1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Bonkend geluid

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door hindrik, 2 jan 2009.

  1. #21 sportfan27, 8 jul 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 jul 2010
    In je startpost schrijf je toch echt dat het bonken is begonnen na de reparatie van de schade linksvoor :moon: ... later ga je ineens de oorzaak zoeken bij de aandrijfassen , 3x vervangen (zonder resultaat, zegt al genoeg) :weird: ... dus dan blijft de schade toch de oorzaak ... iig , succes met je Peugeot. ;)
     
  2. is dit een afkraak forum of zo.
    OMDAT IK SCHREEUW???????????????????
    EN DE ANDER WORD MOE VAN HET LEZEN.
    Nou het beste maar weer en doe maar een steep door mijn naam op deze forum .
    Er zijn altijd van die figuren die een ander zijn mening niet respekteren en daar word ik zo:cheer::cheer::cheer::cheer::cheer:
     
  3. irritant gewoon

    Beste Focusfreaks,

    Ik heb een focus wagon 2.0 titanium bsn uit 2008,en ik ben ook naar de garage geweest met het gevoel dat er iets los zat in mn voortrein.
    Daar hebben ze er mee gereden,en er is helemaal niets aan de hand volgens de garage.
    Ik kon het niet geloven,dit hoort dus gewoon zo !!!
    Je hoort het vooral zoals Hindrik zegt bij hobbelwegen(bv boomwortels onder asfalt),putten,enz.....
    Het lijkt wel een grote klankkast die wagon !!
    Ik baal hier behoorlijk van,en zit er over te denken om hem om te ruilen !!!
    Kan toch niet waar zijn,een auto die net 30.000 heeft gereden???
    Als iemand dit herkent,ben ik heel benieuwd naar zijn mening.
    Ik voel de auto schudden als ik hem op zijn staart trap bij lage snelheden !!!
    Is toch waardeloos of niet????
    Ik heb 7 jaar in een 1.8 collection gereden,en dacht een grote stap vooruit te maken............wegligging is wel super!!!
     
  4. Ik ben van mening dat dit soort problemen prima op te lossen is. Echter.... als het geen 'bekend' probleem is, dan moet de garage behoorlijk wat uren investeren om het op te sporen.
    Daar zit hem natuurlijk het probleem ;) Het beste zou zijn dat je zelf je handen smerig maakt, maar dat is helaas voor veel mensen niet weggelegd.
    Vaak treden dit soort problemen ook niet consequent op, dus zijn ze ook niet of nauwelijks goed te diagnostiseren.

    Iets wat los zit, moet je eenvoudig kunnen vinden.
    Is het niet gewoon de veer die ergens tegenaan komt bij het inveren?
    Zet de auto eens op een trilplaat bij een Profile ofzo. Dan kan je gericht luisteren buiten de auto.
    Of misschien een motor/baksteun?
     
  5. Beste silmar,

    Ik heb ook moeite om te geloven dat dit standaard is, met een ritje in een wagon uit 2008 (maar dan dieselvariant) had ik hier geen last van.

    Twee suggesties:
    1) Ga naar een andere garage voor een second opinion
    2) Regel een proefritje (bij een andere garage) met een zelfde model.
     
  6. Beste mensen ford erkent het probleem en denkt dit op te lossen door gemodificeerde aandrijf assen te plaatsen volgens ford nederland hier resultaten gehaald.
    Mijn advies is bij de ford garage dat die een reparatie onderzoek doet en deze bij ford nederland aanmeld dan krijgen zij een opdracht van ford nederland en zijn de kosten hiervan ook voor ford nederland.
    Maar ik zeg er bij kan heel lang duren bij mij bijna 2jaar.(nog steeds niet opgelost auto ingeruild van 2j en 3mnd).
    Ik heb rechts bijstand ingeschakeld maar deze zeggen zolang ford er nog mee bezig is kunnen zij niets doen,advies was hou een administratie bij en vraag om reparatie rapporten.
    Veel succses.
     
  7. Ook ik heb al enige tijd last van een bonkende voorwiel ophanging. Ook op putten, boomwortels onder het asfalt e.d. Achterwiel ophanging is wel stil. Al meerdere keren naar dealer geweest. Ben samen met een monteur gaan rijden op een weggetje waar je het goed kunt horen, en hij vond het ook nogal luidruchtig. Om dat ik aardig aan het zeiken ben geweest en de leasemaatschappij er bij heb betrokken hebben ze uiteindelijk links en rechts een lager wat op de veerpoot zit vervangen zonder resultaat. Heb ook met een andere, precies de zelfde focus gereden en die had het niet Ben er niet meer verder mee gegaan maar het is inderdaad knap irritant. Met mijn "oude" focus nooit een probleem in de ophanging gehad! Ook het schudden van de auto bij het optrekken klinkt mij bekend in de oren. Verder zitten er nog een aantal (kleine) problemen in de auto die zeer irritant zijn. Ben er een beetje klaar mee...
     
  8. #30 Kludrex, 8 okt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 okt 2011
    Ben net terug van Peter de Groot Bandencenter ivm het gerammel van mijn linker voorophanging (rubber tussen voorveer zetten). Omdat het de laatste tijd constant rammelde, hebben ze de veerpoot boven losgehaald om te kijken of daar niets los zat. Vervolgens krijg ik te horen dat het toplager kapot is omdat de monteur de kogeltjes daarvan in de onderste veerschotel en op de grond heeft gevonden.

    Liggen, gezien bovenstaande quote, die kogeltjes er echt los in? Heeft de monteur dit veroorzaakt, of is het toplager echt kapot en zijn daardoor die kogeltjes er uitgevallen?

    Iemand verder enig idee hoeveel dit kost als je het bij de dealer laat doen?

    Kan het kwaad, om zo zonder een paar kogeltjes, nog te rijden?
     
  9. Niemand enig idee?
     
  10. Lang doorrijden zonder de originele hoeveelheid kogeltjes is nooit raadzaam,
    ongeacht waarvoor het lager dient, dus wel een oplossing maken...voor de
    rest? geen idee hoe het eruit hoort te zien
     
  11. Ik laat het van de week maken, dus heel lang ga ik er niet mee rijden ;)
    Alleen vroeg ik me af, omdat in de quote van m'n vorige post stond dat de kogeltjes los zaten, of dat normaal is of dat het toplager kapot is en dat daardoor die kogeltjes er uit zijn gevallen...

    Ze hebben bij mij namelijk ook de veerpoot losgehaald (drie schroeven bovenop).
     
  12. Toplager is inmiddels vervangen en het gerammel is nu weg. Ook de veer blijft nu mooi op z'n plek tijdens veel sturen. Dus da's :thumbs:

    Vraag is nu: moet de auto opnieuw uitgelijnd worden omdat die veerpoot helemaal los is geweest of niet?
    Morgenochtend (zaterdag) wil ik de winterbanden er op laten zetten, maar als de wagen uitgelijnd moet worden dan laat ik dat liever bij bijv P. de Groot doen...
     
  13. Als alleen de veerpoot los is geweest , dus bovenin los is gehaald en van het fusee afgehaald is, hoeft hij niet uitgelijnt te worden.

    Als ook de stuur- en fuseekogels los zijn geweest is het wel verstandig om de uitlijning te laten controleren.

    Gr nick
     
  14. Bedankt ;) ik neem aan dat bij het vervangen van het lager de poot alleen boven is losgehaald. Maar, ik zal het voor de zekerheid navragen bij de Ford dealer...
     

Deel Deze Pagina