Ik ga hier binnenkort wel even een topic van maken, want kan me niet voorstellen dat het niet werkend is te krijgen. maar eerst even kijken morgen of hella ze nog levert!
Vanavond toch maar eens begonnen aan de beschadigde oem xenon koplampen. De eerste heb ik met een verfbrander open gemaakt en dat viel nog niet mee, ook grotendeels omdat ik toch zoveel mogelijk heel wilt houden. Maar tis goed gelukt. ook gelijk de stekker op de lamp los gehaald om te de pin indeling te veranderen. zie hier ook dat het rubber totaal is vergaan. Dus mocht je condens hebben in een koplamp is dit waarschijnlijk de boosdoener. Zeker omdat ik hetzelfde ben tegen gekomen in de koplampen die ik momenteel in mijn auto heb. [MENTION=1787]Dragunov[/MENTION]
Wat ook belangrijk is bij de houder waar het balletje in zit van de stelmotor, daarachter moet het opgevult worden met 1cm ik had een kunstof keuken greepje gebruikt 1cm vanaf gezaagt rond gaatje erin geboord en dan met een 4x30mm schroef bevestigd.schroef mag niet te lang zijn anders komt ie aan de voorkant eruit. De bal opgedikt met krimpkous zodat ie erin klikt.
Zie hier de gelijkenissen. Bij de andere koplamp wil ik het binnenwerk overzetten naar de halogeen buitenmantel.
En de andere lamp. Het onderdeel wat ik ga gebruiken is het binnenwerk. De lens. Het hulsel van de koplamp is onbruikbaar doordat de schaal en het doorzichtig kunstof is beschadigd. nu het binnenwerk eruit is krijg je dit plaatje en waar deze uit kwam
Beide binnenwerken naast elkaar gat voor het ballast onder de lamp gemaakt bedrading tijdelijk terug geplaatst en het binnenwerk in de omhulsel van de halogeen geklikt. zo weer ff genoeg geknutselt
Mooi project idd! Ik heb nog een buitenkant over met xenon codering erop trouwens... Daarvan is het binnenwerk gescheurd.
Komt helemaal goed zo Sietze. Voor de keuring in nederland maakt de codering op de lamp niet zoveel uit ik zou de sticker evt over kunnen zetten. Binnenkort de stelmotor en bedrading aanpassen tevens heb ik ook de twee ballasten nog niet getest. Overigens houd ik nog 1 stelmotor over.
Dus ge neemt AFL koplampen, ge kleeft Xenon codering erop en je kan dus zonder al te veel moeite de koplampen gebruiken voor Xenon
In nederland kijken ze niet naar de codering op de lampen maar naar het lichtbeeld! Hoe dat in belgie gaat geen idee! Tevens blijven de koplampen met xenon wel in lens uitvoering! tevens zie ik het punt niet zo waarom je met afl koplampen met xenon problemen zou krijgen met keuring(in belgie). Je kan altijd nog tijdelijk de bestaande terug zetten. Zag een complete set staan nieuw op mp.nl
Mogelijk dan om huidige stelmotor in de xenon koplamp te bewaren die te laten aansturen door de manuele hoogteregeling?