Ik ben Yashwant, hoewel ik vroeger altijd een Honda Civic had en aan sleutelde, vond ik de Focus ook eel leuke betrouwbare bak! Sinds jan 2023 rijd ik Focus Active MHEV 1.0 155pk. een mooie Rode Focus als ik zelf zeggen mag. ik zal een foto posten als ik em weer eens van de dealer terug krijg :
Ik ben jaloers op de gene bij wie het op 37k of 60k pas komt. Ook ik heb last van dit probleem met mijn 1.0 155pk MHEV. Deze werd nieuw geleverd half januari 2023. Hieronder mijn historie : Bij 12.000 km zijn syncrhoringen vervangen en de tandwiel van de 2e versnelling. Bij 15.000 km zijn weer synchroringen en de tandwielen van 1e, 2e en 3e versnelling vervangen. Bij 17.000 km is de hele versnellingsbak vervangen. Bij 21.000 km zijn weer synchroringen en de tandwiel van de 2e versnelling vervangen. Bij 25.000 km is er een gereviseerde versnellingsbak erin gekomen. Nu bij 28.000 km heeft Ford NL besloten om er weer een nieuwe versnellingsbak in te plaatsen. Ik verwacht dat ik de focus volgende week weer mag ophalen Elke keer gebeurt het issue na een snelweg als ik de afslag pak en terug wil schakelen, of wanneer ik na stilstand op de afslag van 1 naar 2 wil schakelen.. Ford NL heeft laten doorschemeren dat het aan mijn manier van schakelen ligt ....
Op mn motor gebruik ik mn koppelingshendel niet meer na de 2e versnelling. In mijn Focus dirf ik nu helemaal niet meer te schakelen...
Even advocaat van de duivel spelen: je begint straks aan de 4de versnellingsbak. Dus ik snap de reactie van Ford.nl wel een beetje. Quote: Ford NL heeft laten doorschemeren dat het aan mijn manier van schakelen ligt ...
Haha enerzijds zou ik als fabrikant ook snel naar die conclusie nijgen. Maar... Dit is geen onbekend probleem met deze bakken. en t gebeurt altijd na een snelweg rit. Hoe kan ik de syncrho's verklooien als ik de hele rit in 6 rijdt? xD Gelukkig deelt de leasemaatschappij de zelfde mening als ik en wilde een expert inschakelen om de conclusie van Ford NL aan de kaak te stellen. Hierop heeft toch toch maar besloten een nieuwe bak te plaatsen.
Hahaha , daar heb je zeker een punt.Het werkt zeker niet in mijn voordeel. Ik heb in mijn verleden 3 civicjes, 1 a3, 1 fabia en 3 clio's altijd kraak en knars vrij rond mogen rijden. Dan zou t toch niet aan mijn schakeltechniek mogen liggen zou je zeggen...
Dat zijn jouw woorden tegen de 'bewijzen' die Ford heeft. Tenzij er niets anders gevonden wordt in jouw auto denk ik, Ford kennende, jij aan het kortste eind trekt
tja, we gaan het wel zien waar dit schip strandt. Mijn beeld van een mooie, betrouwbare auto is door deze ervaring nu toch enigzins negatief bijgesteld.
[emoji1787] Dat was ook de eerste opmerking waar mijn directe collegas mee kwamen Verstuurd vanaf mijn SM-S918B met Tapatalk