1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Advies handgeschakeld of een automaat

Discussie in 'Prullenbak' gestart door 2015focus, 5 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Volgens mij heb je alleen de powershift moet dit dan even navragen bij de dealer voor die automaat met koppelomvormer
     
  2. Wij hebben een normale automaat met koppelomvormer. Kunnen versnellingen handmatig selecteren. Powershift heeft geen meerwaarde. Rijd niets beter dan de normale automaat
     
  3. Kan je er een keer een foto van maken denk dat het inderdaad dezelfde is waarin ik heb gereden.
     
  4. Van de pook?!?!?
     
  5. PowerShift heeft wel degelijk meerwaarde (althans, voor sommige) namelijk 10 tot 15 % minder brandstof verbruik. Daarnaast is de 6DCT250 PowerShift nauwelijks zwaarder als een handbak dus dat kan ook nog wat wegenbelasting schelen.
     
  6. #26 2015focus, 9 dec 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 dec 2015
    38kg zwaarder dus dat valt mee en per maand is het 7 euro duurder in de belasting. Maar wat bedoel je met sommige at dit een meerwaarde is?
     
  7. sportief rijden, -> powershift
    lekker onspannen en carvan trekken, koppelomvormer, kom veel mooier van zijn plek
    Mijn keuze zou de laatste zijn.
     
  8. Ben benieuwd of dat ook in de prijslijst staat kan ik nl niet vinden.
     
  9. Rij jij ook met een automaat en ook caravan achter de auto? In de bergen ook goed te doen?
     
  10. Wat is het verbruik van de 1.5 ecoboost in zowel een automaat of een handgeschakelde bak
     
  11. Ik zit na 10000 km op gem 12km/L. Met veel korte stukken. Dat wel.
     
  12. #32 2015focus, 10 dec 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 dec 2015
    Koppel omvormer zit bij de nieuwe powershift niet meer op dit is dus de vervanger en met een dubbele clutch zoals men dat weergeeft. Het raast door me hoofd wat verstandig is om te kopen. Ik rij weinig snelweg en zal waarschijnlijk grotendeels met de vakanties zijn of dat de vrouw de auto meeneemt naar haar werk en wel files moet rijden. Vind het een moeilijke keuze/beslissing.

    Dit staat er omschreven. De PowerShift-transmissie is gebaseerd op een handgeschakelde transmissie, en mist het extra gewicht en de complexiteit van de koppelomvormers, een planetaire versnellingsbak en oliepompen van conventionele automatische transmissies. Met de elektronisch gestuurde dubbele koppeling kan snel en soepel van versnelling worden gewisseld, zodat er een naadloos overlopend koppel aan de wielen wordt geleverd
     
  13. Het blijkt dus toch een normale automaat te zijn en geen powershift
     
  14. #34 2015focus, 13 dec 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 dec 2015
    Vanuit stilstand een caravan trekken hoe gaat dat met een automaat? Heb nl nog nooit met een automaat een zware last getrokken.
     
  15. Heb jij een automaat?
     
  16. Gaspedaal indrukken.
     
  17. Hahah flinke slip lijkt me dan toch
     
  18. Slip van wat? Je bent er toch zelf bij hoeveel gas je geeft, hoe meer gas hoe meer versnelling, de overbrenging naar de wielen regelt de automaat.
     
  19. #39 rfknol, 13 dec 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 dec 2015
    De automaat regelt de hoeveelheid slip, maar het is niet meer dan dat je zelf zou doen. Misschien zelfs wel minder. Verder rijdt het niet anders dan met een handbak. Ik vind zelf dat een automaat makkelijker wegrijdt met een aanhanger dan een handbak.

    Als je automaat rijdt merk je tijdens het rijden vrij weinig van de aanhanger. Het enige wat je merkt is dat hij minder snel optrekt, maar dat heb je met elke auto.
     
  20. Optrekken wanneer je hem vanuit stilstand wegrijdt of gewoon doortrekt vanuit een versnelling?

    Volgens mij gebruikt ford weer een traditionele 6 traps automaat met koppelomvormer en de powershift gebruiken ze alleen bij de diesels. Als ik het zo lees bij www.caravantrekker.nl
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina