Goedkoop spul wat snel krom is. Gek genoeg zijn er wel mensen die positief zijn over de sportschijven.
Ik heb destijds ook naar de Zimmermann remschijven gekeken. Deze schijven zijn op Ebay voor zeer scherpe prijzen te vinden. Ik heb op diverse sites en forums ervaringen over de zimmermann schijven gelezen. Hieruit is af te leiden dat de remwerking erg goed is maar dat de levensduur in veel gevallen te wensen over laat. Je leest van de standaard Zimmermann vervangingsschijven vaak dat ze krom trekken. Van de geperforeerde sportsschijven lees je vaak dat ze gaan scheuren. Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om Brembo vervangingsschijven te monteren. Tot op heden ben ik daar zeer tevreden over. In combinatie met Textar remblokken vind ik dit stukken beter remmen als de standaard schijven en blokken.
Zo heb ik persoonlijk heel slechte ervaring met Tarox schijven ( trillen ). Niet een beetje trillen maar echt levensgevaarlijk schudden dat de auto bijna onbestuurbaar werd en vond de rem vertraging ook niet wat je mag verwachten voor 400,00 Na 2 maanden terug wisselen van de origineel schijf, remde weer als zonnetje / betrouwbaar. Zimmermann betreft, Rij nu 3 maanden met Zimmermann onder R32. Op VW GTI / AUDI forum lees je over algemeen goede berichten. Remt bij mij beter als de Tarox.
Heb ook het nodige speurwerk gedaan maar heel veel negatieve reactie waren erop zich niet. Tenminste niet zoveel je gelijk denk vooral niet doen. Voor en tegenstanders zijn er altijd.
Dat is goed om te horen, ook omdat je uit eigen ervaring spreekt. Bedank ik zal dit zeker mee laten wegen met wat voor schijven ik ga aanschaffen.
Ik zelf ben erg te spreken over ATE schijven en blokken. Maken geen lawaai (piepen/schuren) met koud of nat weer. De remvertraging is erg goed en goed te doseren qua gevoel. Maar wat ik ergens niet snap is dat je op zoek bent naar schijnbaar goedkope schijven en blokken en dan een soort van voorkeur hebt voor schijven welke niet heel best naar voren komen. Dit terwijl een setje schijven en blokken van bijvoorbeeld Bosch maar ook ATE/ TRW heel goed te betalen zijn.
Hallo Marco, het is niet zozeer dat ik speciaal op zoek ben naar goedkope schijven. Wat is in jou ogen goedkoop. Ik probeer gewoon via dit forum wat info te krijgen en ja ik heb wel een bepaalde voorkeur. Ik zag ook Brembo Max Line en die zijn goedkoper dan die Zimmermann Sport. Het is meer een afweging die ik wil maken met info van onder andere hier.
Zoek je normale of sportschijven? Een setje TRW schijven incl. blokken heb je voor iets meer dan €100,-. Mister-auto.nl Bosch voor minder (persoonlijk vind ik ATE en TRW beter dan Bosch).
Ah oke. OM de looks of om de betere prestaties? Dat laatste heb je wel bij goede schijven en blokken, maar verwacht geen wonderen. En de meeste sportschijven maken wel meer lawaai tijdens het remmen. Is een brake upgrade (lees groter) niet beter?
Ja het heb natuurlijk ook met de looks te maken Marco maar ik wil er geen remvermogen op inleveren. Laten we eerlijk zijn een Ford Ka hoeft geen mega remmen te hebben. Maar een combi van looks en wat extra remvermogen is toch mooi meegenomen.
Ben wezen informeren voor Brembo Max Line schijven. Ze zijn goedkoper dan Zimmermann schijven. Mag ik dan concluderen dat dit ook slechte schijven zijn die snel krom trekken.
Verwacht idd geen wonderen van brembo schijven. Het is niet dezelfde kwaliteit als de big brakes die ze maken.
Blijft een mooi Ka-atje! Ik zou er zelf niet heel veel aan wijzigen, alleen de velgen. Er MOET gewoon een set escort Cosworth velgen op in 15 of 16"!!! Dat is in ieder geval onze wens voor de Ka. Staat zo dik!! http://www.fordkaownersclub.com/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?44414.60
Nee dat begrijp ik dat is ook appels met peren vergelijken. Daar zit nogal een prijsverschil in zeg.....
Weet ook niet wat ze kosten, maar het is ook niet zo dat ze direct kromtrekken. Veel heeft wel te maken met de manier hoe je er mee omgaat. En als de kosten meevallen en je moet over 2 jaar weer nwe schijven hebben is het ook nog wel te overzien.