1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De St van Mack nog meer stuk:(

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door mack, 5 aug 2008.

  1. Nee hoor, ik duim zelfs voor je!

    En zit zelf enigszins gespannen af te wachten welke van de 2 als eerste bij mijn ST optreedt...
     
  2. Of 2 euro stukken erin stoppen ipv dubbeltjes :mrgreen:


    Maar idd, wat een geld:shock:
     
  3. #43 mack, 7 sep 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 sep 2010
    Beter duur dan niet te koop haha, maar dat zeg ik wel makkelijk:) maar ben er best wel ziekjes van hoor.

    kreeg een focus 1.6 diesel mee als vervangauto, eerlijk is eerlijk......rijd niet eens zo heel erg slecht:)

    En voor de liefhebbers, hierbij het geluid.
    [YOUTUBE]-1IaB12OGso[/YOUTUBE]
     
  4. Auto is weer terug, nieuwe dynamo en ik 410 euro lichter:(
    Na montage van de CAIS vond ik wel dat de turbo erg fluitend aanwezig was, is natuurlijk ook de voordeel van een CAIS..echter............
    Bij het ophalen van de auto wist de monteur te vertellen dat hij het fluitende geluid wel erg vond, en heeft even verder gekeken.
    Bij demontage van de oliedop(bij lopende motor) is duidelijk de zuigende werking aanwezig(minder dan elders op het forum is geplaatst) oftewel..teveel onderdruk.
    Dus het baalnivo is erg hoog, net zo hoog als de rekening die gaat komen:( carterhuis naar de klote!!!

    Nu ben ik een redelijk positief ingesteld persoon, maar krijg nu wel een beetje de schijt wat betreft Ford.

    A) Ford weet dat het oliediafragma zwak tot slecht is (maar tegemoet komen ho maar)
    B) aandrijfassen hetzelfde verhaal.

    Ik besef heel goed dat een snelle auto geld kost, maar dit noem ik wel slechte kwaliteit, die wel heel veel geld kost
     
  5. Dit meen je niet.... het was als grapje bedoelt hoor! Damn.d
    Ik geef je volledig gelijk v.w.b. de dynamo, aandrijfassen en oliediafragma. Die gaan te vaak stuk. Daar zouden ze of coulance of een preventieve vervanging (als service) voor moeten doen. Maar ik geloof niet dat Ford wat dat betreft hoog scoort...
     
  6. Jij al eens de oliedopcheck gedaan?
    Zal er btw eens een filmpje van maken, zodra die klaar is post ik hem hier
     
  7. Dit ga je niet menen Richard, de problemen met het oliediafragma ken ik, maar een kapot carterhuis :nocheer: Alles kan stuk dat weet ik maar al te goed, maar dit zijn geen grappen meer :cussing:

    Ik zal maar weer eens wat in de brand steken hier in de buurt, misschien komt dat je gevarentoeslag ten goede :schater: ............... geintje.
     
  8. Nee, de oliedopcheck nog niet gedaan. Maar ik heb ook (nog.....) geen bijgeluiden gehoord. Ga voor de zekerheid maar eens checken.

    Is je carterhuis echt stuk, of is het het diafragma? Een carterhuis gaat echt niet zomaar stuk toch?
     
  9. wat ik begreep zitten daar oliekanalen in die verstopt gaan zitten. zal voor de zekerheid nog even bellen vanmiddag.
    Hierbij ook even het fluitgeluid.
    [YOUTUBE]poPtXS9iO-A[/YOUTUBE]

    Deze had ik ook nog, erg waarneembaar, maar versterkt door CAIS
    [YOUTUBE]A5FCIKFrXng[/YOUTUBE]

    en dan nog van de oliedop, maar die is niet zo goed waarneembaar op film.
    [YOUTUBE]-YcJ2WMJXnY[/YOUTUBE]

    nu zit ik natuurlijk te malen, maar had toen al eens de klacht dan ik mn volledige turbodruk niet kon krijgen???
     
  10. Dat is nu precies wat ik ook dacht.
     
  11. he he, nadat je die pomp/dealer? voorbij reed wist ik al gelijk waar je woont:cheer: leuk he al die rotondes op de dreven daaro?:cheer:

    wel *** van je carter man:O
     
  12. Correctie, denk dat ze oliefilterhuis bedoelen
    [​IMG]
    [​IMG]
    plaatjes even geleend van een ander forum
     
  13. #53 Iodokus, 10 sep 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 sep 2010
    Oké dan, maar om nu te zeggen "beter", gaat ook weer een beetje te ver :nocheer:
     
  14. Nou, dat klinkt al iets beter.
    Maar het probleem komt toch doordat het diafragma stuk gaat, niet omdat er kanaaltjes in het olieflterhuis verstopt zitten? Oppassen dat ze niet (preventief) het verkeerde en/of te veel vervangen. Zou ik willen suggereren. Maar ik ben natuurlijk geen monteur ;-)
    Diagnose is eenvoudig te stellen inderaad (zie filmpje): heb je een raar bijgeluid en zuigt je olievuldop vaccuum, dan gaat er iets niet goed.
     
  15. mis ik iets?

    het was de magazijnman die belde, misschien dat in zijn systeem de benaming en/of vertaling anders is. Ik weet het in ieder geval zeker, deze klachten komen voor 100% overeen wat betreft de diafragma, net een heel stuk zitten lezen op Volvo forum, dus het kan gewoon niet anders.
    helaas kost dit ook weer 310 euro, incl btw en montage
     
  16. #56 Iodokus, 10 sep 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 sep 2010
    Aanhalingstekens en komma vergeten :mrgreen:.



    Godsamme weer 310 euries da's een leuke maand zo :nocheer:
     
  17. F.....g h.ll, wat een bedragen zeg.

    Ik begrijp nu ook dat ze in dit geval het gehele filterhuis waar het membraam in zit vervangen. Heb ff voor je op het engelse forum gekeken, Ford heeft een nieuw oliefilterhuis dat deze problemen moet voorkomen (extra vent). Vandaar dat ze bij je garage daarover beginnen.

    Ik lees ook op het engelse forum dat het ventiel van de carterventilatie (Finis Code is 1503111 Description Tube-Crank Vent Cost € 31.80 Euros) vaak ook niet ok meer is. Laat ze dit ook even checken.
     
  18. Ik kan helaas niet alles lezen op het engelse forum, maar 31euro klinkt een heel stuk beter(behalve als montage 300euro kost)
    welke klachten krijg je daarvan?
     
  19. Zonde dat je gelijk meerdere problemen achter elkaar krijgt:(
    Over de coulance, spreek gewoon de werkplaatsreceptionist bij je dealer aan.
    Ik heb ook behoorlijk wat problemen gehad, dealer heeft contact opgenomen met Ford NL en ik kreeg coulance toen de ST al buiten de officiele garantie was. Coulance was geloof ik 20% op het volledige bedrag
     
  20. Even een klein stukje van het Volvo forum.

    Daar hebben ze het over dat de carterventilatie verstopt zit, maar een verstopping is toch weer anders dan een diafragma lijkt me, want de fluittoon die ik heb verdwijnt ook bij demontage van de vuldop..
     

Deel Deze Pagina