1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Distributieriem vervangen

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Dennis Ford, 28 feb 2024.

  1. Een update op deze post:

    Reactie gekregen van de Ford Duitsland (vertaalt naar NL):

    "We hebben een motorschade vastgesteld bij het voertuig. De oorzaak van de schade was een versleten distributieriem die de oliepomp verstopte en zo motorschade veroorzaakte. Daarom zou er in deze richting reparaties aan het voertuig moeten zijn uitgevoerd. Bij ons is er geen distributieriem vervangen. De vervangingsinterval voor uw voertuig is 10 jaar of 240.000 km."

    Dit is er geconstateerd bij de Ford garage, hier hebben we nu opgevraagd bij welke km stand dit was en enige documentatie.

    Zou dit kunnen betekenen dat:
    1. De aanschaf van een auto die al een kapotte distributieriem heeft met een kapotte motor die zo geïmporteerd is in Nederland met en APK gekeurd is met deze defecten?
    2. De auto ingeruild is en een gereviseerde/nieuwe motor is geplaats en vervolgens naar NL is geïmporteerd?
    3. De eigenaar van de auto zelf bij een particuliere of universele garage deze reparaties heeft uitgevoerd en vervolgens de auto heeft verkocht?

    Alvast bedankt iedereen voor de informatie!
     
  2. Das heftig. Ik zou eerst goed uitzoeken hoe en wat voordat je er veel mee gaat rijden.

    1. Hoe wist de verkoper dat riem “gedaan” zou zijn?
    2. Volgens garage te Duitsland had auto motorschade. Zoals ik het lees was het vrij serieus. Naar mijn mening: als de auto nu probleemloos rijdt dan moet er wel wat aan gedaan zijn.
     
  3. Alle 3 zijn mogelijk, waarbij de optie 1 wel eens prijsgunstig zou kunnen zijn betreffende de bpm

    mogelijk is er nadien dus een andere motor geplaatst
     
  4. 1. Zou ik het niet weten, hij zegt dat waar hij de auto’s van inkoopt dit altijd gedaan is.
    2. De auto rijdt als een zonnetje en er is nu al circa 300km mee gereden. Geen rare problemen, geur of geluiden. Lijkt me dat als de motor een probleem heeft dit al te merken was tijdens de rit.

    Blijft een lastig iets. Ik heb wel het adres en naam van de vorige eigenaar uit Duitsland. Ik zou bijna zeggen dat ik een brief naar hem stuur voor meer informatie of bij welke garage hij hem ingeruild heeft…
     
  5. Zou je mij het BPM verhaal kunnen uitleggen? Ben daar niet erg in thuis. Je bedoeld dat mocht er een nieuwe motor inzitten deze een lagere co2 uitstoot heeft waardoor ik minder bpm betaal?
     
  6. Wil je het 100% zeker weten breng het dan naar een betrouwbaar garage en vraag of ze de caterpan los willen halen om riem en oliepomp te inspecteren.
     
  7. Nee, hij bedoeld dat de auto als “schade auto” met een kapotte motor is geïmporteerd. Dan betaal je een veel lager bpm dan wanneer je een schadeloos auto importeert.
     
  8. Dit en dan is hij of gerepareerd of een ruil motor erin maar dan weet je dus niet hoeveel km dat blok heeft gereden. Dat zou verklaren waarom de dealer zegt dat de distributie gedaan is. Heel eerlijk gezegd is het best een vaag verhaal uiteindelijk. Want wat is er gedaan na de constatering van de motor schade?
     
  9. dat is dus inderdaad het gene dat ontbreekt in het verhaal. We hebben contact opgenomen met de eerste eigenaar uit Duitsland met precies deze vraag. Nu afwachten.
     
  10. @Dennis Ford heb je inmiddels al iets gehoord van de eerste eigenaar?
     
  11. Ja, de eerste eigenaar heeft mij verteld dat de motor dus vermogen verloor en hakkelde. Hij heeft deze ingeruild bij de officiële Ford dealer in Duitsland. Daar houdt het spoor op.
    Volgens de Ford dealer in Nederland is het na deze mankementen niet meer waard om de motor te reviseren. Hoogstwaarschijnlijk een ruilmotor met nieuwe distributieriem met onbekende hoeveelheid kilometers gelopen...
     
    Edgar Focus en Harold1 vinden dit leuk.
  12. Kan dus minder of meer zijn qua km. Lastig. Kun je niet achterhalen waar die motor is ingebouwd om te informeren hoe of wat?
     

Deel Deze Pagina