Focus 1 1.8 TDCI loopt niet constant bij 2200 tpm

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door John 1.8 Diesel, 23 jan 2012.

  1. Even melden dat we de oplossing gevonden hebben. Beide hydraulische motorsteunen zijn inwendig defect.Aan de buitenkant zie je er niks van.
    Maar uit veiligheid laat ik ze allemaal vervangen. 20000km op kapotte motorsteunen rijden lijkt met niet gezond voor alle andere rubbers.
     
  2. Hai Jorn,

    Ik ben benieuwd of je nu van het motortrillen af bent. Wat zijn de kosten voor het vervangen van al die motorsteunen?
     
  3. Ik heb vorige week de verstuivers laten testen. Geen problemen. Wel bleek het roetfilter verstopt te zitten. Nadat deze schoon gemaakt was liep de motor veel rustiger. Nu een week verder kan ik ook vermelden dat het onregelmatig lopen weg is.
    Voor degenen die er een roetfilter onder hebben zitten (vaak Focus 2) is dit misschien ook nog een punt van aandacht!
     
  4. Mooi dat het inhouden weg is. Ik heb een Focus I 1.8 TDCI 115 PK van maart 2005, maar ik heb geen roetfilter volgens mij. Waar zit dat ding dan ongeveer?
     
  5. Het makkelijkst is eerst even kijken op rdw.nl:) als daar staat dat je er geen een hebt hoef je ook niet onder de auto;) hoewel ze er soms wel eens naast zitten.
    Maar voor zover ik weet is de :focus: nooit met roetfilter geleverd. De :focus2: 1.8 tdci heeft er, als hij er 1 heeft, een retrofit roetfilter onder. Die zit in de uitlaat, ongeveer ter hoogte van de bestuurdersstoel.
     
  6. Wat kostte dat testen van de verstuivers overigens?
    Heb je dat ook bij Büchli laten doen?
     
  7. Verstuivers testen kost 23,50 per verstuiver excl. Btw.
    Heb ik idd bij Büchli laten doen.
     
  8. Was dat inclusief in/uitbouw of heb je ze dan zelf gedemonteerd en gebracht?
    Oftewel: wat kost het als je er heen rijdt en Büchli al het werk laat doen?
     
  9. de motorsteunen vervangen gaf een grote verbetering maar nog niet perfect. Soms is het goed en soms niet goed. Ze hadden me aangeraden om de software te laten updaten.
    Mijn garage zei dat ik geen roetfilter heb. Blijkbaar hebben niet alle 1.8tdci dit.
    Software update of wel ergens een slecht functioneren sensor of 2 massa vlieg toch weer kapot. Maar dan rij ik zo mee verder. Als hij het nog 3jaar uithoudt is het goed.
    Iemand anders andere ideeen? Zou heb kunnen zijn dat op de brandstofpomp de volume control valve defect is? Soms heb ik de neiging om te zeggen dat hij zijn stationair toerental niet goed kan vinden.
     
  10. Hi allen,

    De symptomen laten grote gelijkenis zien met het "probleem" wat ik ervaar, dit is echter bij een 1.8 TDDI (2001, 284K op de teller), alleen ervaar ik het vanwege de kilometerstand niet per sé als hinderlijk.

    Het om de 3/4 seconde schokken herken ik. Het is een soort gestijger waardoor het lijkt alsof de brandstofverbranding ongelijk is. Dit doet hij niet altijd. Meestal gebeurd het alleen als de motor warm is; met name als ik stilsta merk je dat de motor onregelmatig loopt, ook bij de lagere snelheden in de lagere toeren voel je hem wellicht ietsjes naar voren schokken. Bij hogere snelheden (80 km / uur +), geen last van.

    Ik kocht de auto voor een prikkie, want de spruitstukpakking had het begeven, en had een klein beetje hoop dat het repareren hiervan het probleem zou oplossen. Dat is niet het geval, maar het overgebleven defect is ook meer een irritatie, zeker niet onoverkomelijk en het wat mij betreft ook niet waard om honderden euro's tegenaan te gooien. Ik ga wellicht nog een poging wagen met de brandstofverstuivers, alhoewel deze er al redelijk nieuw en/of verschoond uitzagen.
     

Deel Deze Pagina