1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Jeffrey's groene RS II -> RS on steroids !

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door JeffreyP, 1 sep 2015.

  1. Correctie, Twan reed met 650, zijn oude zitten in mijn rs.
    Rijk lopen hoeft niet trouwens, is allemaal af te stellen.
     
  2. Ah oke, dacht dat Twan met 550cc injectoren reed.;)
     
  3. Ik snap dus ff niks van heel dat verhaal met die injectoren. Het zit er nu in allemaal, draait geweldig dus ik geloof het allemaal wel. Rekening is toch al betaald dus kan niet meer terug ook haha! :)
     
  4. Weet niet wat die injectoren gekost hebben, of je moet geld genoeg hebben, anders had ik op zijn minst de vraag gesteld waarom bij andere wagens met de 550cc injectoren wel goed gaat, ook bij wagens die bij hun zijn geweest. Onnodig vervangen is op zich ook jammer. Wat ik me we kan indenken is dat de set injectoren die jij 2e hands (?) had aangeleverd niet goed waren.
     
  5. Het belangrijkste is de ervaring en het plezier wat je nu hebt :dance:

    Wat Lars en ik en een paar van het forum appart vinden over die grotere injectoren
    is dat het niet in verhouding staat met de online rekenformule.
    voorbeeldje 650cc op 90% duty cycle zou de injectoren 585pk kunnen genereren.

    Maar even een ander vraagje rij je nog met een originele brandstofpomp zover je weet?
     
  6. Geld is in eerste instantie niet direct het probleem, alleen je wilt natuurlijk nooit onnodig geld teveel uitgeven.. De nieuwe Bosch 670cc injectoren hebben me €500,- gekost aangeleverd door Verhoeven tuning zelf.

    De injectoren die ik inderdaad tweedehands gekocht heb waren wel goed, alleen geen 650cc zoals de verkoper aangaf. Hoogstens 550cc, als ze dat al redden. Die jongen waar ik ze van gekocht heb draaide op REVO stage 4, met daarboven op nog eens een custom remap. REVO stage 4 moet je 550cc / 650cc injectoren hebben.

    [​IMG]




    De communicatie daar vond ik nogal slecht dus ik belde halverwege de week hoe alles ervoor stond. Ik kreeg toen het verhaal te horen hoe de auto het gedaan had. Eerste run was 400,0 PK, en runs daarna tussen 395PK en 397PK. Daarbij vertelde hij me wel dat de injectoren die erin zaten geen 650cc waren maar veel minder, zelfs nog geen 550cc.


    En omdat ik toch die 400+ PK's wilde hebben zei ik van ja en nu?? Leon vertelde me dat de injectoren al op 100% duty cycle draaien en dat dit niet geadviseerd wordt. Niet dat ik dagelijks 250+ km/h rijd maar je wilt wel zekerheid wat betreft je inspuiting op zulke snelheden en niet dat de wagen plots gaat inhouden omdat de injectoren het niet kunnen bijbenen.

    Ik heb toen de beslissing genomen om een stapje hoger in injectoren te gaan. De nieuwe 670cc erin laten zetten door Leon, en ik weet nu ook niet op hoeveel % duty cycle die draaien..

    Ik rij trouwens niet meer met de originele pomp. Heb er een zwaardere ingezet van Deatschwerks @ 340 liter/per uur.

    http://www.deatschwerks.com/products/fuel-pumps/compact-fitment-fuel-pumps/dw300c-compact-in-tank-fuel-pump-detail
     
  7. Okay ik dacht al dat je een andere brandstofpomp had gemonteerd.
    Wel balen dat je eerste set injectoren niet naar behoren was.
    Heb je toevallig de oude set injectoren nog?
     
  8. Als je de originele 440cc bedoeld? Die hou ik zelf bij de auto mocht die ooit nog is verkocht worden kan ik hem eventueel terug laten tunen naar origineel.

    En de set injectoren die uit Engeland komen zijn verkocht :)
     
  9. Nou ging mij meer om de nummers van de set uit Engeland.
    Zelf heb ik al goeie
     
  10. @stationpowerrr

    Dit zijn de nummers/letters die op de injectoren staan uit Engeland.

    0280 158298

    7 -22-05-14 -234129

    DR3V-AA

    FoMoCo B556V
     
  11. Nou ben ik trouwens wel eens benieuwd naar het rekensommetje wat betreft de injectoren, % duty cycle en vermogen..

    Kan je dit eens uitleggen?
     

Deel Deze Pagina