1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.8 duratec 2010 Hapert met volgas geven

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Jaffes, 19 mei 2023.

  1. Geachte Heren en Dames
    Via deze weg wil ik graag excuus aanbieden voor mijn slechte spelling / taal gebruik.
    Inderdaad even snel antwoorden via mijn telefoon was daar onderdeel van.
    Ik hoop dan ook dat we hier nu overheen kunnen stappen en weer terug kunnen gaan naar het topic.
    Momenteel rij ik inmiddels alweer 1 tankbeurt en 500km verder en het probleem is er nog steeds.
    Ik ga dus zeker de bobine pennen vervangen en op deze manier testen of het beter word.
    Bedankt voor alle input.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  2. De kritiek op spelling etc was niet aan jou gericht, maar aan één van degenen die reageerde in jouw topic ! ;)
    Voel je dus niet aangesproken , veel succes met je probleem, hopelijk brengen nieuwe penbobines de gewenste verbetering.
    Op de vraag welk merk je dan zou moeten kopen, ik zou ze van ‘Bosch’ kopen, bij winparts koop je die voor ca 25€ per stuk
     
  3. Oooohh. Oke. Zo zie je maar ik lees ook niet goed. Excuus.
    Ik ga ze zeker kopen en laat weten of het verbeterd is.
     
    Koen_ en Edgar Focus vinden dit leuk.
  4. Sinds paar dagen alle bobine pennen vervangen echter geen verschil met daarvoor.
    Nu ook de MAP sensor vervangen en nu merk ik zeker wel verschil met het optrekken. Dit is aanzienlijk beter en sneller. Alleen het af en toe hikken blijft erin zitten. Vooral in hogere toeren.
    Wat ik laatst ook merkte was dat bij een kwart tank ik aanzienlijk minder vermogen had. Zou het toch brandstof toevoer zijn?
     
  5. Heb ook de bougies vervangen echter geen verschil. Het hikken is er nog steeds al lijkt het wel minder te zijn geworden.
    Hoop dat jullie nog tips hebben.
     
  6. Bobine? Bougiekabels?
     
  7. Misschien vuiligheid in stekkers of geoxideerd massapunt? (in beide gevallen: loshalen, schoonmaken, contactspray, vastzetten)...

    Of misschien heeft er ergens een marter zitten vreten aan een kabel die nu bij bepaalde frequentie 'overslaat' naar massa?

    Of zou dit een vaag gevolg kunnen zijn van de welbekende slechte soldering van de tellerunit (je zal de eerste niet zijn)...
     

  8. Ik ben bang dat het misschien wel met het laatste temaken heeft.
    Krijg soms ook uit het niet servostoring en of motorstoring.
    De tellerunit kan je laten nakijken toch ?
     
  9. ja, KMS in Apeldoorn kan dat doen en ook repareren indien nodig.
     
  10. Top ga ik daar is even informeren.
    Maar kan dat overslaan of hikken egt door de teller komen?
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  11. of jouw klachten door de teller komen durf ik niet voor 100% te zeggen.
    maar er zijn hele vreemde storingen voorbij gekomen die uiteindelijk verband hielden met de slechte soldeerverbindingen in de teller.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  12. #32 Jaffes, 12 jul 2023
    Laatst bewerkt: 12 jul 2023
    Hier even een update.
    in een opwelling vanavond de teller gedemonteerd. Een filmpje op youtube opgezocht hoe deze uit elkaar te halen is en waar het probleem zit.
    Er waren inderdaad solderingen gebroken. Zie de foto's. Eerst voor en daarna toen ik het gesoldeerd heb.
    Zal binnenkort wel een update geven of dit geholpen heeft.
    Bedankt voor alle hulp en suggesties tot nu toe.

    Voor
    [​IMG]

    na het solderen
    [​IMG]
     
    Frank Focus, M.Blaak en Edgar Focus vinden dit leuk.
  13. Goed bezig! Pak alle solderingen die je kunt zien mee, ook de ogenschijnlijk 'platte' zoals de drie onderaan je foto.

    Hopelijk lost dit je problemen op en zo niet -dan voorkom je nu mogelijk een hoop toekomstige zo te zien aan je eerste foto ;)
     
  14. #34 Jaffes, 13 jul 2023
    Laatst bewerkt: 13 jul 2023
    Zo is het. Ik heb alles met een macrolens op me telefoon nagelopen en de rest zag er goed uit. Heb alles wat een klein breukje had gesoldeerd.
    Vandaag ga ik even test rijden. Update volgt.

    Nou toch even een update. Net toch weer motorstoring en servostoring en met optrekken hikt de motor toch nog een beetje :weird:.
    Wel fijn dat de teller gefixt is in ieder geval.
    Ga weer verder zoeken. Wel beetje jammer dit.
     
  15. Balen zeg. Maar goed, dit soldeerklusje kun je nu wel wegstrepen :D

    Verhaal vuile stekkers heb je gecheckt? Misschien kan het nog iets zijn met je gaspedaal (elektronisch, 'fly-by-wire')... ik denk maar even hardop, kan net zo goed totaal niet relevant zijn maar wie weet.
     
  16. Zijn de eventueel aanwezige fouten na het herstel van de soldeerpunten nog gereset?
     
    Torxbit vindt dit leuk.
  17. Dat is een goeie. Heb net alle foutcode's gewist 1 foutcode blijf erin en heb geen idee wat die code inhoud.
    Ik las trouwens ook iets over goedkope usb laders die storingen kunnen veroorzaken. Heb mijn usb lader eruit gegooid kijken of dat er ook mee te maken heeft.
    [​IMG]
     
  18. Deze volg ik even.

    Mijn 1.8 hikt niet echt, maar bij vol gas lijkt het wel of gas respons tegen valt. En zodra ik mijn gas los laat lijkt het wel als ik mijn gas bijna los heb hij nog een keer een fractie van een seconde een boost krijgt.
     
  19. Ga eerst een stukje rijden. Anders die module via forscan eens resetten als dat kan. Wat geeft forscan als omschrijving van de fout? Een U code wil niet altijd zeggen dat er wat fout is namelijk.
     
  20. Ik heb alles meerdere malen gewist inclusief de DTC. De foutcode blijft echter maar daar maak ik me niet zo druk om.
    De auto lijkt nu wel iets beter te rijden. Ga het wel even aankijken de komende weken. Update volgt uiteraard weer.
     

Deel Deze Pagina