1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Advies gevraagd over tolerantie achterklep

Discussie in 'Exterieur' gestart door Mangrove, 6 dec 2008.

Tags:
  1. Vandaag een brief ontvangen van Algemeen Directeur Hans Schep van Ford Nederland.

    Ondanks mijn verhaal en de foto's (zelfde als in deze topic) is zijn conclusie dat één en ander "...naar behoren is afgehandeld...".

    Ik zeg: "Hoog tijd voor een oogmeting"... :evil:
     
  2. Voor het gerecht hiermee! Je koopt toch geen nieuwe auto om zoveel miserie te hebben zeker :evil:
     
  3. Even een vraag over de 2e foto van onderen "En ook dit was vorig weekend nog vlak:".

    Op pagina 1 staat hier ook een foto van en daar zit het zelfde verschil in.
    :?: :?: :?: :oops:
    Daar loopt de lijn namelijk ook niet recht.

    Groetjes Ton.
     
  4. Daar zal het uiteindelijk wel op uitdraaien vrees ik.

    Maar ik zou liever zien dat dat niet nodig is. Daarom heb ik in november 2008 ook al het aanbod gedaan om de auto om te wisselen voor een identiek exemplaar en aangegeven dat ik bereid was 2000 Euro bij te dragen aan het verschil. Dat was kennelijk - ondanks alle problemen en overlast die ik al heb gehad - niet genoeg.

    De zaak is nu onder handen van de advocate van de rechtsbijstandsverzekering. Dat houdt in dat er eerst een aantal formele zaken zijn / worden uitgevoerd voor je bij de rechter komt.
     
  5. Het verschil is écht wel een stuk groter geworden. Op dat punt was het oorspronkelijk nog wel acceptabel geweest. Nu hangt de hele achterklep op die lijn 3 mm lager dan de zijkanten van de auto. En dat is zeker niet meer acceptabel. Het lijkt er nog het meest op dat ik een auto achterin heb gekregen en daarna alles slecht heb laten herstellen. Helaas heb ik 'm zo nieuw gekocht.
     
  6. Ga maar eens bij een schade expert vragen of ze kunnen zien of of de auto schade heeft gehad.
    En ga eens aan Ford vragen of ze kunnen nagaan of de auto geen transportschade heeft gehad.
    Dit hoeft namelijk bij ford niet bekent te zijn aangezien dit bij het transport bedrijf kan zijn gebeurt.
    En neem van mij aan dat er regelmatig transportschade voorkomt bij bepaalde transporteurs.
    Soms laat men dit repareren zonder ford op de hoogte te brengen.
    Komt ook wel eens voor dat nieuwe auto's weken zoek zijn om deze reden.
    Heb tenslotte 15 jaar ervaring gehad met aanname van nieuwe auto's welke soms met forse schade van de vrachtwagen afkwamen omdat men een viaductje over het hoofd had gezien.

    Groetjes Ton
     
  7. Het volledige dossier is nu ingediend bij de Geschillencomissie Voertuigen in Den Haag. Behandeling gaat gemiddeld 4 a 5 maanden duren. Ik zal dus nog even geduld moeten hebben...
     
  8. Heb je wel eens de lakdikte oplaten meten??

    Groetjes Ton.
     
  9. Ik denk dat deze klep altijd "scheef" blijft hangen. Op wat voor manier je er ook naar kijkt iedere klep is wel een beetje scheef. Je hebt ws de pech dat jouw klep aan de linkerkant op de maximale tolerantie hangt de ene kant op en aan de rechterkant de andere kant op. Elke auto heeft ergens wel een plaatdeel wat iets afwijkt, of lakwerk wat geen 110% is. Als ie niet suist zou ik me er niet zo druk om maken.
     
  10. Oma of opa zal zich hier niet druk om maken omdat ze er niet zo op letten. Een liefhebber kan hier niet mee om.

    Kan Mangrove volledig begrijpen en zou het hier ook niet bij laten. Klant is koning, zoniet keizer!

    Als er een nieuwe auto verkocht kan worden doen ze alles om het je naar je zin te maken --> en als dan die nieuwe auto niet aan de eisen van de klant voldoet dan doen ze niks.

    Denk dat dit niet tipisch Ford is maar eerder bij alle merken zo is.
     
  11. Sja, dan blijft de vraag. Is koning dan toch niet genoeg?
     

Deel Deze Pagina