die je besteld hebt, 550 of 650?
     
  17. Hij heeft de 550 en 650 besteld..... Deze zitten ook in andere wagens dus we kunnen ff testen... We beginnen met de 550 multihole
     
  18. Ik vind het nieuwe logo op je Focus eigenlijk beter staan dan het origineel. Past goed bij het wit.
     
  19. Verhoeven tuning is in Harskamp ofniet? zo ja heb ik wel interesse in een rollerbank run. Ligt er ook aan wat de prijs hiervan is.
     

Share This Page