1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 3 fase 1 Focus 3 Ecoboost, motorsteunen / remblokken vervangen (P36)

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Fred, 21 jun 2011.

  1. Zelfs goedkoper dan in Frankrijk! Netjes! Ik zei toch dat het max paar tientjes mocht kosten?
     
  2. Nette reële prijs. Zal mijn tankje ook eens goed inspecteren.
     
  3. Bij mij zaten de meeste haarscheurtjes aan de onderkant, tankje kun je met wat moeite omhoog halen en kantelen
     
  4. Zo, de auto heeft bij 111.400km z'n 6de beurt gehad plus APK.

    Enige bevinding: accu heeft z'n beste tijd gehad, capaciteit komt niet boven 50%. Dat was geen verrassing, het start/stop systeem werkt al een paar maanden niet meer. Starten gaat ook nog prima, geen verschil te merken.

    Binnenkort die Varta D54 maar eens aanschaffen.
     
  5. Mooi Fred, kun je er weer een poos tegenaan.
     
  6. Altijd fijn als je weet dat je auto goed onderhouden is. Over je accu, wil je nu de accu vervangen vanwege het S/S systeem? Want als je qua starten niets merkt..?
     
  7. Kijk, kan hij er weer even tegenaan.
    Is er iets bijzonders aan die Varta accu? (ons start-stop systeem doet het namelijk ook al een paar maanden niet meer, dus dat zal dezelfde bevinding wel worden :P).
     
  8. #608 Kees37, 28 dec 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 dec 2016
    Mooi Fred, kun je er weer een jaartje tegen :thumbs:
    Maar is hij al zes jaar dan, of rijd jij meer dan 20k per jaar?
     
  9. Nee, niet vanwege het S/S systeem. We gaan over een paar weken naar de sneeuw, geen zin om daar na een week stilstaan startproblemen te krijgen, zou daar stuk kouder kunnen zijn.
    De eerste capaciteitsmeting vandaag na een poos in de kou stilstaan gaf nog geen 30% aan, na het binnen staan en de proefrit werd het net geen 50%. En soms gaan systemen vreemd doen als de accu aan het einde is.

    JW (en enkele anderen) heeft deze D54 ook als vervangingsaccu gebruikt, meestal weet hij wel wat goed voor de auto is :lol: Het moet een accu voor auto's met S/S systeem zijn.

    Nee, hij is 5 1/2 jaar oud maar toen ik hem net had kwam ik wel boven de 20k / jaar (eerste jaar 25k), dus dan moet hij vwb tijd eerder dan 1 kalenderjaar. Nu had het nog een paar weken later gekund maar januari wordt een drukke maand op het werk dus is auto wegbrengen / ophalen lastiger, nu ben ik vrij :dance:
     
  10. Ah duidelijk! Zeker nu je zegt dat de auto meer dan 5 jaar oud is. Dan zal het wel zijn eerste accu zijn.

    Ik ben van het ' if it aint broke dont fix it' principe vandaar mijn vraag [emoji51][emoji106].
     
  11. Kan je een accu tegenwoordig nog zelf vervangen, of flipt je auto als de stroom eraf gehaald is?
     
  12. ik dacht dat je de auto nog moet vertellen dat er een nieuwe accu inzit.
     
  13. Je kan de accu probleemloos zelf vervangen.

    Je moet er echter wel op letten dat je bij voorkeur een accu plaatst die wat capaciteit betreft zoveel mogelijk overeen komt met de originele accu. Bij de Focus 3 is de accu capaciteit in de centrale configuratie geconfigureerd. Indien je er toch voor kiest om een accu met een andere capaciteit te plaatsen zal dit in de centrale configuratie moeten worden aangepast. Je hebt in de configuratie echter maar de keus uit een beperkt aantal mogelijk capaciteit varianten.

    Daarnaast vereisen de meeste Focus 3 varianten een EFB accu vanwege het Start/Stop systeem. Varianten zonder Start/Stop systeem hebben een Zilver/Calcium accu.

    De Varta EFB D54 is met een capaciteit van 65 Ah en een koudstart stroom van 650 CCA een prima vervanger voor de Ford T6 accu met een capaciteit van 60 Ah en een koudstart stroom van 590 CCA welke bij de 1.0 en 1.6 ECOboost is toegepast.


    Na het plaatsen van een nieuwe accu moet het Battery Monitoring System worden gereset. Dit kan eenvoudig worden gedaan door de procedure uit te voeren die in DIT TOPIC wordt besproken.
     
  14. #614 Fred, 6 jan 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 jan 2017
    Zo, de nieuwe D54 accu zit erin en BCM is gereset. Echt veel ruimte om oude eruit en nieuwe erin te krijgen heb je niet, maar goed.

    Wel nog even de klok opnieuw moeten instellen, die stond op 24-05-2011, 12:12. Da's een weekje voordat de auto gebouwd is :)
     


  15. Nice!
    Voor de volgende keer. Het luchtfilterhuis kan je heel makkelijk en snel weghalen. Dan schuif je de accu er zo in.
     
  16. Heb ik gedaan, maar dan nog is het krapjes, of m'n handen zijn te groot :D
     


  17. Hahaha, oké voor mijn beurt gesproken [emoji23][emoji106]!

    Ben wel met je eens dat het krap is en dat bij oudere auto's makkelijker gaat.
     
  18. Nice. Werkt het stop start systeem nu ook weer?
     
  19. Weet ik nog niet, ben er nog niet mee weg geweest ;)
     
  20. Ja, werkt ook weer.
     

Deel Deze Pagina