1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Advies handgeschakeld of een automaat

Discussie in 'Prullenbak' gestart door 2015focus, 5 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wat is de vraag?

    Wanneer je met een automaat rijdt hoef je niks extra's te doen met een zware aanhanger. Enige dat je kan merken is dat de motor meer toeren moet maken om weg te komen en dat eventueel de voorwielen spinnen als je te abrupt veel gas geeft. Natuurlijk kan de ene automaat beter tegen het rijden met een zware aanhanger dan de ander. Soms (niet alle automaten) moet er extra koeling worden geplaatst gezien er meer wrijving is bij het trekken van een zware last.
     
  2. Is de nieuwe automaat van de ford focus 1.5 dan de juiste keuze om deze zware aanhangers te trekken?
     
  3. Het is mij eerlijk gezegt niet duidelijk of de automaat een koppelomvormer heeft of niet. Heeft iemand ervaring met deze automaat of dit ook zo is? Wellicht ook een caravan ermee getrokken of een zware aanhanger?
     
  4. Op www.etis.ford.com kun je onder het tabblad Voertuig het kenteken of VIN invullen. Daarna kun je zien welke versnellingsbak erin zit. Mogelijk ben je dan verder geholpen?
     
  5. We hebben het hier toch over een nieuw aan te schaffen 1.5? Dan moet de Ford garage toch wel kunnen vertellen welke bak erin zit? Ik ben bang dat er nog maar weinig rondrijden met een zware aanhanger/caravan, zeker in dit seizoen (hoewel je best kan kamperen met deze temperaturen). Maar als je deze nu voor ons aanschaft en je ervaringen deelt...
     
  6. Hahah ja klopt. Denk dat het toch een handgeschakelde wordt heb zelf nog totaal geen ervaring met caravan trekken dus eerst maar eens ervaring opdoen.
     
  7. Ik heb een ps automaat genomen puur voor de caravan
     
  8. Wat bedoel je met ps automaat? Is dat de auromaat welke in de prijslijst staat van ford 1.5 automaat? Is deze met een koppelomvormer en heeft deze een oliekoeler?
     
  9. Powershift automaat is eigenlijk geen klassieke automaat maar een powershiftbak. Is volgens mij de standaard bij Ford. Kan de dealer je alles van vertellen.
     
  10. Krijg gewoonweg geen duidelijk antwoord helaas van de dealer wat het nu voor soort automaat is
     
  11. #51 kolere, 23 dec 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 dec 2015
    Het is er 1 met koppelomvormer zoals hier te lezen is. Op de Zweedse Ford website staat automaat met 6 versnellingen. Dus het zal een soort halfautomaat zijn. De diesels hebben een powershift.

    Wat is dan het antwoord van de dealer? Ik vind het maar een merkwaardig antwoord. Als dealer wil je toch graag weten wat je verkoopt, dan zouden ze toch kunnen melden: 'op dit moment weten we het niet, we nemen contact op met Ford" oid.

    Misschien dat [MENTION=3422]antig01[/MENTION] je wil helpen als je bij hem de auto koopt;).
     
  12. [MENTION=18608]2015focus[/MENTION] Heb je het nu over benzine of diesel. Ik zie je alleen maar 1.5 noemen.

    1.5 Ecoboost is leverbaar met handbak B6 of automaat 6F35

    1.5 TDCI is leverbaar met handbak B6 of PowerShift
     
  13. Over een benzine motor. Maar wat voor soort automaat is het dan?
     
  14. Oke dan is het de 6F35. Deze automatische transmissie is een 6-traps transmissie met elektronische schakelregeling. Deze is ontworpen voor een dwarsgeplaatste aandrijflijn voor auto´s met FWD (voorwielaandrijving) en AWD (vierwielaandrijving)

    Deze transmissie heeft een koppelomvormer met 4 elementen, met een TCC (overbruggingskoppeling koppelomvormer) en een versnellingslijn met 3 planeetwielsets.
     
  15. Heeft deze dan ook een oliekoeler?
     
  16. Ja, deze heeft een oliekoeler met bypass om hem sneller warm te laten worden.
     
  17. Dus in principe is dit dan de juiste automaat om een caravan te trekken of zware aanhangers
     
  18. Kijk ook even naar het trekgewicht van de auto. Moet 20 % boven het gewicht van je max gewicht van je caravan zitten
     
  19. Trekgewicht van de auto is 1500kg, caravan is maximaal 1500 kg beladen (ongeveer 1100kg leeg)
     
  20. Hoe werkt dit dan eigenlijk als je bergaf gaat? Hoe remt de auto dan af? Op de motor of continue te remmen en daardoor de remschijven en blokken te belasten. Of schakel je hem dan in de handstand dus niet de drive?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina