1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De St van Mack nog meer stuk:(

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door mack, 5 aug 2008.

  1. Ik heb inderdaad eventjes gehad dat ik mn turbodruk niet hoog genoeg kreeg, dit wel na montage van CAIS, bij de dealer aangesloten op de computer, daar bleek de voorgeschreven druk wel aanwezig.
    Heel soms heb ik wel als ik bijvoorbeeld 80 rij in zn 5 of 6 en dan volgas geef haal ik rond de 0,4 bar overdruk (en langzaam gaat ie wat hoger), ga ik vervolgens even van het gas af, en weer volgas geef kom ik in mn normale overboost van 0.9bar.(dan schiet de wijzer meteen naar zn druk)
    Als het diafragma idd stuk is zou je zeggen dat het probleem constant aanwezig zou zijn.
    echter klinkt mn blok(gelukkig) ook niet zoals chris omschrijft.
    Zal het dan toch de verstopte carterontluchting zijn?

    @chris, mijn filmpje die hier staat (met de oliedop) zo slecht klinkt het niet toch:)
     
  2. Focusstoc. com kost je €10 per jaar en is buitengewoon nuttig.

    Als het geluid verdwijnt bij openen vuldop zou het je ontluchting kunnen zijn i.p.v. het diafragma. Wat doet je oliedruk stationair bij warme motor? Als 'ie een stuk hoger is dan normaal hoort dat bij een kapot diafragma. Met of zonder geopende vuldop. Daarom wordt doorrijden ook afgeraden.
     
  3. #64 mack, 10 sep 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 sep 2010
    Zal morgen even de oliedrukken neerzetten hier
    stationair de helft van de meter, met warme motor dan
     
  4. De helft van de meter bij warme stationair loop is veel te hoog. Het metertje hoort net iets boven de minimum druk te staan. Als je de vuldop opent, wordt de druk dan lager?

    Er zijn nogal wat gevallen bekend van mensen die hun diafragma stuk hadden (geeft ook een verhoogde stationair oliedruk) en daarmee doorreden, waarbij er ook oliekeerringen uitvlogen. Dan wordt het echt vervelend duur.
     
  5. Ik heb vanochtend nog even goed gekeken. Bij een goed warme motor staat de oliedrukmeter bij stationair net boven het rode gedeelte. Toen ik het vorige bericht schreef was ik even in de veronderstelling dat het rode gedeelte verder naar het midden stond.
    Hierbij weer even een filmpje van de meters met volgas. Kwaliteit is even minder doordat het filmpje geüpload is door de iPhone met 3G
    [YOUTUBE]KE2vAMvZp3w[/YOUTUBE]


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

Deel Deze Pagina