1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 1.6i !6V (2008) trillen bij accelereren

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door m123maurice, 18 dec 2011.

  1. Hee JW,

    heel erg bedankt voor je moeite !
    Ik ga er morgen gelijk een bestellen !!

    Groet Maurice.
     
  2. Gisteren kabel 4 vervangen echter zonder resultaat. Begin nu toch echt aan iets mechanisch te denken......wellicht toch een aandrijfas. Maar goed nu eerst de kesrstgedacht volgende week weer verder zoeken. Wel jammer bij zo'n jonge en dure auto zou eigenlijk gewoon probleemloos moeten draaien.

    Groet en fijne kerst allemaal !
     
  3. Jammer dat het niet gewerkt heeft :(
     
  4. Hoi Maurice, ik zat je verhaal te lezen en herken het probleem. Ik bezit een ford cmax 1.6 uit 2008 met 74.000 km op de teller. De trilling is voelbaar en irritant. Ik ben er ook mee naar de ford garage geweest en deze vertelde uiteindelijk het zelfde, door rijden tot het erger word, dan kunnen we pas een juiste conclusie trekken. Jammer, maar ik heb geen oplossing voor je, want heb het al opgegeven. Veel tijd en geld in gestopt voor eigenlijk en klein probleem met een grote ergenis.
     
  5. Ik heb afgelopen week allebei de aandrijfassen vervangen.
    De auto trilde als ik het gaspedaal intrapte en als ik links de bocht inging.
    Na het vervangen van de assen rijd de auto weer soepel en zonder trillingen.
     
  6. Dus beide aandrijfassen vernieuwd ??
    En wat heeft je dat hele grapje gekost ?
    Heb je originele assen genomen of uit de autohandel ?

    Denk dat ik er toch aan moet geloven.......trillen gaat me enorm op de wekker !!

    Groet,
    Maurice
     
  7. Hey,

    gisteren beide aandrijfassen uitgebouwd. Binnenste homokineet uit elkaar gehaald en geheel schoongemaakt.....nieuw vet erin en weer ingebouwd. Nieuwe versnellingsbakolie erin........eigenlijk zonder resultaat. De auto trilt nog steeds bij accelereren.....
    Zucht !

    Banden nogmaals na laten kijken : geen afwijkingen. !
    Ik weet het niet meer, denk dat ik ermee moet leren leven !
    M.
     
  8. Hey,

    gisteren beide aandrijfassen vernieuwd, tevens keerringen van versnellingsbak en bouten t.b.v. vastzetten aandrijfas door wiellager.
    Trillen op hogere snelheden is helemaal verdwenen !!
    Echter de trilling met accelereren in de 2e versnelling is er wel nog altijd. Denk dat het idd. produkteigenschap is. Lijkt wel of de motor het gewoon moeilijk heeft bij dit toerental (ca. 2000 rpm).

    Daar zal ik dus mee moeten leren leven. Vervangen aandrijfassen was wel een behoorlijke aanslag op het budget......

    Groet M.
     
  9. Ik weet niet of het vervangen van de aandrijfassen nog effect heeft op de uitlijning van de auto, maar misschien zit daar nog een oorzaak van het trillen.
     
  10. probeer even een K&N inleg filter, misschien is de dip rond 2000 toeren dan weg.

    mvg Rens
     
  11. Er staat me iets bij van Volvo dat er een aanpassing is op het gasklephuis bij dit soort storingen, alleen weet ik niet meer zeker of dit bij de 1.6 of bij de 1.8 motor is, misschien als je dit bij de Volvo dealer aangeeft dat hun je dat wel kunnen vertellen.....
     
  12. #32 McGyver, 12 mrt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 mrt 2012
    Mijn 1.6 had ook een enorme dip bij 2000 toeren. Na 3 bobines en een set Magnecor bougiekabels en verse (5w30!) olie was het probleem weg.
     
  13. Heb vandaag een mail gestuurd naar de dealer waar ik ook de aandrijfassen besteld heb of hun nog suggesties hebben.....

    @McGyver: welke bobine heb je er nu in en welke magnecor kabels ??

    Groet en bedankt voor jullie input !
    Maurice.
     
  14. Ha Maurice,

    Ik heb eigenlijk dezelfde klachten als jij hebt.
    Ben dus ook erg benieuwd wat er uit gaat komen. Ik heb nog wel garantie maar ze zeggen dat het aan mijn banden ligt... Wat absoluut niet zo is. Bij mij ook koppeling intrappen en het is weg. Echt iets wat aan de motor zit, zo voelt t. Het is bij mij ook maar een heel klein gebied, net over de 2000 toeren....

    Ben benieuwd wat je dealer zegt.

    Succes in ieder geval.

    Gr. Martijn
     
  15. Mijn 1.6 is Game Over :nocheer:
    Er zat bij mij een standaard bobine in. Naar de juiste de bougiekabels van Magnecor heb ik heel lang gezocht. Officieel staat de Focus 2 1.6 16v niet is de lijst van Magnecor, maar omdat in de Fiesta hetzelfde blok ligt, heb ik contact gezocht met Magnecor in Engeland en die bevestigde dat het zou moeten passen. En dat klopte idd!
     
  16. hoi ,heb dat de laatste tijd ook ,49000 gelopen ,gisteren naar de ford dealer geweest en die zei dat het met de afstelling heeft te maken,hebben een nieuw software er in gedaan en het is iets minder ,het is inderdaad dat het aan de moter ligt en niet aan de aandrijfassen waar ik eerst aan dacht,hheft met het milieu te maken ,zeer zuinig dus
     
  17. Trillen

    Heb inderdaad beide aandrijfassen vervangen en eigenlijk geen resultaat gehaald.
    Ben gisteren terug gegaan met mijn wielen alwaar men geconstateerd heeft dat ik een hoogteslag heb in een van lichtmetalen wielen. Hebben die velg naar achteren gelegd en nu zit het trillen idd. aan de achterzijde.
    Ga mijn velgen dus vervangen......:crying:

    Groet M.

    Het schokje bij ca. 2000 toeren blijft en de hoop om dat op te lossen, heb ik eigenlijk opgegeven.
    wellicht is het met andere bougies of bobine op te lossen echter heb ik daar even geen zin meer in.....heeft voor nu, al genoeg geld gekost.....

    Fijne paasdagen allemaal !!
    :wave:
     
  18. @mcgyver

    Wat heb je trouwens betaald voor die bougie kabel set van Magnecor ?
    Heeft er trouwens iemand ervaring met de Denso iridium bougies in een Focus 1.6 ??
    Lees diverse berichten over vervangen van bougies, bobine en kabels en dat de trilling of dip rond de 2000 toeren dan zo goed als weg is.....
     
  19. dat wil ik ook dan wel weten als dat zo is,als het aan de kabels en bougies liggen ,kun het dan doorgeven aan mij?,hoor het wel ,groet peter
     
  20. Vandaag mijn velgen/banden vervangen. Nieuwe set velgen met Michelin banden.
    Bij de terugreis leek het er eerst op dat de trillingen helemaal verdwenen waren. En het echte "denderen" is nu ook idd. weg. Echter de trilling in het blok/aandrijving zelf is nog niet verdwenen. Heb nog een nieuwe bobine besteld (org. Bosch in Duitsland 45 euro). Wellicht biedt dat nog soelaas...
    Maar dan hou ik er echt mee op.....dan moeten we er maar mee leren leven.

    Groet M.
     

Deel Deze Pagina