Een flinke tegenvaller

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door jan-willem, 13 apr 2012.

  1. dit ding is een hitte schildje wat dus nu bij jouw op de kop is gemonteerd
    terug gaan en door hun goed laten monteren !
     
  2. Dank je Gert jan maar is dat een onderdeel van de draagarm want aan die zijde hebben ze de rubber van de draagarm vervangen
     
  3. Ik denk dat ze de draagarm er onder weg hebben gehad
    ze hebben dit onderdeel dus op de kop weer terug gemonteerd
    het onderdeel is een hitteschild ter bescherming van de fusee kogelhoes
    het is een los onderdeel en geen geheel met de draagarm
     
  4. Dat is de hele pest met die apk-keuring, het is een momentopname van 1 mens
    en als die een slechte dag heeft, dan krijg je een slecht gekeurde auto, ook
    zijn er keuringsstations die er zeer veel op 1 dag doen, dus dan glipt er ook
    van alles tussendoor, zelfs een keuring bij een dealer staat niet garant voor
    een 100% perfecte keuring...dus een beetje geluk moet je hebben;)
     
  5. zoals gezegd hitteschil zodat je fuseekogelhoes niet zacht wordt door de hitte van de remschijf
    deze zie ik wel vaker dat ze verkeer komen te zitten
    bj peugeot 107 is het tegenwoordig gewijzigd zag ik laatst hebben ze een gat erin gemaakt waar de draagarm in zit
    de ruimte tussen de draagarm en remschijf is zo klein dat in een bocht de schildje iets verbuigt tegen de schijf

    verder vandaag een bmw uit 89 afgemeld
    met 3 x 1.7mm profiel
    apk nu goed
    maar over een maand is het al afkeur

    hiermee wil ik zeggen (zoals dexterxl) dat je het normaal is dat je maand later dingen aan je auto ziet die maand eerder nog geinspecteerd was met apk
    zelfs een stuurkogel met spelling mag erop zitten zolang spelling niet groter dan 1mm is en dat is veel, de meeste kogels die vv wordt hebben veel minder spelling
    auto die net door de apk kan is eigenlijk in mijn ogen vaak al een gevaar op de weg, maar goed is goed (als je de regels bij pakt namelijk)
     
  6. Het hitte schildje wordt terug geplaatst en goed door de garage waar ik de auto heb gekocht.

    Ik weet niet wat voor een auto ik heb maar loop iedere keer tegen iets anders aan het ene probleem is opgelost en het volgende is er weer.

    Afgelopen weekend voor d eerste keer 150 kmop de snelweg gereden met deze auto rijdt perfect niets mis mee MAAR wat mij opviel was dat de tempratuurmeter bij harder rijden 120km/pu vlug opliep nog net niet in het rood en na enige tijd rijden zakte de meter weer naar het midden en dit herhaalde zich enkele malen op de 150 km weet iemand wat eraan de hand is hoop dat dit het laatste is wat ik ondek aan deze auto zou zonde zijn
     
  7. waar je hem hebt gekocht laten oplossen
    dit kan van koelvin waar lage snelheid niet werkt tot thermostaat zijn die teveel of te lang open blijft staan
     
  8. of simpelweg lucht in het systeem;)
     
  9. @Jan Willem; de 1.6 wordt normaal gesproken helemaal niet te warm.
    Heb die van mij maar 1 keer in het rode gezien, toen was mijn thermostaathuis lek. Dus erg weinig koelvloeistof. Normaal gesproken niet.

    Laat controleren of er geen lucht in het systeem zit, een niet goed werkende thermostaat. Kijk tevens of je geen olie bij koelvloeistof in hebt zitten, dit duidt op lekke koppakking (komt eigenlijk niet voor bij de 1.6). Zit er uberhaupt wel koelvloeistof in?

    Controleer ook het olieverbuik van je wagen, de 1e serie Focus 1.6 kunnen echte olieboten zijn.
     
  10. Geen olie verbruik en geen olie bij koelvloeistof er is voldoende koelvloeistof aanwezig ik weet niet of het er mee te maken heeft maar auto loopt ook niet goed stationair waar kan ik de thermostaat vinden
     
  11. heb voor het eerst met airco gereden en wat mij is opgevallen dat het stationair lopen van de auto slechter is dan zonder airco met het intrappen van koppeling is het minder.

    wie weet hier een antwoord op
     

Deel Deze Pagina