Op de fordclub was er iemand met esp en Abs storing. Vervolgens enige tijd nadien motormanagement. . Auto was focus rs mk2 Nieuwe Abs sensoren , want die waren gesmolten thv de remmen. Na reparatie ok
Brembo eindelijk geplaatst Eindelijk tijd om de Brembo's te plaatsen. Nu maar een poging wagen... Flens ff schoon gemaakt en gespoten...... Zo zou het eruit kunnen zien maar..... De spuitbus erover... Rood leek me wel wat. En nu weer verder met mijn ABS lampje
Het probleem met mijn ABS lampje is er nog steeds.....helaas Ja hoor Johan, met twee vingers in je neus. Stelt niks voor en je bent weer ff van de straat... En het Kaatje remt alsof je een anker uitgooit Ik heb Motip brake caliper spray gebruikt.......werkt goed. Wil mijn Focus ook onderhanden nemen weet alleen nog niet wat voor kleur.
Licht in de duisternist Heb een afspraak gemaakt bij iemand die er meer verstand van heeft als ik. Dus binnenkort uitsluitsel wat er aan de hand is......hoop ik
Abs probleem opgelost. Ben daar ook wezen kijken Johan, maar het heeft wel indirect de oplossing gegeven. Heb de auto uit laten lezen en het bleek dat de nieuwe sensors geen signaal afgaven. Heb de oude sensors terug gezet en wat blijkt de rechter sensor gaf wel een signaal en de linker niet. De reden is dat de linker behuizing klem tegen de spacer zit waardoor het niet helemaal recht gemonteerd kon worden. En op die forum zie ook hoe ze de linker sensor prepareren. Uit eindelijk toch nog recht gemonteerd gekregen. Er zijn blijkbaar nog verschillende soorten abs sensors. Ik had blijkbaar de verkeerde......maar het is gelukkig opgelost.
Top dat het nu helemaal weer in orde is! Ik ben kijken voor de schijven voor voor onze standaard Ka. De rechterkant trilt als de ziekte. Nu weet ik niet of het wiel uit balans is of dat de schijf krom is. Maar ik zie dat je voor rond de 100-150 eur een nieuwe set schijven hebt. Ik weet alleen niet of je zomaar de remleiding los kan halen, of kan dat wel? Ik heb dat nog nooit gedaan zo aan een auto gesleuteld
Je hoeft je remleiding niet los te maken, je maakt de twee bouten aan de achterzijde van je remklauw los, sleutel 13. Daarna kan je de klauw lostrekken (tikken) met beleid en dan ff met een ijzerdraad ophangen aan je veer. Dan je de schijf loshalen van de flens.....wel even kijken of het geborgd is op één van de vier moeren. Bij mij was het dus niet het geval. Hou wel rekening mee dat de nieuwe schijven iets dikker zijn dus dan moet je je remzuiger een stukje naar binnen drukken. Als alles is geplaatst wel even een paar keer op je rempedaal trappen totdat je weer druk voelt.
Vreemd geluid achter. Heb sinds kort een ratelend geluid achter bij bijna stilstand van de auto. En mijn airco werkt niet meer dus we mogen weer aan de bak. Weer iets om op te lossen.....