DennisST170 (Updates pag 11)

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door DennisST170, 18 mei 2007.

  1. Zeer nette oplossing! Klasse :thumbs:
     
  2. Ook bij mij een mijlpaal bereikt:

    [​IMG]

    Auto in September 2006 gekocht met 81000 km ik heb er dus na 1 jaar en 7 maanden 19000 bij getrapt! :D :D :D
     
  3. Nadat ik vanmiddig terug was geweest voor mn alarm, heb ik nog iets extra's aan de inbouwer gevraagd!

    in het Topic van JPBoerhof hadden we de vragen of we koplampen en neon konden aansluiten op de binnenverlichting.
    Eerst had de inbouwer van Re-Cars gezegd dat dit kon met een draadje en een diode tussen de binnenverlichting en de draad voor de koplamp!
    dit bleek niet te kunnen, omdat de binnenverlichting massa gestuurd is.

    De jongen van Re-Cars had wel een andere oplossing hij kon wel voor mij even een 4polig schakelrelais plaatsen, waardoor dit ging werken. zo gezegd zo gedaan.

    hij pakte een Relais maakte een paar draden klaar en ging de juiste draden aan het opzoeken.

    - Hij verbond 2 pootjes van het relais met de 'rood-groene' draad voor de voeding.
    - Daarna pakte hij de 'groen-blauwe' draad van de koplampen en sloot deze aan.
    - Vervolgens heeft hij de 'zwart-witte' draad van de voetruimteverlichting gepakt voor het signaal en ook deze aangesloten.

    Hij vroeg 'wil je er je stadslichtjes ook op aansluiten?' ik zeg 'nou liever de mistlampen dan'!! :lol: :lol:
    Hij zegt 'dat kan' en ging weer even aan de slag.

    - hij pakte de 'groen-gele' draad op positie 3 en sloot dit met een diode aan bij de draad van de koplamp.
    - alles vastgetaped en........ rook.......
    'chips, niet goed dus'

    blijkt dat de draad van de mistlampen te zwaar is voor de diode en deze smolt dus.

    dus heeft hij voor de mistlampen hetzelfde met een relais gedaan!

    nu gaan dus de kop en de mistlampen aan, als ik de auto van het slot haal en gaan pas uit als ik de auto weer op slot doe!

    Alles werkt verder gewoon nog naar behoren, alleen is er 1 bijkomstigheid en dat is wanneer ik mijn koplampen, met de draaiknop inschakel zonder het het contact aan te hebben, dan gaat ook de dashboard verlichting aan??? :shock: :shock:
    maja hier heb je geen last van!!

    hieronder nog een aantal foto's van het plaatsen:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  4. interessant, dus slot eraf, en dan lampen gaan aan, en blijven aan, en de mistlampen ook? of kun je het ook uitzetten nu?

    blijft hij nu ook langer branden als je em op slot doet, Folow me home functie?
     
  5. Dat is toch normaal...??? Althans, bij mij werkt dit ook...
    Ik kan de knop ook een tikke naar links geven en dan brand alleen me stadslicht en verder niets (dus ook geen dash).
     
  6. @Jan Piet
    De koplampen en mistlampen gaan aan met de binnenverlichting en gaan ook weer uit met de binnenverlichting dus als je start gaat alles uit.

    je kunt dit alleen uitzetten door je binnenverlichting aan te zetten, maar dit werkt dus nu maar 1 richting op dus wanneer ik mijn koplampen aan zet, gaat niet de binnenverlichting aan en ook niet de mistlampen, daarvoor dienen dus deze relais!


    @Mark

    als ik nu zonder de sleutel in het contact te hebben mijn koplampen op dimlicht zet, dan daat het hele dashboard aan, ook de kilometerteller en de lampjes in het dashboard gaan dan ook branden.
     
  7. ok, is wel beter :D 8) 8)
     
  8. gisteren een lang verwacht pakketje binnengekregen:

    De stoelverwarmingsmatjes van Waeco.

    gelukkig liggen alle kabels al in de auto vanaf fabriek, dus ik hoef alleen maar de matjes aan te sluiten.

    gelukkig heb ik al hulp toegezegd gekregen van één van onze inbouwkoningen :lol: :lol:
    want zelf gaat het me denk ik niet zo snel echt lukken. :? :?
     
