1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fiesta of Focus

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door TurboNick3, 7 aug 2012.

Tags:
  1. Ik weet niet of de onderhouds kosten lager of hoger zijn.
    Het zijn allebei nieuwe motoren van PSA en niemand heeft er nog echt tonnen aan kilometers meegereden. Wellicht dat een automaat wel meer aandacht vereist dat weet ik ook niet.

    Denk overigens wel dat een 2.0liter blok langer mee gaat als een 1.6
     
  2. 1.6 in de Fiesta is nog het oude blok en niet de nieuwe 8 klepper die in de Focus III ligt zover ik weet. De 1.6 in de Fiesta is dus enigszins gevoelig voor een aantal problemen (verstuiverlekkage en turboproblemen). De 2.0 tdci is zo goed als probleemloos, hoe het met de levensduur van de powershift automaat ligt weet ik niet, zal hoop ik beter zijn dan de cvt automaat die een tijdje in combinatie met de 1.6 tdci is geleverd:lol:.
     
  3. Onderhoudskosten van de nieuwe 1.6 tdci kan ik weinig over zeggen. Wij hebben er namelijk 2 rijden en die staat nog niet eens op 50000km...
     
  4. Bij de Fiesta sowieso voor de Sony gaan!!!!!
    Is het zeker waard en het dashboard is ook nog eens mooier!!
     
  5. My piece of choice dat ik voor de 1.6 zonder ecoboost (benzine) gegaan ben. En nu kan dat niet eens meer en kan je alleen nog voor de 1.0 ecoboost blokken gaan als je wat minder pks wilt :P

    Mooie blokjes en techniek maar de tijd moet nog maar bewijzen of ze heel lang mee gaan.
     
  6. Tot 2014.. dan vervalt volgens mij de vrijstelling.
    De meeste recalmes doen nu ook "Belastingvrij tot 2014"
     
  7. Wat is technisch het verschil tussen de nieuwe 1.6 tdci en de ouderen 1.6tdci (minder fijne )motoren ?
     
  8. Het blok is hetzelfde maar het is weer doorontwikkeld dus ga ervanuit dat ze het turbo probleem en het verstuivers probleem aangepakt hebben
     
  9. De huidige generatie 1.6 PSA motoren zijn al goed te noemen. Eigenlijk vanaf de Focus 2 fase 2 was dit al het geval. Ze zijn alleen heel erg gevoelig voor goed onderhoud. Op tijd olie wisselen e.d.

    On topic; als ik dan lees dat je een gebruikte Focus met een minder courante kleur en je daar toch 9000 euro meer voor moet betalen, dan zou ik zelf kostentechnisch voor de Fiesta kiezen. De Focus is waarschijnlijk door zijn minder courante kleur ook weer moeilijker in te ruilen. Kijk je niet naar de kosten maar naar comfort etc. dan zou ik wel voor de Focus gaan.

    Beter ga je in beide auto's proefrijden.
     
  10. Op het Fiesta forum hadden we iemand die er al 160.000 km mee heeft gereden zonder problemen.
    De type motor die in de Fiesta ligt 1.6 psa lekt ook niet bij de verstuivers.
    Focus is een stuk duurder in aanschaf, voor dat geld kan je ook wat andere dingen doen.
    En als je zegt dat de Fiesta traag is.. tja met een chippie is dat probleem ook opgelost.
     
  11. De Focus is wellicht in een kleur die ik zelf niet zou kiezen als ik hem af fabriek zou laten bouwen. maar de kleur is sowieso zeker niet lelijk.
    das wat ik bedoelde te zeggen.
     
  12. #32 TurboNick3, 9 aug 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 aug 2012
    Vervalt dan niet de vrijheid van wegenbelasting?
     
  13. Je wilde hem toch zowiewo gaan chippe..?
    Als je grotere velgen op een econetic bedonder je de boel ook al..omdat hij dan minder zuinig is.
     
  14. Officieel wel.. in de praktijk is het bijna niet te controleren.;)

    maar let even op:
    http://autozonderbpm.com/nieuws/bpm-vrij-regeling-verandert.php

     

Deel Deze Pagina