1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

oliepeil lampje focus mk3, 1,0 ecoboost 125 pk bj 2012

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door FAN, 19 jan 2021.

  1. Ik zie op de Ford 7zap twee type motoren staan hoe weet je nou zekere welk rijpe oliepomp je hebt[​IMG]


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  2. Volgens 7zap heeft de 100 en 125 pk de zelfde oliepomp, en jij hebt toch de 125 pk ?
     
  3. Klopt ik heb de 125pk


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  4. Is het dan het plaatje rechtsonder


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  5. Rechts is de 6600a die links is 6600b maar dat nummer staat niet in die bestellijst er zal nog wel iemand reageren die het zeker weet.
     
  6. Dan weet je zeker dat de poelie niet verdraait, het is juist de combinatie die het hem doet.
     

  7. De handgeschakelde versies zijn voorzien van de oliepomp zonder balansas (op de tekening aangeduid met 6600A).

    De oliepomp met balansas (op de tekening aangeduid met 6600B) is toegepast op voertuigen met automatische transmissie.


    Overigens is de 7ZAP website gebaseerd op een inmiddels 5 jaar oude versie van het Ford Ecat programma. De informatie is dus over het algemeen wel wat gedateerd.
     
  8. Dit plaatje kreeg ik ook door van de Ford dealer waar ik de onderdelen bestel.

    JW Bedankt voor de verduidelijking dan weet ik iig dat ik niet het verkeerde bestel.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  9. vandaag gestart met het onderzoek nou niet echt onderzoek ik wil de auto nu niet meer starten om eventuele schade te voorkomen. gan ik meteen kijken hoe het met de oliepomp aanzuiging zit of deze iid verstopt zit. Olie afgetapt en bekeken er zaten geen deeltjes in nieuwe originele oliefilter geplaats en aftapplug er weer op.
    Vanaf boven de downpipe los gemaakt van de turbo en van het blok de stekkers van de lambdasonde losgekoppeld vanaf de onderzijde moesten ook een aantal zaken los om de carterpan te verwijderen, aircopomp en multiriem verwijderd de aircopomp opgehangen zodat er geen spanning op de leidingen komt te staan, volgende was de moeren van de downpipe van de flens aan de uitlaat verwijderen nou dat ging dus niet deze zijn van bovenaf gebout ( wie verzint dat) en zitten muurvast ik heb er eentje af kunnen slijpen maar er is niet veel ruimte, ook nadat ik de versnellingbaksteun had verwijderd, dus het zit nog steeds vast morgen weer verder.

    iemand tips hoe de downpipe eraf te krijgen.
     
  10. #52 Bertus 7, 30 jan 2021
    Laatst bewerkt: 30 jan 2021
    Die doe je over de moer en dan draai je de bout aan tot de moer breekt
     
  11. Werkt dat met alle bouten/moeten ook die met een koperlegering?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  12. Werkt op alle moeren materiaal maakt niet uit
     
  13. Je moet alleen wel de ruimte hebben om rond de moer te kunnen komen
     
  14. Daar is ruimte genoeg voor.
    Screenshot_20210131-101645.jpg
     
  15. Carterpn is er onder uit ..
    [​IMG]


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  16. En hoe ziet je olieaanzuigfilter er uit en de riem.
     
  17. Ziet er netjes uit geen rommel die er niet hoort
     
  18. Oliepomp zat inderdaad vol volgend weekend verder.[​IMG]


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

Deel Deze Pagina