1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.8i 16V Formule 1 OEM+ *verzoekje!*

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door ST130, 31 aug 2013.

  1. Over het algemeen levert of dempt de middendemper het meeste geluid.
    Haal je die weg dan gaat de auto rond 3000rpm meer geluid (lawaai) leveren. In de auto zelf vind ik het persoonlijk snel vervelend worden.

    Bedenk wel dat een atmo benzine motor wel tegendruk moet houden om vermogen te houden...
     
  2. De Milltek onder de Focus had dezelfde setup. De middendemper gedempt en de einddemper gewoon open. Dit vond ik op zich prettig rijden en was het nog redelijk stil in de auto bij een normaal toerental.

    Ook heb ik de Escort maar eens aan de buitenkant aangepakt en deze eerst met een Poorboys polish aangepakt en daarna in de was gezet met Meguiars. Hij is er stukken van opgeknapt en zowat alle kleine krasjes zijn verwijderd met éen simpele run. Ik heb geen foto's gemaakt van tijdens het poetsen maar wel een paar van erna. Helaas bewonderde een vogel mijn poetswerk minder waardoor ik genoodzaakt was de auto nog even af te spoelen voor ik wat foto's kon nemen...

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    what's next:

    * uitlaat monteren
    * elektrisch verstelbare spiegels monteren
    * trekhaak demonteren
    * motorruimte cleanen
     
  3. ziet er super uit Niels :rock:
     
  4. Netjes!
     
  5. Heel mooi Niels, je hebt echt nog een fijn exemplaar te pakken! :cool:
     
  6. Niels, hoeveel verlaging (en welke) heb jij onder de F1?
     
  7. [MENTION=39]focus68[/MENTION]: de F1 is verlaagd d.m.v. een AP-schroefset. Ik schat dat de Escort een cm of 5 is gezakt (kan nog lager). Het rijgedrag is wat je mag verwachten van zo'n set; een stuk stugger en sportiever, maar niet storend oncomfortabel. Je bent altijd welkom om een keer te proefrijden mocht je interesse hebben!
     
  8. Ziet er fraai uit Niels :thumbs:
     
  9. Bedankt voor de info Niels, voor mij (en zeker de cabrio) is 5 cm wat te laag denk ik.
    Heb nu zelf dit liggen:
    [​IMG]

    H&R verlagingsverenset van 30mm met nieuwe, originele Ford veerpoten.

    Ga zeker een keer op je aanbod in om het uit te testen in jouw F1 :thumbs:
     
  10. Ziet er goed uit Niels
     
  11. [MENTION=39]focus68[/MENTION]: Op de AP-veerpoot zitten 2 soorten veren; de topveer is wat smaller omdat deze de eeste 'klappen' moet opvangen. De 2e veer is van ongeveer dezelfde dikte als jouw verlagingsveren.

    [​IMG]

    Voordeel is dat je met de schroefset lager kan, omdat er ook kortere dempers gebruikt worden maar dat er wel een soort van comfort behouden wordt door gebruik van 2 verschillende veren op éen demper. Ik denk dat een subtiele verlaging de cabrio en de Cosworthvelgen goed doen uitkomen. Wil je lager met de cabrio zul je een nog smallere band moeten gebruiken!
     
  12. Ziet er netjes uit niels.

    leuke update,s !
     
  13. Ja dat zeker, want deze velgen zijn eigenlijk te breed voor een "gewone" Escort, ondanks dat er bij mij 5 mm is afgedraaid op de as.

    Bedankt voor je uitleg!
     
  14. Vandaag weer een leuk en vrij zeldzaam item opgehaald, namelijk een set Cosworth/RS2000 klapramen. Deze komen van de helaas gesloopte MK6 RS2000 van Niek.

    [​IMG]

    [​IMG]

    de auto waar ze vanaf komen:

    [​IMG]

    in de vakantie maar eens monteren!
     
  15. Altijd geinig!
     
  16. :thumbs: mooie vangst Niels!

    en ik heb de achterlichten gescoord (mede dankzij jou ;) ) van die rode
     
  17. ze staan jouw auto toch beter Eric..!;)
     
  18. Gelukkig had m'n broertje afgelopen vrijdag tijd om de uitlaat te monteren dus weer iets ruimte gecreëerd in de berging! :) Enkel heb ik nu nog een stugger ophangrubber nodig voor de einddemper. De originele van de Forduitlaat is net iets te slap en daardoor bungelt de demper af en toe tegen de auto. Helaas stond de camera maar toe om éen enkele foto te maken; de accu was leeg. Voor nu even een sneak preview van de demper... :D

    [​IMG]

    De toename in geluid is nihil; heel vreemd omdat de einddemper helemaal leeg is gehaald. Waarschijnlijk dempt de middendemper gewoon te goed maar voor nu laat ik het even zo; het ziet er in ieder geval stukken beter uit!
     
  19. Mooi uitlaateindstuk. staat goed
     
  20. Super geworden die uitlaat zo, is qua look erg dik .
    Wat zijn je volgende update's
     

Deel Deze Pagina