1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Flikkerende DRL

Discussie in 'Electronica' gestart door Anithing, 8 aug 2019.

  1. CANbus en LINbus zijn slechts communicatienetwerken. Bij de CANbus netwerken die Ford toepast (de Focus 3 heeft 3 verschillende CANbus netwerken) verloopt alle communicatie tussen de verschillende op het netwerk aangesloten modules over een 2-draads verbinding. Bij de LINbus netwerken die Ford toepast verloopt alle communicatie over een 1-draads verbinding.

    Over het algemeen worden de CANbus netwerken gebruikt voor tweerichtingsverkeer communicatie waarbij de modules dus zowel data verzenden als ontvangen. De LINbus netwerken worden gebruikt voor eenrichtingsverkeer communicatie waarbij 1 module de data verzend (master) en 1 (of meer) andere modules de data ontvangt (slave).



    Bij mijn weten wordt het stadslicht niet d.m.v. PWM aangestuurd. Dit is echter vrij eenvoudig te controleren door de spanning te meten. Wanneer er geen PWM signaal wordt gebruikt zal de spanning op de bedrading van de stadslichten (nagenoeg) gelijk moeten zijn aan de op de accu gemeten spanning. Wanneer de stadslichten wel d.m.v. PWM worden aangestuurd meet je doordat de spanning continue met een hoge frequentie wordt in/uitgeschakeld effectief een lagere spanning als de accuspanning. In de praktijk is circa 8 tot 10 Volt niet ongewoon.
     

Deel Deze Pagina