1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ecoboost met 98 RON ervaringen

Discussie in 'Performance' gestart door Darks, 11 jun 2018.

  1. Nu drie keer getankt met Firezone 102 in Veenendaal. Enige wat ik merk is dat hij wat beter oppakt en stiller klinkt. Dus in de lagere toeren minder resonantie. Verbruik is hetzelfde (ik rij altijd dezelfde routes).
     
  2. Wij tanken ook uitsluitend 98 tegenwoordig. Heb getest met 95/98 en 102. Ja 102 is toch wel het best. Maar verschil 95-98 is groot al. Verschil 98-102 is minder groot. Ik tank 98 ipv 102, omdat er zo weinig tankstations zijn en de prijs van de 102 niet in verhouding is met 98 en het verschil ertussen.

    Ik tank bij Shell V-power. Is tegenwoordig 98 ipv 95/97 :)
     
  3. Ik was lang skeptisch over de verschillen maar wij hebben het zelf ook gemerkt met onze Ecoboost.
    Op rollenbank testen is volgens mij ook al wel aangetoond dat het vermogen echt toeneemt. Dat is niet alleen bij Ford zo, ik heb ook al gehoord van een VW 1.2 TSI die bijna 15pk en 18Nm meer had op 98 dan op 95.
    Het kost wat meer maar als het beter is voor de auto dan heb ik die extra euro's daar wel voor over.
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  4. Best veel forummers die 98 tanken dus! Ik niet, maar op basis van de hier gelezen ervaringen ga ik het ook maar proberen!
     
    Leon Focus vindt dit leuk.
  5. Ik tank ook geen 95 meer vanaf nu, lees toch wel dat 98 beter is, ik moest vandaag dus tanken en dacht gooi er dan maar 102 in:mrgreen:.
    Mis pakt ie nog beter op dan 98:)
     
  6. Zijn er hier ook die er bio-ethanol bijgooien?
    Bv 5liter op 40 liter benzine?
     
  7. Zelf E10 maken? Ethanol heeft een lagere energieinhoud dan benzine.
     
  8. E10 is nog "minder" dan 95 heb ik me wel eens laten vertellen. Bij ons gaat er meestal ook 98 in. Behalve als mijn vriendin tankt. Er zitten een paar 95 bonnetjes tussen ...
     
    Leon Focus vindt dit leuk.
  9. Hier normaal 95 het jaar door. Behalve tijdens de vakantie met de caravan erachter dan mag ie 98 drinken al is het maar omdat ik in frankrijk geen e10 erin wil met de caravan erachter.
     
    McGyver en WouterFocus3 vinden dit leuk.
  10. Er is toch verschil tussen bio brandstof en bio ethanol?
    Zover ik weet word er zon 5L gemixt met 45l super 98, om het cetaan gehalte hoger te krijgen, bij de VAG doen er dat veel en halen hiermee echt grote resultaten.
     
  11. De biobrandstof in E10 is bio-ethanol...
     
  12. Haha, dat is nou echt humor :)

    Ze maken dus idd hun eigen E10, terwijl vrijwel niemand in Duitsland E10 wil tanken omdat dat 'slecht' voor de prestaties zou zijn.
    Die 'grote resultaten' zullen wel tussen de oren zitten ;)

    Lees maar eens waaruit E10 bestaat : https://www.anwb.nl/auto/brandstof/e10
     
  13. Ik heb tot nu toe altijd 98 of 102 gereden met mijn auto's en motoren. Ze krijgen ook op hun f l i k k e r dus dan mag je hem ook verwennen.
     
  14. Ach de overheid denkt dat het beter is om bio te stoken, klinkt leuk op papier uiteindelijk is hetgeen er uit de uitlaat / schoorsteen komt hetzelfde of meer. Grotendeels gegoochel met getallen
     
  15. Centaan zegt iets over de zelfontbrandbaarheid van diesel.
     
  16. Bedoelde natuurlijk octaan:) ja kom uit een 15 jarig diesel tijdperk natuurlijk :)
     
  17. Maar t is echt zo hoor, op het vagforum rijden er mensen die gewoon 20 tot 30pk extra hebben op 98 met bioethanol erbij, gaat wel om vermogens van 300pk+ en die zijn er ook op afgesteld maar kunnen ook zonder rijden.
     
  18. Ken je de jongens van Mighty Car Mods? Die laten hun snelle auto's ook op E85 rijden, omdat hier veel hogere vermogens mee mogelijk zijn. Het is echter een hygroscopisch goedje en het is heel agressief voor de rubbers en de pakkingen in de motor. Om die reden tank ik alleen nog maar ethanol vrije benzine, bij voorkeur met RON102.
     
  19. Ja das weer net iets teveel vant goede
     

Deel Deze Pagina