1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.8i 16V Formule 1 OEM+ *verzoekje!*

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door ST130, 31 aug 2013.

  1. Het is wel een betaalbare manier van cabrio rijden + je kan er 4 man in kwijt en ze zien er goed uit (helemaal met een RS pakket)! Voordeel is ook dat er onderdelen genoeg voor zijn op de sloop en veel kun je nog zelf doen.

    Zeker het overwegen waard!
     
  2. Betaalbaar is het zeker!!
    Het is alleen wel een zoektocht naar een goede vanwege veel vookomend roest (is niet lelijk bedoeld) daarom op mijn gemak volgend jaar zoeken.
     
  3. Je moet er zeker rekening mee houden dat je er iets werk aan hebt, maar een goede cabrio-eigenaar laat de auto ook binnen staan dus het zou iets minder moeten zijn. Succes met je zoektocht!
     
  4. Dat "iets" werk kan echt behoorlijk tegenvallen... Heel goed kijken Chris.
     
  5. Inderdaad goed kijken, maar dat moet je bij de Focus ook.
     
  6. Klopt, met name bij de deuren etc. Al heb ik laatst dat verkooptopic van JP gezien.... Zo slecht als die Focus heb ik ze nog niet gezien... Escortjes helaas wel. Maar die discussie hebben we al eens gehad. :mrgreen:

    Een cabrio met een RS2000 motor erin, dan heb je wel wat leuks. Moet je wel de MK7 hebben. De MK7 Cabrio is er alleen maar geleverd met de 1.6 16v 90pk.
    Wel n fijn en betrouwbaar motortje maar daar is het ook mee gezegd.
     
  7. Volgens mij is de cabrio MK7 ook als XR3i geleverd met 130 pk, is wel een 1.8i.
     
  8. foldertje had ik nog wel voor je weten te liggen bij een maatje van me, die heeft verhuisdozen vol... zelf heb ik al z'n sierra foldertjes en de RS onderdelen foldertjes. ook bv een uitnodiging van de dealer om in de nieuwe Xr4i te komen rijden (uit '83), van dezelfde dealer als waar mijn Xr4i vandaan komt:lol:

    wat is het verschil in deurpaneel niels, ik zie volgens mij alleen roze bekleding bij de recaro's tov zwarte bij de F1 deurpanelen...
     
  9. #69 ST130, 2 nov 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 nov 2013
    Foldertjes maken het wel af ja, is altijd wel leuk om door te lezen.

    Het verschil is inderdaad de bekleding. Deze bekleding zit ook op de stoelen en matcht nu dus mooi met elkaar.:cool:

    Vandaag nog even de passagiers-Recaro gemonteerd; rijd nu dus met een F1 stoel en een RS2000 stoel rond...
     
  10. Ga ik zeker doen , volgend jaar op mijn gemak kijken en desnoods met hulp van jullie:lol:
     
  11. Mooi... Dat je nog zo'n folder 'op de kop hebt kunnen tikken'. Ik heb de mijne hier ook nog steeds liggen :D

    Mooie en nette zetels/interieur ook :thumbup:

    Btw. heb jij dat vreemde, gekke, rare, bekrompen maar best wel goed gevoel ook als je vanuit de Fiesta in de Escort F1 stapt? Dit was bij mij best wel heftig vanuit de ST terug in de F1, het vermogen daargelaten...
     
