1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Een teleurgestelde Focus rijder

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door Yashz1000, 4 okt 2023.

  1. Gaat het om automaat of handbak.

    Bij automaat is de bak die het zelf doet kan berijder weinig aan veranderen.
    Bij handbak, ja heb vaker ervaring gehad dat bak uit elkaar halen onderdelen vervangen toch voor issues zorgde. Toen nieuwe bak onder gegaan.
    Geld wel bij peugeot en nie ford.

    Geen idee of het geljk is aan mijn handbak van mk4 2019 1.0 6bak
    Deze merk ik wel dat 5 en 6 knarsen als ik bii hoog toeren op schakel. Dan is toerental verschil te groot. Met gevolg tandenknarsen. Simpele oplossing, wachten tot toerental gezakt is of niet snel optrekken en direct hoogste versnelling pakken.
    Doe nu onbewust een mix. Van 3 ff naar 4 en dan pas naar 5. Ipv 4 overslaan
    Maar rest geen probleem mee.
     
  2. Welkom.
    Vervelend dat je zoveel problemen hebt met je wagen. Je rijdt ook best veel, maar dat zou niks uit mogen maken.
     
  3. :welcome: Yashwant op het gezelligste autoforum van NL
     
  4. ik snap dat je het voor Ford op wilt nemen Kees, maar als Ford.nl bewijzen heeft dan gaan ze echt niet iedere keer de bak vv onder garantie.
    ze proberen zich op deze manier in te dekken en twijfel te zaaien bij de leasemaatschappij (mss ligt het wel aan jullie gebruikers!?)
     
  5. Ik heb een handbak..

    Verstuurd vanaf mijn SM-S918B met Tapatalk
     
  6. Rijdt je vaak 80 in z'n 6? Zo ja, geef je dan plankgas wanneer je moet inhalen of versnellen? Dat vinden versnellingsbakken vaak ook niet leuk.
     
  7. @gerardTDCI
    Dat is de keuze van makkelijkst antwoord.

    @M.Blaak
    Dan dou je eerder de motor opblazen, koppakking tussen uitblazen. Ieder geval motor problemen krijgen.

    Versleten synchtomeshringen, da zie je alleen bij andere rede, van verkeerd afgestelde kabels, rujden met de hand op de pook.
    Al heeft me zwager da 60.000km gedaan en bak kapot gelopen door olielekkage.
    Gebrek aan onderhoud was dat.

    Maar bak dat synchromesh ringen eet. 2000km net volhoud. Geen idee hoe inwendig de schade eruit zag. Dus kan daar weinig over echt zeggen


    Geen idee of de bak zelfde is als mijn handbak.
    Zelf draai ik met 145pk en 220nm.
     
  8. Oja, dat is waar.. Ik dacht even mee waar de oorzaak zou kunnen zitten, maar dat is 't dus niet haha
     
  9. Ondanks de problemen, toch welkom op het forum! :clap:
     
  10. Welkom! Ik heb zelf de 2023 MPHEV met de schamele 125 pk.

    Ik heb zonder gegrond gevoel ook het idee dat de versnellingsbak een gammel ding is. Staat nu 17k op, geen problemen gehad

    Verstuurd vanaf mijn KB2003 met Tapatalk
     
  11. Thanks! Laten we er vanuit gaan dat mijn problemen jouw bespaard blijven

    Verstuurd vanaf mijn SM-S918B met Tapatalk
     
  12. Welkom, hopen dat het nu goed uitpakt met je v-bak.
     
  13. Nou ik heb de focus vandaag eindelijk mogen ophalen. [​IMG]

    Verstuurd vanaf mijn SM-S918B met Tapatalk
     
    gerardTDCI en Edgar Focus vinden dit leuk.
  14. Vorige week maandag is mn bak voor de 7e keer kapot gegaan bij ong 30.000 km.en. Zelfde omstandigheden weer. Snelwegrit naar Zwolle, onderaan de afrit kom ik tot stilstand bij t verkeerslicht. Het wordt groen, ik rijd weg en gaat wederom niet in de 2e versnelling.

    FordNL wijst uiteraard weer naar mij, waarop de leasemaatschappij een onafhankelijk expert heeft ingeschakeld im de schade te boordelen.

    Deze is tot de conclusie gekomen dat dat de schade niet door de berijder kan komen.

    Hij is ook bekend met de bak problemen van de focus 4, 4.5 en kuga's. Volgens gem ligt t niet zo zeer aan de bak, maar een slechte batch koppelingen. De diafragma veren zouden in deze batch niet goed en dus trillingen veroorzaken in de koppeling, die weer worden doorgeven in de as van de versnellingsbak.

    Volgens de expert is de koppeling nooit vervangen bij de voorgaande reparaties.
    Dus zijn adviea is om de koppeling en de bak te vervangen.

    Dat kreeg ik afgelopen dinsdag te horen.
    Ik verwacht niet dat de focus deze week nog klaar is.
     
    Bramzel, gerardTDCI, Dennis182 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Gelukkig heeft de expert er naar gekeken en uitgesloten dat het aan de bestuurder ligt. Wel maf dat een koppeling/drukgroep zoveel schade binnen korte tijd kan verrichten. Ik hoop het voor je dat de vervanging van de koppeling/drukgroep + versnellingsbak eindelijk zorgt voor een betrouwbare Ford :sturen:
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  16. Jeetje wat een ellende in zo weinig tijd... De conclusie van de expert is dan wel heel fijn, hoop voor je dat het zo opgelost wordt!
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  17. Ik hoop voor jou dat de expert het bij het juiste eind heeft.
     
    gerardTDCI en Edgar Focus vinden dit leuk.
  18. Er is dan wel een behoorlijk slechte batch geweest als het je zo vaak overkomt zeg. Gelukkig is het oordeel dat het niet aan jou ligt.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  19. waarom niet?
    hij heeft er geen belang bij om hierover te liegen.

    de slechte batch betreft de koppeling en die is nooit vv zo te lezen.
    je kan het gevolg wel iedere keer vv maar als de oorzaak het probleem is dan blijft het terugkomen.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  20. [QUOTE="gerardTDCI]
    de slechte batch betreft de koppeling en die is nooit vv zo te lezen.
    je kan het gevolg wel iedere keer vv maar als de oorzaak het probleem is dan blijft het terugkomen.[/QUOTE]
    Ik las te snel, ik dacht dat de synchromesh steeds het probleem waren, vooral omdat die best vaak ook hier op het forum terugkomen als probleem bij de MK4 rn MK4.5
    Maar nog een keer gelezen en het is inderdaad de koppeling in dit geval.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina