1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Daar gaan we weer, dag Ford rijders.

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door wetnose, 16 mei 2007.

  1. Net een week aangemeld op de oude site. De tekst zit nog vers in het geheugen. Hier dan nogmaals mijn introductie.

    Ik ben in het bezit van een mooie Ford Focus II als First Edition uitvoering die ik nieuw gekocht heb in juni 2005. Enkele jaren geleden was ik een fanatieke Seat rijder maar daar kreeg ik 2 jaar geleden goed genoeg van en heb toen mijn 2 jarige Ibiza ingerolen voor de Focus. Ik weet niet wat mij overkomt om alleen maar naar de garage te gaan voor de jaarlijkse beurt. Met mijn Ibiza's (4x nieuw) was elke keer wel iets aan de hand. Ik ben toen overgestapt omdat mijn ouders al jaren Ford rijden zonder problemen. Ben tot nu toe zeer tevreden over mijn Focus op een paar kleien dingetjes na zoals enkele rammeltjes in deurpanelen/zijpanelen.
    Ik heb een paar kleine aanpassingen gedaan aan mijn wagen. Als eerste mijn Carkit ingebouwd en netjes aangesloten via autoradio. Lampjes tbv instap verlichting geplaats, de fittingen zaten er al in en dagverlichting gemaakt dmv plaatsen van 1 relais en knipperlichten voor in koplamp voorzien van kleine oranje lampjes (Volvo Look).
    De dagverlichting vindt ik ideaal aangezien ik toch altijd met licht rijdt. Bij deze optie branden alleen de koplampen. Als het donker wordt begint alles te branden. In de koplampen heb ik sinds kort Extreme Power van Philips geplaats (80% meer licht dan standaard lamp). Dit zijn tot nu toe de helderste halogeenlampen die er te verkrijgen zijn. Wat een verschil vergeleken met de standaard lampen. Het effect kan je mooi zien bij wegwerkzaamheden waar veel markering, bakenschildjes zijn geplaats. Als ik in de buurt kom beginnen deze spontaan wit op te lichten. Begint aardig in de buurt van Xenon te komen maar kan er nog niet aan tippen. Ik had het er op mijn vorige wagen ook op zitten en heb spijt dat ik het bij deze niet besteld heb (was wel erg duur, meerkosten van € 1150,-). Misschien een conversie set plaatsen van Pilot, moet ik nog even over denken.

    Groetjes en allemaal succes op de nieuwe site, Martin


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. Welkom terug wetnose :D
     
  3. :welcome: :welcome: :D :D mooie focus!!!!
     
  4. Nogmaals :welcome:
     
  5. Welkom Wetnose

    :welcome:
     
  6. :welcome: <----wel populair he ?? :lol:
     
  7. welcome(zal het maar gewoon typen ipv :welcome: )
     
  8. 8) Welcome back 8)
     
  9. zakdoekjes in de aanslag wetnose is back
    welkom ook op dit forum 8)
     
  10. Hé Martin :welcome: back.

    Gr The STIG :woohoo:
     
  11. Haal de zakdoekje maar weer uit de lade.
    Vanmiddag de grote stap gemaakt en een setje Xenon gekocht van Pilot.
    Ik zat nog even te twijfelen tussen 6000 K en 8oooK maar heb toch voor de 6000K gekozen. De 8000K zijn toch wel erg blauw. Er stond een demonstratieset in de winkel.
    Ik heb ze er inmiddels inzitten. Viel al met al reuze mee. Koplampen uitbouwen en het spul binnen rustig in kunnen bouwen. Het was alleen een beetje pielen om het borglipjes van de H7 lamp te plaatsen. Ik heb de ballast aan de onderkant van de koplamp kunnen schroeven. Er zitten standaard drie nippels aan de onderkant met schroefdraad.
    Net even getest en het werkt. Ze geven toch iets blauw licht. Vanavond als het donker is even gaan feest rijden.

    Zie hieronder mijn foto's van installatie.

    groetjes Martin

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  12. Mooie plek voor je ballast.
    Ben benieuwd naar je nachtervaringen.

    Duckmole
     
  13. Nice! :D
    Heb sinds kort ook de Pilots 6000K en ben tot nu toe erg tevreden! :D
     
  14. Ziet er goed uit! en idd, hele goeie plek voor de ballasten!!!
    Nu nog pics als ze aan staan.. ben benieuwd... 8)
     
  15. Dag RedFiesta.

    Hoe heb jij ze aangesloten. Rechtreeks op accu met relais of de standaard aansluiting vanaf koplamp. Ik heb ze zelf op de voeding van koplamp zitten. Ik had zojuist even het probleem dit 1 lamp niet aansprong. Kan beginnersgeluk zijn. Ik heb mijn auto uitgerust met dagverlichting. Meteen als ik contact maak gaan mijn lampen aan. Dat kan misschien het probleem zijn. Tijdens starten blijf ik wel spanning houden op koplampen. Het is niet zo dat tijdens starten de lampen even aan uit en aan gaan. Trekt vermoedelijk samen met starten toch iets te veel stroom weg. Ik heb het later nog een paar keer geprobeerd zonder problemen. Ik zal het nog even aanzien. Anders ga ik de voeding rechtstreeks van accu halen.
     
  16. Ik heb trouwens wel vernomen dat het slecht is voor xenon als je deze al aanzet en vervolgens je motor start... Heeft met hoeveelheid volt te maken ofzo...

    Misschien dat iemand die hier wel meer verstand van heeft eens een aanvulling op kan maken :oops:
     

Deel Deze Pagina