Ik denk idd verjaardags-pk's, of zijn blok is niet atmosferisch Voordat je 140 pk uit een atmosferische 1.6 hebt ben je heeeeel veel geld verder. Optie 1: Hele blok laten flowen, andere nokken, spagetie spruitstuk, vliegwiel afdraaien, compressie verhogen, uilaat en inlaat compleet aanpakken, (waarschijnlijk) grotere injectoren... en dan een chip op maat. (Zo ben ik ooit van een 108 naar 130pk gegaan.) Optie 2: Je gaat voor een compressieverlagende koppakking en een compressor oid. Optie 3: Je laat je blok echt knap aanpakken: turbo, andere zuigers, motor managment etc etc maar dan ga je dik over de 140 pk.
Geinig, maar kan je die zuur verdiende centen dan niet beter in een FoFo MET turbo steken, of is dat nu weer te makkelijk gedacht
Zie nu pas hoe en wat... Wat ik gedaan heb: uitlaatspruitstuk middendemper weg compleet rvs achterdemper openluchtfilter kop lichtjes behandeld bougiekabels bobine bougies computer heeft ook wat veranderingen ondergaan
Maar je bent niet op de testbank geweest begrijp ik? Want volgens mij haal je de 140PK niet met de net genoemde "modificaties".
Volgens de specificaties zou ik er moeten zitten. Maar wat je zegt kan alleen bekeken worden door een test en dat heb ik nog niet gedaan
ik had exact het zelfde gedaan wat jij hebt behalve niet mijn kop aangepakt...verder compleet rvs zonder kat ,spaghetti spruitstuk,carbon airbox ,andere bougie kabels enz.... had ik 113,2 pk met mijn 1.6 op de dyno testbank... had hem ook laten chippen maar dat was een ramp,had zelfs vermogen verlies :S (v-tune)