  9. Beter 8)

    binnenkort werk aan de winkel dus 8)
     
  10. jah inderdaad!

    had je toevallig de miniconnectors al? 8)
     
  11. ja die heb ik 8)
     
  12. je bent geweldig!! of wist je dat al? hahaha
     
  13. Zo er zijn binnenkort heel wat gewarmde konten op dit forum... 8)
     
  14. klopt en dat in de zomer :lol:
     
  15. Meer soort van focus bbq !!!!!!!
     
  16. nadat de focus een raar geluid ging maken en we er in eerste instantie niet uit konden komen wat t was. Zijn we er nu toch precies achter.

    nadat Dutchguy ons al in de goede richting had gebracht in het topic over dit probleem, hebben we gisteren het hele luchtfilter uit de auto gehaald (en gelijk ff schoogemaakt, met de recharger kit) nadat het luchtfilter weg was konden we op zoek gaan naar het probleem.
    na 4 minuten hadden we het al gevonden. Het kabeltje van de variabele lucht inlaat was nog helemaal heel, alleen was het afgebroken van het stukje plastic wat hem bediend.

    dus we hebben vandaag een paar nieuwe onderdelen besteld (ford wist niet eens waar dit voor was) en zodra de onderdelen binnen zijn, zullen we het zakie weer eens open moeten maken om het te repareren.

    maar ik ben in ieder geval blij dat het niet iets heel ernstigs is!
     
  17. Das mooi! beter dan je eerste gedachte naar die electrinische besturing van dat ding (ofzoiets...) Dit is relatief makkelijk te vervangen. Is dat nu slijtage of domme pech?
     
  18. respect voor al het werk dat je in je focus hebt gestoken :worship:

    nog meer plannen in de toekomst?
     
  19. allebei denk ik!! maar dit onderdeel kost in ieder geval een stuk minder als die hele aansturing idd.
    €14,17 (volgens microcat) ipv. €233,60

    en dat is maar goed ook! want er komt weer een beurtje aan en die gaat me genoeg kosten!! 4 nieuwe schijven en blokken (gelijk maar van EBC en green stuff) 2 nieuwe voorbandjes! en keuren en kleine beurt!
     
  20. Nadat de auto de benodigde beurt, nieuwe remschijven voor, 4 nieuwe remblokken en 2 nieuwe voorbanden had gehad. en na het repareren van de variabele luchtinlaat.
    Ben ik begonnen aan het inbouwen van de stoelverwarming.
    de voorbereiding qua kabelboom en knopjes zat er al, dus ik hoefde alleen nog maar matjes in de stoelen te maken.

    2 weken geleden was ik al begonnen met de bestuurdersstoel, dit was echter makkelijker gezegd dan gedaan.
    De stoelen uit de ST hebben allemaal van die mooie stiknaden, die aan de onderkant ook nog eens vastzaten met allemaal mooie ringetjes :evil: :evil: dus ik kon heel moeilijk inder de bekleding komen, nadat ik een aantal van die ringetjes had doorgeknipt kon ik eindelijk de zitting en rugleuning (wat overgens wel iets makkelijker ging) voorzien van de matjes van waeco.

    De week erna ben ik nog aan het solderen geweest aan de kabelboom van de matjes, zodat ik ook nog kon schakelen tussen de hete stand en de bbq stand. de kabelboom heb ik netjes onder de stoel doorgetrokken en het zit allemaal perfect.
    (hier heb ik overgens geen foto's van) :? :?

    Vandaag ben ik dus begonnen aan de bijrijdersstoel hiervan had ik gisteren de kabelboom al aangepast zonder dat ik hoefde te pielen, wanneer de matjes al in de stoel hadden gezeten.

    Als eerste heb ik de stoel uit de auto gehaald en de zitting los gemaakt.
    [​IMG]

    toen heb ik de bekleding van de zitting los gemaakt al de ringetjes waarmee hij vastzat heb ik doorgeknipt, want ik had al gemerkt bij de andere stoel, dat dit zo'n beetje eenmalig gebruik was omdat ze snel breken.
    daarna de blikken onderplaat verwijderd.
    [​IMG]

    verder met veel pijn en moeite de bekleding losgehaald, dit zit zo ongelofelijk strak!!! :? :?
    [​IMG]

    Hieronder de matjes met de bijbehorende zelfgemaakte kabelboom
    [​IMG]

    [​IMG]

    de bekleding nog iets verder los gehaald.
    [​IMG]

    en daarna het verwarmingsmatje in de zitting geplaatst.
    [​IMG]

    de bekleding weer teruggeplaatst en met klemmetjes en dichtbindertjes (ipv. de ringetjes) vast gemaakt.
    [​IMG]

    daarna de rugleuningsmat geplaatst dit was even de bekleding loshalen met een soort rits en ik kon zo het matje eronder proppen.
    de beide matjes op elkaar aangesloten en de kabelboom netjes aan de stoel vastgemaakt met de klemmetjes die er zitten en een stukkie tape.
    [​IMG]

    hieronder nog een foto van de draadjes die op het schakelaartje tussen stand 1 en 2 moeten komen.
    [​IMG]

    daarna de stoel in de auto geplaatst, eerst ff goed stof gezogen natuurlijk.
    en hieronder het resultaat.
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    de kabelboom zit nog niet helemaal aangesloten, want Jan Piet had een paar miniconnectors opgestuurd, maar deze blijken niet in de stoelstekker te passen, dus daar moeten we nog even naar kijken.
    als het echt niet lukt sluit ik de draadjes gewoon via een paar andere universele stekkertjes aan.
     

Deel Deze Pagina