Vandaag de 5 jaars beurt bij km stand 94940 laten uitvoeren, geen bijzonderheden. Omdat ik al een tijdje last had van een rumoerig / brommend fannetje onder het dashboard deze vandaag onder garantie laten vervangen. Het fannetje zit rechts naast het stuur onder het dashboard. Ter hoogte van je knie zit een kleine opening met lamellen, daar zit het ding achter. De sensor / fan is onderdeel van het climate contol systeem. Foto's van de oude: Er zat aardig wat stof in de sensor, daardoor is hij gaan brommen. Maar nu met de nieuwe is alles weer stil.
Dan is die extra garantie toch weer lekker. Toevallig is de onze vandaag ook voor de 4 jaars beurt geweest (33108km ).
Mooi dat je bent verlost van het gezoem. Hoewel ik nog niets vreemds heb gehoord, toch goed om te weten waar hij zit.
Vandaag een aardige mijlpaal bereikt: de eerste 100.000 km zitten erop. Over een week of 6 is de auto 5 jaar oud, dus net geen 20.000 gemiddeld per jaar. Het waren 100.000 zeer prettige kilometers, ik stap nog steeds met veel plezier in deze auto. Slechts 1 maal een storing: door een bekabelingsprobleem (kabeltje beschadigd) een probleem in het brandstofpomp circuit, verder geen serieuze issues. Voor de volledigheid: Motorstoringslampje aan, foutcode geeft aan in brandstofpomp circuit, blijkt beschadigd kabeltje te zijn (veroorzaakt door kunststof afdekkap op de motor), gerepareerd, garantie Sensor climate control systeem onder dashboard (recht onder start/stop knop) begon wat te brommen, vervangen, garantie Retourslang koelvloeistof preventief laten vervangen, eigen kosten Over deze 100.000 km heb ik gemiddeld 7.37 l / 100 km (is 1 op 13.56) gereden, een prima verbruik wat mij betreft. Over een hele tank gemeten: laagste waarde 6.48 l / 100 km (1 op 15,4), hoogste waarde 9.97 l / 100 km (1 op 10) maar dat was met cruise control op 180 richting Berlijn. De opgave van Ford vwb het vermogen klopt ruimschoots: twee maal op de rollenbank geweest, max waarde 195.2 Pk / 298 Nm. En dat voor een ongetunede auto, wel standaard BP Ultimate als brandstof. Helaas is de auto wel een schademagneet gebleken, het aantal parkeer- en vuurwerkdeukjes is niet meer op de vingers van 1 hand te tellen helaas. Maar deze zijn er allemaal (zo goed als) uit gehaald. Voorlopig rijd ik dus nog heerlijk door met deze auto, hij bevalt me nog steeds uitstekend (en met 2 uitwonende studerende zoons gaat er meer de spaarpot uit dan erin komt ).
Goed te horen dat hij nog steeds bevalt. Fijne reisauto met lekker vermogen. De schades zijn inderdaad minder maar knap opgelost. Op naar de 2 ton .
De laatste weken begon ik meer en meer trillingen te voelen bij het remmen. Vandaag de schijven voor laten vervangen, remmen gaat nu weer zoals het hoort
Dit valt in de categorie slijtage delen, andere delen in deze categorie die vervangen zijn zijn banden, deze vallen ook in de groep duur
Nav berichten in het topic over de koelvloeistof slang (was al tijd geleden vervangen) en tank eerder deze week het tankje goed bekeken. Aan de zijkant hele lichte haarscheurtjes te zien. Zojuist bij de Ford dealer het tankje laten vervangen. Het oude tankje had ook midden onder wat kleine haarscheurtjes. (Chef)monteur is 10 minuten bezig geweest, schade 27,55 euro. Het is 14,70 ex BTW voor het tankje, 8,07 ex BTW arbeidsloon, totaal incl BTW 27,55. Omdat de koelvloeistof er nog mooi helder uitzag is die vanuit oude in nieuwe tankje over gegoten, heel klein beetje aan moeten vullen. Voorlopig geen zorgen over te maken dus