  12. zit toch wel lekker he, recaro's. ik heb in m'n project auto ook een setje recaro's, zit 10x beter als de originele stoelen, en ik heb van een reserve achterbank de ruitjesbekleding en de kussens van de recaro's aan m'n moeder gegeven, dus dat ik mooi op kleur van het interieur. Nadeel is dat je wel goed in die stoelen moet passen, als je wat langer bent zit je vaak niet heel comfortabel, maargoed, mijn stoel staat in de Xr helemaal naar voren, waardoor ik vrij dicht op het stuur zit, maar wat meteen de enige manier is waarbij ik normaal bij de pedalen kan komen, stuur is namelijk alleen in hoogte verstelbaar, maar ach, t ding is ouder als ik ben (van 85), dus dat je de stoel bijna naar achteren moet zetten om zelf uit te stappen, maar niet op hoeft te klappen om een ander in te laten stappen achterin, dat nemen we maar voor lief. Ik hoop dat de kokers nog een beetje knap zijn, want wat jullie van escortjes vinden, vooral de mk5 6 en 7, dat heb ik bij sierra's, ik heb een crossauto gebouwd waarbij ik nog laswerk aan het hok had om er uberhaupt een kooi in te kunnen zetten, en dat was een 91er, terwijl we ook een 85er plat hebben gejaagd die kneiterhard was, maar helaas zo krom als een hoepel, dus het is echt maar net waar je tegenaanloopt, ik ken de escortjes vooral als auto's met hele slechte tankdoppen en dorpels en vooral bij de F1 achtige blauwe kleur autos die wat extra liefde nodig hebben als het om de lak gaat... de F1 is een 130 pktje toch? best geinig in een F1, en wss niet zo afgetrapt als RS2k, waarvan ik letterlijk de zuigers om m'n kop heb gekregen omdat t motortje echt helemaal naar de k-l-o-t-e was... zonde, want je ziet ze zo weinig meer...
     
  13. Het Escort rijden bevalt me weer prima op het remmen na. Dit is echt ondermaats. Waarschijnlijk komt er wel een keer een remmenupgrade; en het voordeel van een Escort t.o.v. bijvoorbeeld de Focus 1 is dat dit veel makkelijker gaat en je veel meer keuze hebt!:D Zelfs de RS2000 Recaro's zitten misschien wel beter dan de ST170 Recaro's omdat deze iets breder zijn, maar hiervoor moet ik er nog een tijdje langer in gezeten hebben. Onder de streep rijdt de Fiesta toch wel een heel stuk beter hoor.

    De F1 is 115 pk, alleen de MK6 XR3i en de MK7 cabrio XR3i zijn in 130 pk geleverd. Een mooie en goede RS2000 vinden is vandaag de dag een hele opgaaf...
     

  14. XR3i deze was er toch in 3 versies? 1.8 16v: 105pk, 115pk en 130pk? Volgens mij was de 130pk versie (MK7) niet in nl geleverd (helemaal zeker weet ik 't niet).


    Niels RS2000 remmen zou een echt upgrade zijn, ST170 nog beter.
     
  15. geen idee welke schijven je moet gebruiken, maar alle smaakjes cosworth reklauwen (2 pods, en de single pods van de 4x4 ) passen onder 15 inch velgen, en een hele hoop Scorpio remklauwen ook. scorpio's hebben nog wel eens 5 gats naven, maar met sierra schijven kom je dan een heel eind. ik heb bv op mijn sierra standaard exact dezelfde schijven en klauwen zitten als een RS turbo, enige wat ik hoefde aan te passen voor de cos 4x4 schijven en klauwen was de gaten wat groter maken, dus voor de escortjes is er veel keuze.

    setje remklauwen in goeie werkende staat, met gebruikte schijven en blokken kost je zo'n 125 euro, van de 2wd of de 4x4 en de escos ook, als ze veel meer vragen heffen ze cosworth belasting, en laat je niet in de luren leggen dat ze van een vleugelcosworth afkomen, want dat zijn dezelfde klauwen als onder de lateren 2wd cosworth sedan zitten.

    schijven achter is dan wel aan te raden, hoewel de trommels van een RS turbo t ook prima doen, die remmen beter als de schijven die op mn fase 1 achter zitten....
     
  16. Vandaag kwam de postbode weer met leuk spul:

    [​IMG]

    weer een Escort Formule 1 folder lol! :D

    en een setje Morette knipperlichten voor in de voorbumper overgenomen van Eric (RedCabriolet)

    [​IMG]

    ik ben weer blij... :)
     
  17. Vandaag de auto maar eens gewassen. Alleen jammer dat met het foto's maken het alweer begon te motregenen...

    [​IMG]

    ook ben ik bezig om een embleemloze grille te maken door een chromen Ghia grilletje te verzagen.

    [​IMG]

    de onderste hap heb ik al weggewerkt d.m.v. een glasvezelmatje. Vanmiddag probeer ik het af te maken door te schuren en te plamuren en dan kan deze gespoten worden samen met de Morette kappen, handgreepjes en Ghia kentekenplaathouder.
     
  18. Die glimt weer goed iig :thumbs:
     
  19. Je maakt hem weer zeer speciaal Niels. Gaaf!!!
     

Deel Deze Pagina