1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.0 136pk Titanium - Zuiger speling, nieuw blok

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door sjoerd12, 15 feb 2012.

  1. Maar dan zit de standaardmotor met 170Nm al aan de grenswaarde van de versnellingsbak? @JW
     
  2. #182 FordFranc, 15 aug 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 sep 2015
    Ik zie dat Superchips dezelfde waardes aanhouden en zij weten ook wat ze doen. Zij zijn meestal behouden met het tunen van de motoren.
     
  3. Bij Superchips worden inderdaad nagenoeg dezelfde waardes opgegeven voor de 1.0 ECOboost 100 PK. Opmerkelijk vind ik dat bij Superchips wel verschil wordt gemaakt in waardes tussen de 1.0 ECOboost 100 PK en 125 PK. Het opgegeven vermogen van de 125 PK ligt na tuning zo'n 15 PK hoger als dat van de 100 PK.


    De 170 Nm koppel die de 1.0 ECOboost 100 PK standaard heeft is inderdaad al gelijk aan het maximum dat de versnellingsbak volgens de specificaties mag hebben. Op zich is dit geen probleem gezien de veiligheidsmarge van de versnellingsbak.

    Wel heb ik op andere forums gelezen dat de 1.0 ECOboost 140 PK in de Fiesta Red en Black Edition voorzien zou zijn van een gewijzigde IB5 bak vanwege het hogere koppel van 180 Nm. Daarnaast zou hierbij ook het koppel in zowel de 1e als de 2e versnelling worden begrenst. Ik ben benieuwd of hier door de diverse tuners ook rekening mee wordt gehouden.
     
  4. Nieuwe update!

    Tijden terug al eens de voorlipjes laten spuiten door GertJan. Nu was het tijd voor het laatste deel, de achterbumper.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  5. Ziet er al beter uit! Zou standaard zo moeten zijn.
     

  6. :thumbs::thumbs:
     
  7. Veel beter! Mooi, en zou inderdaad af fabriek zo moeten zijn.
     
  8. Mooi Sjoerd!
     
  9. Veel beter :thumbs:
     
  10. mooi hoor, staat idd veel beter :thumbs:
     
  11. Dikke kont hoor:thumbs:
     
  12. Mooie kont! Mijn kale doos daar ook nog zien staan?
     
  13. Het blijft toch veel mooier de kunststof delen in kleur!
     
  14. Heb geen idee wat van jou is :D haha
     
  15. een kale doos valt toch wel op :bleh:
     
  16. Hele kleine, soort van, update.

    De laatste tijd hoor ik vaak het "tanden poetsen" bij het schakelen naar de 3e versnelling.
    Het gebeurd echter niet altijd.

    Dus bij mijn grote beurt dit aangegeven en ze hebben er een nieuwe olie of smering in gegooid.
    Dat heeft niet geholpen dus opnieuw gebeld.

    De auto is inmiddels iets meer dan 4 jaar oud, en heb garantie verlengd tot 5 jaar (gelukkig).

    Dus afspraak gemaakt, ik moest een rondje met de monteur rijden om te kijken of hij het kon horen. Want ze gaan niet zomaar de versnellingsbak open maken.

    Helaas niks tijdens dat ritje. De monteur stelde voor om afgelopen weekend zijn auto mee te nemen (van de zaak, splinter nieuwe Fiesta) en hij de mijne.
    Zo gezegd zo gedaan. Zo net gebeld en de monteur heeft ook geconstateerd dat er iets niet in de haak is (gelukkig, want dat betekend dat het niet aan mijn schakelen lag bijvoorbeeld).

    Er moet een nieuw onderdeel in, hij heeft de naam genoemd maar geen idee wat het nou precies is.
    Die moet uiteraard besteld worden, dus die zal met een aantal weken (na mijn vakantie) vervangen worden.

    Dit is de 2e keer dat ik garantie verlengd heb, en nu krijg ik eindelijk een keer waar voor me geld :D

    Natuurlijk niet blij dat er iets mis mee is, maar liever nu dan over een jaar.

    Zodra het klaar is zal ik vragen wat het nu precies was en zet ik het hier neer.


    Verder staat er inmiddels ruim 48k op de klok en ben ik nog altijd uiterst tevreden over de kwaliteit van de auto. Zeker nu ik een weekend in een Fiesta heb gereden merk je toch duidelijk verschillen.
    De Fiesta is zeer gehorig, je hoort veel meer motorgeluiden en het is op de snelweg een stuk meer lawaai.
    Daarnaast is de afwerking in een Fiesta toch stukken minder dan in de Focus (ok ik rij Titanium en dit was volgens mij een Trend, maar dan nog).
    De knoppen voelen allemaal goedkoop aan.
    Hij rijdt wel prettig, vooral het sturen bij lage snelheid gaat een stuk makkelijker dan in de Focus.

    To be continued.
     
  17. Syncromesh?
     
  18. Mmmm, versnellingsbak problemen bij 48k.

    Ik moet toch even denken aan het koppel na tuning...
     
  19. Klinkt bekend :P dus denk dat dat het was.
    Maar weet het niet zeker.
     
  20. Ja dat zou kunnen. Alleen ik trek bijna nooit vol gas op, dus ik kom ook bijna nooit aan hoog koppel. Maar goed ik heb er verder geen verstand van.
     

Deel Deze Pagina