1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Aankooptips Focus 3.2??

Discussie in 'Algemeen' gestart door DexterXL, 5 mrt 2019.

  1. Er zullen er een aantal zijn die zeggen...hé, daar is ie weer, ook een aantal die zullen zeggen:
    hadden we toch gezegd.......kom maar op (hahaha)

    Maar de "liefde" met VW is zeg maar een beetje over....of is er stiekum misschien wel nooit geweest.
    Hoe dan ook, zijn we weer voor wat anders aan het kijken, en toch komt elke keer weer de Focus
    voorbij, alleen hadden wij een 2.0i station, en die worden niet meer gemaakt, het oog is dan ook
    gevallen op een Focus 3.2 1.0i station uit april 2016 met 125pk en 200Nm.

    Zijn er punten waar op gelet moet worden?
    en hoe zijn de ervaringen met een caravan erachter qua kracht en motortemperatuur??
    Ben aan de ene kant huiverig dat zo'n 1.0i 3 cilinder toch tegen gaat vallen, heb nu een
    1.4TSi met 150pk en 270Nm

    Ben benieuwd naar de reacties
     
  2. De reden van de caravan is waarom ik de 1.6 heb gekozen. Anders had ik de 1.0 125pk gehad. Puur voor gevoel wat extra’s te hebben tijdens het rijden met caravan.
     
    DexterXL vindt dit leuk.
  3. Ohja.....caravan gebruik is alleen in NL
    al zou het ook zomaar kunnen dat de caravan weg gaat en niets meer terug komt
    maar daar zijn we nu nog niet uit.
     
  4. Ik gebruik em in Europa, dus berg op en af. Alleen NL zou ik gerust de 1.0 125pk pakken als het trekgewicht het toelaat.
     
    DexterXL vindt dit leuk.
  5. Is inderdaad genoeg over te vinden.
    - Koelsysteem zijn updates voor geweest. Slangen en koelreservoir kunnen scheuren. Bij de 3.2 is dit volgens mij verholpen?
    - O-ring achter het distributiedeksel kan lekken. Dit komt volgens JW vrijwel nooit voor.
    - Kleppendeksel kan lekken, maar komt ook niet veel voor. 3.2 ook nog?
    - Bepaalde productie jaren is er geen extra koeler geplaatst wanneer de auto niet af fabriek met trekhaak is geleverd. 3.2 is dit volgens mij wel altijd zo?
    - 240.000 km moet de distributieriem vervangen worden, die zit in de motor wat de reparatie naar alle waarschijnlijkheid duur maakt?

    Volgens mij kan je wel stellen dat van de mini-turbo motoren de ecoboost zeker niet de slechtste is.
     
    DexterXL vindt dit leuk.
  6. DexterXL vindt dit leuk.
  7. Er zijn eigenlijk weinig dingen waar je op moet letten, voor zover ik weet.
    De dingen die je leest zijn van de MK3.1, dus daar heb je geen 'last van'.

    Persoonlijk zou ik, als je de caravan houdt, toch voor een 1.5 gaan.
    De 1.0-motoren zijn eco-motoren en zijn er niet voor bedoelt lijkt me.
    Maar als je idd alleen in NL blijft dan is het nog de overweging waard.

    Misschien zijn er forumleden die voor hetzelfde issue gestaan hebben?
     
    DexterXL vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina