Vandaag de caravan opgehaald uit de stalling. Het eerste ritje met een caravan aan de haak voor onze "nieuwe" Focus. Was erg benieuwd, want onze vorige auto, een Octavia 1.9 TDI, was een geweldige caravantrekker. Maar wat doet de Focus 1.0 het goed als trekauto. Nu hebben wij maar een compacte caravan maar hij heeft er helemaal geen moeite mee. Heerlijk idee. Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Is jouw focus aangepast om te trekken?? Er is een service order (TSB) geweest dat auto's met trekhaak een extra koelschroef moesten krijgen op de intercooler, dit om bij zwaardere belasting motorschades te voorkomen. Misschien nuttig om dit even na te gaan
Aan het kenteken te zien is de een recente auto en die hebben de aanpassing standaard. Geen reden tot zorgen dus. Veel veilige km'ers met deze mooie combinatie !
Vanaf wanneer is dit? Ik overweeg ook een 1.0 125pk (MK3.5) en wil dan graag een trekhaak monteren. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gevonden in dit topic: http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=47158&highlight=koeling+trekhaak Vanaf productiedatum 05-05-2014 is de extra elektrische koelwaterpomp standaard af fabriek op de 1.0 ECOboost gemonteerd. Daarvoor was deze alleen gemonteerd bij de 1.0 ECOboost wanneer deze af fabriek is voorzien van een trekhaak. Wanneer er achteraf een trekhaak wordt geplaatst bij een 1.0 ECOboost die voor 05-05-2014 is geproduceerd wordt voorgeschreven om ook de elektrische koelwaterpomp te plaatsen.
Mooi, dus mk3 fase 2 heeft deze standaard. Weer een puntje afgevinkt [emoji106] bedankt Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Voor de zekerheid even checken hoor of er daadwerkelijk een koelventilator achter de intercooler zit!
Trekhaak bij aankoop van de auto bij de Ford dealer laten monteren. Medegedeeld dat er een caravan mee getrokken wordt. Trekhaak was al duur zat. Neem dus aan dat het goed zit. Caravan is een Hobby 380 TB, bj 2013. Met eindkeuken. Gewicht beladen rond de 1100 kg. Mag tot 1200 kg beladen worden. 100 km/u goedkeuring voor Duitsland. Bewust voor deze indeling gekozen. Al onze 3e caravan in 25j met deze indeling. Wel iedere avond het bed maken en 's morgens weer ombouwen, maar dat is een fluitje van een cent. Nu ondanks de korte opbouwlengte heel veel binnenruimte omdat een vast bed ontbreekt. En een langere caravan past ook niet bij ons op de oprit. Op " caravantrekker" had ik al een paar recensies gelezen van de 1.0 ecoboost als trekauto. Die hebben mij mede over de streep geholpen om deze motorisering te nemen ipv de duurdere 1.5 of een andere zwaardere trekauto. En vandaag ben ik overtuigd geraakt dat ik de goede keuze heb gemaakt. Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Die laatste zin is best wel een beetje naief. Ik heb ook achteraf een trekhaak er onder laten bouwen. Ben toen in een later stadium netjes gebeld door de dealer of ik wilde controleren of er een extra ventilator bij de intercooler was gemonteerd. Volgens zijn gegevens zou deze er niet inzitten. Bij mij was deze ventilator al gemonteerd. Zou dus, als ik jou was, het even controleren of anders even contact opnemen met de dealer. http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=48048
Je kan zelf kijken of hij er zit. Is onderdeel op onderstaande plaatje. Bij mij zat er slechts 1 ventilator. Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Nu die andere er ook op zit hoor ik dat bijna na iedere rit die intercooler even blijft draaien als de auto uit is. Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Bedankt, bij een eventuele aankoop tijdens de proefrit even de kap open dus. [emoji106] Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik zal vamiddag eens kijken. Na een rit blijft ook bij mijn Focus een hoogtoerige ventilator enige tijd draaien. Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
lijkt me sterk dat de koelvin van de intercooler blijft draaien. ivm daar geen warme lucht langsstroomt die gekoelt moet worden. meestal is de koelvloeistof waar de pomp en ventilator van blijft draaien
Net even een "deskundige" blik onder de motorkap geworpen. Mijn Focus heeft een extra ventilator zoals hierboven door [MENTION=26703]ppwortman[/MENTION] op zeer duidelijke wijze is aangegeven. Klaar voor de vakantie. Iedereen nog bedankt voor de tips en goede raad!!!!!!! Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Dus het ritje vd stalling naar huis heeft jou overtuigd? Benieuwd of je straks ook nog overtuigd bent op de autobaan en op de heuvels
Als ik nu zie met welk een gemak de 100 aangetikt wordt ben ik niet bang voor de snelweg en de heuvels. Laten we wel wezen. 125 pk, 170 nM bij zo'n 1600 toeren en met overboost 200 nM Daar kunnen de non turbo 1.6 en 1.8 alleen maar van dromen. En met dat kleine hokje van ons aan de haak voorzie ik geen problemen. En alpenpassen zie ik mij niet snel doen. Dan pak ik liever mijn Suzuki V-Strom. Nee, lekker vakantie aan de kust, Zuid Limburg of Denemarken. Ver zat. Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk