Een flinke tegenvaller

Discussion in 'Techniek & onderhoud' started by jan-willem, Apr 13, 2012.

  1. #1 jan-willem, Apr 13, 2012
    Last edited by a moderator: Apr 13, 2012
    Vandaag auto opgehaald na een kleine reparatie.
    Heb hem 2 weken nu . auto is gekeurd tot 25-3-2013

    Maar wat kreeg ik daar te horen dat mijn auto nooit goed gekeurd had mogen worden dit omdat

    1 de stabilisatie stange los links en gebroken rechts waren
    2 dat de rubber rechts van de draagarm er bijna eruit ligt

    kostenplaatje tussen 400 500 euro :crying:

    heb al contact met de garage gehad waar ik hem had gekocht daar kreeg ik te horen "auto was al gekeurd toen ik hem kreeg "

    geprobeerd het keurings station te bereiken door het telefoon nummer op te zoeken nergens te vinden.

    hoe slecht ku je je weekend beginnen
     
  2. ga je nu voor elk probleempje aan je focus een nieuw topic openen??
     
  3. dat is balen Jan-Willem.
    wanneer is de focus gekeurd dan? anders zou ik idd het keuringsstation wel eens willen spreken en anders kan je dit melden bij de organisatie die over de keuringsstations gaat?
     
  4. Ik snap best zijn frustratie wil uiten michael. Bovendien is hij nieuw op het forum en heeft hij misschien "mijn focus" topics nog niet door?
    Geen heel net gebaar naar nieuwe leden

    Okeee terug on topic:
    Stabi stangen kan je als je n beetje handig bent misschien zelf wel vervangen
    Rubbers mischien met hulp van iemand op het forum nieuwe persen? Weet niet of er iemand hier is die een pers heeft.
    Volgens mij moet het goedkoper kunnen dan 400 euro!
     
  5. en dan staat het ook nog bij handleidingen:weird:

    topicstarter kan ook de FAQ even doorlezen, daar staat alles in beschreven;)
     
  6. Zou ook maar even elders kijken wat het kost.
    Stabilisatorstangen links en recht vervangen moet niet meer dan 100 euro kosten incl. montage. Rubbers weet ik niet maar 300 euro lijkt mij te duur.
     
  7. bedankt voor jullie snelle reactie en sorry dat het in het verkeerde forum staat maar tja er is er maar 1 de slimste en dat is michael;)
     
  8. nou... slim haha,

    welke draagarmrubbers zijn er slecht? want sommige zijn slecht te persen....
    en stabistangen kan je zelf makkelijk vervangen: dat kost je ong. 5 tientjes. neem wel de stalen en niet die van alu;)
     
  9. :mrgreen:
     
  10. er staat een stempel op het keurings rapport ,dan kun je zien of hij toch is gekeurd waar je hem gekocht hebt.
     
  11. stabstangen zijn zeer goed zelf te doen. als je vaker sleutelt en een beetje ervaring hebt is het nog geen uur werk.
     
  12. anders kunnen vast berry, Wateringen/mike, Ter Aar/lars, ??/nicky, Utrecht/jp boerhof, Friesland etc het wel voor een leuke prijs voor je
    doen ;) zo heb je in de meeste regio's wel clubleden zitten

    mocht dit niet het geval zijn jongens SORRY! :schater: :mrgreen:
     
  13. tegenwoordig is dit geen stempel ivm je geen handgeschreven kopies meer mag hebben
    je moet het via de computer doen
    ivm je als bedrijf inlogt staat direct de stempel en alle info van betreffende bedrijf op de stempel

    verder weet ik niet zeker maar 2weken oud en deze gebreken wil dus zeggen dat je de auto hebt gekocht met verborgen gebreken
    je zou dus als hij lid is van de bovag
    de bovag kunnen benaderen

    betreffende bedrijf kan wel zeggen dat ze met apk ontvangen hebben en dus niet hebben gedaan
    maar ze verkopen een auto dus moeten ze ook zorgen dat hij technisch in orde is

    ik kan alle auto's goedkeuren zolang ik geen steekproef krijg is het dus goedgekeurd
    tevens als je exact de regels toepast en dan worden meer auto's goedgekeurd, minder onderdelen vv en meer gevaarlijkere auto's op de weg
    regels zijn zeer ruim en de keurmeester beslist of hij het goed vindt of niet
    dit verschild tussen de een en de ander
    bijvoorbeeld het volgende:
    spelling op stuurkogel mag 1mm zijn
    meestal lichte spelling dan wordt hij al vv terwijl je dan op 0.1 tot 0.5mm zit
    1mm is echt veel en denk dat dit ook niet lekker is om mee te rijden

    maar een auto dat iets meer dan 2weken geleden is goedgekeurd moet bekend zijn waar dit is gedaan

    verder staat er in dat stabilisator stok degelijk moet bevestigd zijn
    dus dat er spelling op zit maakt niet uit
    gebroken is wel afkeur ivm niet degelijk bevestigd zit
    zie artikel 5.2.26

    draagarmrubber
    zolang deze geen spelling heeft (buiten de rubber om)
    en ijzer geen ander ijzer raakt is dit goed
    verder op het wiel zelf mag niet teveel spelling op zitten
    zie artikel 48
    achter rubber

    zo uit je beschrijving vang ik op dat
    draagarmrubbers nog mee kunnen
    en dat de stabilisatorstang voor links goed is en rechts afkeur
    bij stabilisatorstang mag de rubber bij een kogelgewricht niet zichtbaar zijn dit geld voor alle kogels


    hoop dat het duidelijk is wat ik heb geschreven ivm hier en daar tussendoor heb verbeterd cq gewijzigd

    ter verduideling heb ook auto's gezien die bij ons voor specifiek reparatie komt ivm bij apk keuringstation afgekeurd zijn
    maar hebben niet gezien dat remslang canvas zichtbaar was
    of zelf een klant wegsturen waar remslang ene kant kapot is en lek (dus wagen remt zeer slecht) zulke auto's moeten eigenlijk naar de reparatuur gebracht worden met een berger/ambulance
     
  14. auto laten repareren waar ik hem gekocht heb maar toen ik naar huis reed kwam er een raar geluid onder de auto vandaan ik vermoed dat het bij de draagarmrubber vandaan komt.heb het linker voor wiel er af gehaalt en gekeken en toen constateerde ik dit op de remschijf

    [​IMG]

    er zit iets tegen me remschijf aan is dit normaal ? rechts is dit namelijk niet
     
  15. Nee dat is zeker niet normaal, ik kan helaas slecht zien wat het is
     
  16. Dank je trucker voor de duidelijke uitleg

    probleem met raar geluid opgelost het het (ding) weet anders ook niet hoe ik het moet noemen ,van de remschijf weggedraait en na een ritje was het geluid weg.nu naar het volgende probleem het niet stationair lopen van de motor heb ergens gelezen dat misschien de meet senzoren vies kunnen zijn maar waar zitten die en moet ik er speciaal gereedschap voor gehebben
     
  17. Misschien een stomme vraag, maar heb je geen garantie op je wagen gekregen?
    Vind het wel een beetje vreemd dat die garage er zo gemakkelijk over doet.
    Iets met service enzo ... En dan ook in overleg lijkt me
     
  18. klopt geen garantie helaas was een tussen handelaar maar als je een auto met 1 jaar voledige apk mag ik er toch vanuit gaan dat dat inorde is maar niet dus :( hij heeft de afkeur problemen opgelost en heb zelf het vreemde geluidje opgelost vandaag maar nu alleen nog het stationair draaien in orde krijgen
     
  19. Aha, ik dacht dat het een officiele (ford) garage was. Foute aanname;)
     

Share This Page