Zo te lezen wel, maar denk dat hij refereert naar het topic zelf. Dat gaat over de 1.0 Ecoboost maar is inmiddels uitgebreid naar alle Chiptuning vragen
Ben wel benieuwd naar je ervaringen de komende tijd, ook het verbruik. Heb dezelfde auto alleen handgeschakeld. Hoe zit het met de fabrieksgarantie nemen hun die over?
Zo... vanochtend bij Fasttech geweest. ze hadden net een update van de programmeerkabel geïnstalleerd, hiermee kon theoretisch de focus via obd gelezen en geschreven worden. Helaas lukte dit om onbekende reden niet en is de pcm alsnog op de werkbank geprogrammeerd. Dat was maar weinig extra werk en programmeren ging wel rechtstreeks op de canbus. het is ongeveer 370nm en 150pk geworden. (Niet op de testbank geweest) De rit naar huis was super! Vooral op de snelweg is hij op de tussensprints veel vlotter geworden. Ook bij optrekken vanuit stilstand voel je duidelijk dat hij het wat makkelijker doet. Het is in ieder geval geen over de kop tuning, ook zijn alle fabrieks-veiligheden in de software nog steeds intact. voor de volledigheid: het gaat om de 1.5 ecoblue 120pk met automaat. De software hebben ze overigens zelf geschreven en dus niet ingekocht zoals veel andere ‘tuners’ doen. Dit weet ik vrij zeker, omdat ik de heren wat beter ken
Wat is eigenlijk de koppel limiet van de versnellingsbak? Ik kan nog steeds erg weinig informatie vinden. Verstuurd vanaf mijn LYA-L09 met Tapatalk
Het is een automaat van het merk ZF en is volgens specs geschikt voor 350nm 370nm ben ik dus niet bang voor
Is het een ZF bak? Ik was in de veronderstelling dat ze hem zelf gemaakt hebben net zoals bij de 6F35 bijvoorbeeld. Heb je ergens informatie over welk type ZF bak het is? Verstuurd vanaf mijn LYA-L09 met Tapatalk
Dit had ik al wel gevonden, daar wordt over een eigen ontwikkeling gesproken. Two new Ford transmissions This year, Ford offers more automatic, manual or dual-clutch automatic six-speed transmissions across its lineup than any other full-line automaker. From the subcompact Fiesta to the industrial-strength F-Series Super Duty pickup, 100 percent of Ford’s lineup of cars, trucks, SUVs and CUVs feature fuel-saving six-speed transmissions. Like the 1.0-liter EcoBoost engine, advanced technology will be a key feature of the new Ford-designed, Ford-engineered and Ford-built eight-speed automatic currently under development, Bakaj said. “The new gearbox will be the first with a number of advanced new technologies that will provide faster, smoother and more positive shifts,” he said. The eight-speed transmission will feature: Ford’s next-generation clutch controls An input torque sensor, which measures torque coming into the transmission. The sensor enables faster selection of the proper gear, reduces hunting and helps smooth out shifts Actuators built into the case for tighter, more precise control of hydraulic pressure Closed-loop control Verstuurd vanaf mijn LYA-L09 met Tapatalk
Lijkt mij toch echt geen ZF bak aangezien ZF geen 8 traps automaat heeft om dwars in te bouwen. 8 is alleen in de lengte, ze hebben wel een 9 traps automaat voor inbouw dwars. Verstuurd vanaf mijn LYA-L09 met Tapatalk
Volgende week ga ik langs bij unlimited in Amersfoort. Ik rij de 125pk uit 2019. Opzich een prima auto. Ik wordt echter gek van de trillingen als ik rond de 100 km per uur rij. De sportstand haalt dit weg. UT doet deze uitzetten echter werkt dit op dit moment nog niet ideaal dus daar ga ik nog een keer voor terug. Ik kom van een Mini Cooper af welke een heerlijke vermogens afgifte had bij lage toerentallen. Een fijne constante trek zonder schokken. Dit mis ik bij de focus. Ik hoef geen hogere snelheid maar zoek meer het luie rijden. Ik hou jullie op de hoogte van de resultaten.
Hopelijk is jouw ervaring met UT beter dan die van mij van vorig jaar.. Wellicht is de tuning voor de Focus door UT verder ontwikkeld, bij mij was ie alles behalve stabiel.
Dat hoop ik ook. Vandaag naar Amersfoort gereden. Prettige ontvangst en ze nemen je stap voor stap mee in hetgeen ze doen. Vooralsnog erg tevreden. Mijn focus perste er een nette 130 pk uit in plaats van 125 met 202 Nm. Na de tuning 147 pk met 240 Nm. Weliswaar niet een enorm verschil qua pk maar, het ging me voornamelijk om trekkracht bij lage toeren. Het verschil in Nm is enorm te voelen. De auto rijdt rustiger, lichter en reageert erg prettig op het gas bij lage toeren. Helaas hebben ze het deactiveren van de cilinder uitschakeling nog niet volledig onder controle dus daar kom ik nog een keertje voor terug. Al met al, ik ben tevreden.
Hoeveel zou je uit de volgende auto kunnen halen (qua PK's en Nm) en waar zou je dit het beste kunnen laten doen? Ford Focus ST-Line 2019 3cil, 1.0l ecoboost 125pk 8-versnellingen automaat