Dat klopt helemaal ik bedoel er in ieder geval mee te zeggen voor geld zou ik het niet altijd laten..
met turbomotoren is dat zeker met stappen als je van 0,7 bar naar 1,4 bar gaat moet er ook een vracht benzine mee je vullingsgraad is veel hoger bij een atmo word de vullingsgraad maar iets hoger doordat het mengsel minder arm word gezet dan standaard dit gebeurt wel weer als je een beter in en uitlaatsysteem monteert de motor kan dan beter ademen maar ik zeg +2 groeten Dennis
Vind het jammer dat er bij mij geen chip in kan. Had er wel 1 liggen maar bij focus type 1 van mijn jaartal zit door de computer een breekbout heen die doorgeboort moet worden wil je in de comp kunnen. Geval is dan ook dat al het vijlsel metaaldeeltjes zo in de comp terechtkomen van de comp risico mij tegroot heb de chip weer teruggebracht.....
Even optellen voor 150pk Uitlaat +6, throttle body +5, bluefin +10 Dan zit je nu al op 150pk. Als je daarna nog de cat + uitlaatspruitstuk gaat vervangen zit je denk ik op ongeveer 160pk. Das lekker
Kwam een pagina tegen van iemand die de throttle body ge-upgrade heeft naar een iets ruimer bemeten versie en die heeft het erover dat je niet meer moet verwachten dan 1 tot 2 pk winst. Dan kun je net zo goed een inlegfilter nemen, makkelijker in te bouwen en de performance winst is even psychisch
Pk's zeggen niet alles, ja ja ik weet "jij hebt makkelijke l*llen" maar toch is het zo. Het plaatsen van een K&N inlegfilter met 60mm throttle body geeft een betere response van de FoFo en dat is ook wat waard
Ik zit nu ergens rond de 130 a 140 pk met 1.6je en merk echt goed dat brandstofverbruik omhoog is gegaan ben blij als ik met 1 tank benzine de 500km haal
Inderdaad hoe krijg je dat voor elkaar. Zonder kat en met een ander spruitstuk ben je er nog niet denk ik zo....