1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus MK4 ST-line met Eibach

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door Theovv, 27 jun 2023.

  1. Jep, heb een wagon en die titanium was ook een wagon.
    Onder me fiesta zit een torsie as, maar dat vindt ik dan wel fijn door de bochten komen. Daar krijg je meer een kart gevoel.
    Maar goed de fiesta en de focus is appels met peren vergelijken.
     
  2. Yes, heel zeker ;)

    Ford vertelde er zelf over bij de presentatie: Vanaf 20:52


    10mm lager sportonderstel
    Andere veren en dempers
    Zelfs de stabilizer bars zijn sportiever dan op de standaard versie

    St-line zit niet alleen in het uiterlijk.
     
    gerardTDCI en Edgar Focus vinden dit leuk.
  3. Ja, ok. dan zit het verschil in ST-line versus Titanium (ander onderstel, veren, dempers, stabilizers). Dus dat de Titanium anders reed is logisch.

    De focus st-line heeft overigens dezelfde torsie as en force vectoring springs als de Fiesta ST. Dus ik gok zo maar dat je een St-line met torsie-as meer op je fiesta of st-line zou vinden lijken dan op de titanium.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  4. nooit geweten...
    ben ook niet zo thuis in de variaties van de MK4.:oops:
    benieuwd wat de :st: uitvoering 'm dan 20K duurder maakt afgezien van de 2.3 :ecoboost:
     
  5. Grotere remmen? Standaard 19" ipv 17", standaard luxer, sportstoelen met leer/alcantara
    Grootste deel zit 'm vooral in de motor/bak en de BPM die daarbij hoort :nocheer:
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  6. Het valt me inderdaad op hoeveel je krijgt voor de ST-Line versie. Natuurlijk is een ST nog veel leuker, maar als je veel kilometers maakt is het rijgenot en zuinigheid van de ST-line een perfecte combinatie.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  7. Als je veel kilometers maakt is het rijgenot en de altijd aanwezige power van de ST een perfecte combi….
     
    Frank Focus en Iodokus vinden dit leuk.
  8. St pak je vooral als je niet erg vindt om benzine te betalen.
    1.0ecoboost pak je juist om zo lang mogelijk te doen met 1 tank brandstof
     
    Sir Focus, Heusinkveldb en Edgar Focus vinden dit leuk.
  9. Och, de ST is altijd nog zuiniger dan de Seat Leon 2.0 die ik hiervoor had, en die had 100 pk. minder….
     
    gerardTDCI en Edgar Focus vinden dit leuk.
  10. Haha, ook waar ;) maar wel wat duurder aan de pomp helaas. En dat is juist 1 van de redenen dat ik van mn huidige 170 pk/300nm afstap. Daar rijd ik 1/13 mee, wat ik in verhouding tot de snelheid nog mee vindt vallen overigens. Maar het helpt ook wel dat Alfa Romeo echt goed te onderscheiden standen heeft. In Normal is hij vrij gezapig en en Dynamic krijg je een heel andere auto.

    Wat ik zo gelezen heb is dat verschil bij de Fords kleiner?
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  11. Dat ligt er aan welke, de RS merk je de verschillende standen wel hoor, paar keer met @Wilko_ meegereden namelijk . Maar ja dat is natuurlijk weer een heel andere auto.
    :mrgreen:
     
  12. Haha, zeker!
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  13. Ik heb zelf een mk4.0 st line. Rijdt een stuk stugger en rijd echt fantastisch, stuk zuiniger dat de ST. Qua verlaging zou ik er goed over nadenken, ik had al last van drempel en gaten in de weg en maar ga je heb aanpassen denk aan side skirt, front lip etc dan wordt het echt een uitdaging. Ik zit nu te denken aan schroefveren of airride want ik moet kruipen over veel drempels en garages kom ik soms al niet meer in.
     

Deel Deze Pagina